{mosimage}شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت بین ده شرکت برتر سازمان بورس از نظر شفافیت و ارسال اطلاعات در سال 85 انتخاب شده است و لوح تقدیری از وزیر اقتصاد برای شفافیت درارسال اطلاعات به سازمان بورس دریافت کرده است .وی خاطرنشان کرد برقراری ارتباط سالم و موثر با سازمان بورس اوراق بهادار یک اصل است که ما آن را هميشه ارج می نهیم .

"> شركت سرمايه گذاري صنعت نفت در شاهراه توسعه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷

{mosimage}شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت بین ده شرکت برتر سازمان بورس از نظر شفافیت و ارسال اطلاعات در سال 85 انتخاب شده است و لوح تقدیری از وزیر اقتصاد برای شفافیت درارسال اطلاعات به سازمان بورس دریافت کرده است .وی خاطرنشان کرد برقراری ارتباط سالم و موثر با سازمان بورس اوراق بهادار یک اصل است که ما آن را هميشه ارج می نهیم .

کد خبر : ۱۴۱۸۰

شركت سرمايه گذاري صنعت نفت در شاهراه توسعه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ساعت 10 صبح روز یکشنبه 30/4/87 با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام شرکت و با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره ، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت و اتخاذ تصمیم در مورد صورتهای مالی ، تعیین بازرس و حسابرس قانونی شرکت و روزنامه کثیرالانتشار و تصویب سود سهام در هتل انقلاب برگزار شد .

در این جلسه مصوبات زیر به تصویب سهامداران حاضر در جلسه رسید :

1-تصویب صورتهای مالی توسط سهامداران حاضر در جلسه

2-تقسیم سود نقدی به ازای هر سهم 77 ریال

3-ابقاء موسسه حسابرسي هشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4-انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار

بنابر گزارش بورس نیوز در جلسه مجمع عمومی عادي سال مالی منتهی به 29/12/86 جناب آقای سید محمود یاسینی نماینده شرکت سرمایه گذاری ری به عنوان رئیس مجمع و جناب آقای اسماعیل جلالی نماینده سازمان تامین اجتماعی و آقای احسان وحیدی فر نماینده سرمایه گذاری ري به عنوان ناظرین و جناب آقای امیرابراهیمی نماینده اداره حقوقی در سمت منشی جلسه در ترکیب هیات رئیسه حضور داشتند.

همچنين آقای هشی نیز به عنوان حسابرس قانونی شرکت در جلسه حضور داشتند . جناب آقای مهندس احمد نصیری مدیرعامل محترم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت نیز در مورد اقدامات صورت گرفته در سال 86 اظهار داشتند : سوخت رساني در فرودگاه امام خمینی به ميانگين 600 هزار ليتردر روز در سال 86 رسيد اين فرودگاه دارای پوشش بیمه اي تا سقف پانصد میلیون دلاردر هر حادثه مي باشد كه ازاين نظر تنها فرودگاه كشورمي باشد .

وی در ادامه اظهار داشت : حفاري 4 حلقه چاه در مسجدسليمان، اتمام پروژه حفاري 19 حلقه چاه براي تزريق گاز آغاجاري و اقدام در خصوص تهيه دكلهاي حفاري دريايي و خشكي از اقدامات مهم سال 86 بشمار مي روند.

نصيري در ادامه گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت بین ده شرکت برتر سازمان بورس از نظر شفافیت و ارسال اطلاعات در سال 85 انتخاب شده است و لوح تقدیری از وزیر اقتصاد برای شفافیت درارسال اطلاعات به سازمان بورس دریافت کرده است .
وی خاطرنشان کرد برقراری ارتباط سالم و موثر با سازمان بورس اوراق بهادار یک اصل است که ما آن را هميشه ارج می نهیم .

آشنایی با شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ( سهامی عام ) در اجرای اهداف و سیاستهای اقتصادی دولت در تاریخ 25/9/1375 تاسیس و تحت شماره 126738 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید .

موضوع فعاليت شركت

{mosimage}موضوع فعالیت شرکت عبارتست از سرمایه گذاری در شرکتها ، مجتمع ها و طرحهای واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی علی الخصوص پروژه های مرتبط با صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در دو بخش بالا دستی و پایین دستی .

به منظور فعالیت در راستای سیاستهای فوق ، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت پس از شناسایی پروژه های مختلف اقدام به بررسی فنی و اقتصادی آنها نموده و به منظور سرمایه گذاری و اجرای این پروژه ها تا کنون بیش از 20 شرکت مختلف در زمینه های طراحی ، مهندسی ، تولید و خدمات تاسیس نموده است .

ترکیب هیات مدیره

ردیف

نام عضو

نماینده

سمت

موظف/غیرموظف

1

شرکت خدمات مهندسی ری سامان

محمد هادی ذوالانواری

رئیس هیات مدیره

غیر موظف

2

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین

محمدرضا محمدباقر

نائب رئیس هیات مدیره

غیر موظف

3

شرکت سرمایه گذاری ری

سید محمود یاسینی

عضو هیات مدیره

غیر موظف

4

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

فریبرز پورحدادی

عضو هیات مدیره

غیر موظف

5

شرکت بازرگانی نیک نفت

---------------

عضو هیات مدیره

---------------

6

شرکت آسا گستره

بهروز بوشهری

عضو هیات مدیره

غیر موظف

7

موسسه مشاوره حقوق و تجارت بین المللی

احمد نصیری

مدیرعامل وعضو هیات مدیره

موظف


وضعیت سود آوري :

شرح

81

82

83

84

85

86

سود قبل از کسر مالیات

62524

57546

75095

64119

72768

149871

مالیات

234

265

1162

597

231

19

سود پس از کسر مالیات

62290

57281

73933

63522

72537

149852

دلایل فروش سهام نفت بهران و استفاده در پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس

1- رقابتی شدن بازار تولید روان کننده ها و افزایش صد درصدی قیمت مواد اولیه و حرکت دولت به سمت حذف یارانه .
2- عدم امکان افزایش بهای فروش نسبت به افزایش بهای تمام شده به دلیل محدودیت های سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان
3- با بررسی روند سود سالهای 1384 لغایت 1385 بازدهی سود سهام ( DPS به P ) معادل 11 درصد در سال برای این شرکت می باشد .
4- سهام نفت بهران در سال های قبل تغییر قیمت قابل توجه نداشته است
5- با ورود شرکتهای جدید ( اصل 44 ) به بورس و مزیت های نسبی این سهام ، تمایل فعالان بازار به سرمایه گذاری در بخش روان کننده ها کاهش چشمگیر داشته است .

شرح

1382

1383

1384

1385

1386

EPS

1913

2221

2389

3076

3300

DPS

1510

2050

1750

2450

2310

بهای بازار

27750

31603

13955

19472

16875

درصد بازدهی

4/5

4/6

5/12

5/12

7/13

با توجه به موارد مشروحه فوق به نظر می رسد که حاشیه سود نفت بهران برای سالهای آتی همانند سابق نبوده و بهتر است در شرایط حال امکان تغییر در نوع سرمایه گذاری به وجود آمده و اقدامات مقتضی صورت پذیرد .

دلایل جایگزینی منابع نقدی ایجاد شده از فروش سهام نفت بهران در پروژه خوراک پالایشگاه بندرعباس :

1-بالا بودن بازدهی سرمایه گذاری در پروژه فوق در مقایسه با نفت بهران
2-اهمیت پروژه فوق و جلوگیری از توقف آن ( به لحاظ نوع سرمایه گذاری و وضعیت مالکیت B.O.O. )

نگاهی به اهم فعالیت های سال 1386

فعالیت های انجام شده در سال 1386 را در دو بخش اصلی به شرح زیر می توان طبقه بندی نمود :

فعالیت های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت
فعالیت عمده پر اهمیتی که طی سال 1386 در این شرکت صورت پذیرفته عبارتست از :
پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس

سوابق طرح

قرارداد پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس از طریق جزیره قشم برای مدت 15 سال و قابل تمدید برای دوره های بعد ، در شهریور ماه 1384 نهایی گردید و به امضاء طرفین ( شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ) رسید . این پروژه اولین پروژه به صورت B.O.O. در صنعت نفت می باشد و طی آن نفت خام از طریق تاسیسات دریایی SBM و خطوط انتقال دریایی و خشکی در جنوب قشم به مخازن ذخیره انتقال و سپس از طریق خط انتقال خشکی و دریایی دیگری به پالایشگاه نفت بندرعباس پمپ می گیرد .

افزایش سرمایه شرکت مهندسی و خدمات نفت کاوژرف

با توجه به پروژه های موجود در شرکت و همچنین بازسازی دو دکل خشکی که هم اکنون یکی از آنها برای نفت مرکزی مشغول بکار می باشد ، با توجه به عقد قرارداد دیگری با فلات قاره بزودی آغاز به کار خواهد کرد . سرمایه ثبت شده شرکت مهندسی و خدمات نفت کاوژرف از مبلغ 40 ميليارد ریال به 60 میلیارد ریال افزایش یافت و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با توجه به داشتن 53 درصد سهام این شرکت ، این افزایش سرمایه را از محل مطالبات خود تامین کرده است . در نظر است افزایش سرمایه دیگری با توجه به پروژه های جدید صورت پذیرد .

سایر اقدامات انجام شده

{mosimage}- شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در راستای برنامه های استراتژیک و چشم انداز آتی همسو با تغییرات مفاهیم مدیریت و سازماندهی نوین بر اساس اصول علمی اقدام به طراحی ساختار سازمانی جدید و فرآیند اجرایی خود نمود و در این راستا گروه کارشناسی با صرف بیش از 3500 نفر ساعت کار ، به منظور نیل به اهدافی نظیر توسعه ظرفیت مدیریت ، اعمال کنترل و نظارت بهتر نظام مند بودن فرآیند استخدام ، ارزیابی ، ترفیع و بهسازی نیروی انسانی ، توجه به مدیریت مبتنی بر پروژه ، ارزیابی طرحها و تحلیل اقتصادی پروژه ها ، افزایش سطح انگیزش و توسعه آتی نسبت به تغییر ساختار سازمانی و ایجاد چند معاونت و 4 کمیته تخصصی اجرایی در حوزه های مدیریت ، امور شرکتها ، توسعه و برنامه ریزی و منابع انسانی به عنوان بازوهای اجرایی مدیریت به شرح ذیل نمود :

- با توجه به آئین نامه ها و دستورالعمل های صادره بورس اوراق بهادار تهران ، گزارش دهی به سازمان بورس به صورت مرتب و در زمانهای مقتضی انجام می گردد و بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در ردیف 10 شرکت برتر از نظر اطلاع رسانی می باشد که منتج به اخذ لوح از سازمان بورس اوراق بهادار گردید .

- فعال نمودن مدیریت بررسی های اقتصادی فنی شرکت که باعث یکسان سازی و بهینه سازی گزارشات اداری ، گزارشات بودجه ، آئین نامه معاملات تدوین آئین نامه و چگونگی توسعه طرحها و تدوین روش ارزیابی پروژه ها ، نظارت بر عملکرد شرکتها از طریق بررسی و ارزیابی گزارشات دوره اي و بررسی اقتصادی و فنی طرحهای توسعه ای در شرکتهای تابعه ، شده است .

استاندارد نمودن اطلاع رسانی مربوط به عملکرد ادواری بر طبق مقررات و ضوابط جدید سازمان بورس اوراق بهادار و یکسان سازی و یکنواخت نمودن آئین نامه های مختلف در گزارشات هیات مدیره کلیه شرکتهای مربوط در سال حسابرسی .

بررسی و مطالعه پروژه های مختلف در جهت توسعه و گسترش فعالیت های سرمایه گذاری شامل :
1- نظربه پروژه هاي در دست اقدام و نياز شديد به نقدينگي قرار است ظرف سال 87 نسبت به افزايش سرمايه در شركت سرمايه گذاري اقدام گردد. اين افزايش سرمايه بين 45 الي 60 درصد خواهد بود.

2- تأمين دکلهای حفاری – دریایی و خشکی

نظر به نیاز بسیار زیاد کشور به دکلهای حفاری ، ( حداقل 50 دکل خشکی و 8 دکل دریایی ) ، اقدامات لازم در خصوص تامین منابع لازم از طریق عقد قرارداد با نفت و اخذ پیش پرداخت و فاینانس خارجی و استفاده از حساب ذخیره ارزی صورت گرفته است . البته در مناقصه یک دکل دریایی و دو دکل خشکی هر یک به مدت 5 سال به ترتیب با شرکت نفت فلات قاره و مدیریت اکتشاف برنده شدیم که اجرای آن در سال 87 آغاز خواهد شد . در این خصوص قرارداد خرید یک دکل خشکی از چین امضاء گردیده که در سال 87 وارد خواهد شد . در خصوص دکل دریایی جهت تامین منابع از طریق بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان و با استفاده از حساب ذخیره ارزی اقدام شده و یک تفاهم نیز بین شرکت فلات قاره ، شرکت نیکو ، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت و سازنده انگلیسی جهت ساخت دکل دریایی امضاء شده است .

3- گسترش ترمینال نفتی قشم

نظر به ضرورت انتقال خوراک پالایشگاه جدید نفت فوق سنگین در بندرعباس که توسط شرکت ملی پالایش و پخش در حال احداث می باشد ( پالایشگاه هرمز ) و همچنین انتقال فرآورده های مختلف به جزیره قشم ، با عنایت به توافقات و ابلاغیه شرکت ملی مهندسی ساختمان مقرر است چهار رشته خط لوله دریایی بین قشم و بندرعباس همزمان با اجرای خط لوله قبلی احداث گردد .

در ضمن با توجه به نیاز ذخیره سازی نفت خام پیشنهاد ایجاد ذخایر استراتژیک به میزان 5 میلیون بشکه به شرکت ملی نفت ارائه گردید که با عنایت به ضرورت موجود و هزینه های بسیار زیاد نگهداری نفت خام در کشتی ها دستور بررسی و نهایی نمودن این پروژه توسط مدیرعامل شرکت نفت صادر که موضوع در حال پیگیری است .

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر