بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر : ۱۴۲۰۸۷
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از گذشته تاکنون بخشی از کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات به داخل کشور وارد می شوند که این رویه منفی به همراه فرار سرمایه گذار از پرداخت عوارض، خسارت های جبران ناپذیری بر اقتصاد و تولید کشور وارد ساخته است.

به گزارش ایرنا «محمد علی پورمختار» روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید گمرک همدان گفت: گمرک دارای جایگاه ویژه ای در توسعه کشور است و از دو منظر مثبت و منفی نقش گمرک قابل بررسی است به گونه ای که نظارت درست و دقیق بر واردات و صادرات کالا و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت و ممنوعه به کشور از جنبه های مثبت این مجموعه است.

نماینده بهار و کبودرآهنگ با ذکر اینکه گمرک نقش نخست مبارزه با قاچاق کالا را دارد، افزود: نقش گمرک در بررسی کالاهای وارداتی و تطبیق آن با اظهارنامه های تکمیل شده توسط وارد کنندگان علاوه بر اهمیت، تاثیرات منفی و مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه سخت گیرانه گمرکات مانع از ورود کالاهای ضروری مردم شده که این روند ناصحیح اعتراضات و نارضایتی هایی را به همراه داشته است.

پورمختار تصریح کرد: البته شماری از واردکنندگان سودجو دنبال چشم پوشی ناظران بر روی تخلفات آنان و بی توجهی به قوانین بوده که این طیف بیشترین اعتراض را به عملکرد گمرک دارند.

وی تاکید کرد: فعالان در بدنه گمرک انسان های توانمند، فعال و مسلط به کار هستند که همین عامل باعث شکایت افراد سودجویی که دنبال کسب سود بیشتر و پرداخت نکردن عوارض هستند شده است.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه دادن به واردات کالای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود آثار و عوارض زیانباری برای اقتصاد کشور به همراه دارد.
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
بله اینطور است .سرپوش گذاشتن بر قاچاق کالا و کسب درامد غیر قانونی با طرح شبنم احمدی نژادی . قیمت برچسب طرح شبنم 1000-1500 نومان خریداری میشود .کالایی که حق گمرکش بیشتر از اینهاست . چرا در ایران واردات کالا ها باید امتیازش دست عده ای خاص باشد کسانی که سرمایه شان از بیت المال تامین میشود . نمیدانیم مجلس و نمایندگان حال ایران چه تفاوتی با زمان قبل انقلاب دارند ایا حق ملت فقط دادن یک رای است .چه کسانی به وعده هایی که نمایندگان داده اند رسیدگی میکند .نمایندگانی که منتقد وعده های ریاست جمهوری و کابینه هستند .