بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
در بررسی بازدهی سه ماهه اخیر صندوق های سرمایه گذاری مشترک:

23 صندوق بازدهی مثبت و 60 صندوق بازدهی منفی کسب کردند

طی سه ماهه اخیر 83 صندوق سرمایه گذاری مشترک در حوزه سرمایه گذاری در بورس فعالیت داشته اند که از میان آنها 23 صندوق بازدهی مثبت به دست آوردند و مابقی یعنی 60 صندوق سرمایه گذاری مشترک بازدهی منفی محقق ساختند.
کد خبر : ۱۴۱۹۶۲
نویسنده :
جمشیدی
بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مشترک طی سه ماهه اخیر بیانگر این امر است که اکثر صندوق ها تحت تأثیر تداوم روند منفی بورس بازدهی منفی محقق ساختند و حتی سهامدارانی که از طریق این نهادهای مالی اقدام به تزریق نقدینگی به بورس کرده اند از موج منفی شکل گرفته در این بازار بی نصیب نمانده اند و مدیران سرمایه گذاری صندوق ها علیرغم برخورداری از دانش و اطلاعاتی کافی در حوزه بازار سرمایه نتوانستند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارند.

براساس گزارش بورس نیوز، طی سه ماهه اخیر 83 صندوق سرمایه گذاری مشترک در حوزه سرمایه گذاری در بورس فعالیت داشته اند که از میان آنها 23 صندوق بازدهی مثبت به دست آوردند و مابقی یعنی 60 صندوق سرمایه گذاری مشترک بازدهی منفی محقق ساختند.

به گونه ای که از میان 23 صندوق با عملکرد مثبت، صندوق های آشنای دی، تدبیرگر سرمایه و حافظ در ردیف های نخست جدول کسب بازدهی مثبت طی سه ماهه اخیر جای گرفته اند.

23 صندوق بازدهی مثبت و 60 صندوق بازدهی منفی کسب کردند

همچنین 20 صندوق باقی مانده بازدهی مثبت کمتر از 10 درصدی کسب کرده اند که می توان به صندوق هایی همچون توسعه صادرات، ارزش کاوان آینده، نیکان پارس، امین آوید، کارآفرینان برتر آینده و میعاد ایرانیان اشاره کرد که البته در میان آنها عمر فعالیت صندوق های میعاد ایرانیان، فام و صندوق ذوب آهن کمتر از یکسال محاسبه می شود.

همچنین سرمایه گذاری های صندوق تدبیرگران فردا طی سه ماهه اخیر امسال بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی همراه بوده است.

براساس اطلاعات موجود، از میان 60 صندوقی که از کسب بازدهی مثبت بی نصیب مانده اند می توان به صندوق هایی همچون صنعت و معدن، مهر شریعه، سبحان و یکم دانا اشاره کرد که با کسب بازدهی منفی بیش از 10 درصدی به عنوان کم بازده ترین صندوق ها شناخته شده اند.

23 صندوق بازدهی مثبت و 60 صندوق بازدهی منفی کسب کردند

البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که صندوق سرمایه گذاری امید لوتوس پارسیان با تحقق بازدهی منفی حدود 15 درصدی و صندوق اندیشمندان پارس نگر خبره با کسب بازدهی منفی بیش از 11 درصدی در جایگاه های اول جدول فوق قرار می گیرند، اما به دلیل اینکه عمر فعالیت آنها کمتر از یکسال می باشد، از ذکر نام آنها در جدول فوق خودداری شده است.

همچنین 20 صندوق نیز بازدهی منفی 5 تا 10 درصدی به دست آورده اند که عمر فعالیت چهار صندوق کمتر از یکسال محاسبه می شود. برهمین اساس مابقی صندوق ها بازدهی منفی کمتر از 5 درصدی محقق ساخته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Security Information
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
من بعد از یک سال و نیم تعدادی سهام که از یکی از صندوق ها داشتم را روی شاخص 76.000 اخیرا خارج شدم ... باور کردنی نیست ... مبلغ ابطال رو بعد از هفت روز کاری واریز کردند ... طبق گفته های خودشان ... بدجوری در ضرر هستند و وام های کلان دریافت کردند که جوابگوی سرمایه گذاران باشند ... البته قابل ذکر است این صندوق رتبه نخست سال 92 رو از بابت بازدهی داشته است ... !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
ان کسانی که در سهام توییت پیام مگذارند شنا سایی کنید به حرف انها دقت کنید براحتی می شود فهمید کدام یک از ان ها مقرض هستند همه سهام داران می بینند صف ها را ولی انها موضوع را داغ تر می کنند وبا عث زیان وافت قیمت ها می شوندوخرد کلان در این بین زیان می کنند ایا رانت چندصد تومانی یا نوسان این روزها جبران یک سال سود ازخرید وفروش را کرد شما بفرمایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
چرا اسمی از صندوق های سرمایه گذاری ETF نمیبرید؟ همشون ما رو بدبخت کردند حتی از قیمت اسمی 1000 تومن که عرضه شدند پایین ترند
عزيزي زنجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
خداد شمارانابود كند .اين چه اقتصادي ماداريم هرروزبدتر از ديروز بيش از يكسال بيچارشديم بايداعتراض خودرا علني كنيم