بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بهبود شرایط بازار بورس را در گرو رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: نوسان قیمت نفت، کاهش بودجه عمومی کشور و افزایش محدودیت های ناشی از بخش های اقتصادی، باعث شده که افت شاخص بورس را شاهد باشیم.
کد خبر : ۱۴۲۱۲۲
محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در ارتباط با دلایل ریزش شاخص بورس طی ماه های اخیر، گفت: طبیعتا عواملی از قبیل نوسان قیمت نفت، کاهش بودجه عمومی کشور و افزایش محدودیت های ناشی از بخش های اقتصادی، باعث می شود که شاخص بورس کاهش یابد، چراکه بازار بورس در کنار عوامل اقتصادی حرکت می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتباط بین شاخص و فضای اقتصادی کشور، تصریح کرد: به هر حال امیدواریم که متناسب با اصلاح مباحث اقتصادی، شاهد رشد اقتصادی و شاخص بورس باشیم.

وی کاهش شاخص بورس را تنها مربوط به بازار سرمایه ایران ندانست و افزود: افت قیمت نفت باعث شده که بازار بورس کشورهای عربی هم در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد و این امر، کاملا طبیعی تلقی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: نوسان در سیکل های اقتصادی، کاملا در بازار سرمایه نمایان می شود، البته ممکن است که در برخی مواقع هم این موضوع با تاخیر همراه باشد، اما در کل، وضعیت اقتصادی کشور، بطور حتم در شاخص بورس اثرگذار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نمایان شدن علائم خروج از رکود، بر بازار سرمایه اثر مثبت می گذارد، نیز گفت: برای نمایان شدن علائم خروج از رکود، باید تا پایان سال مالی صبر کرد و علائم تیکه ای یک روش نوآورانه بوده، اما در کل، اگر شاخص ها بیانگر بهبود وضعیت باشد، قطعا آثار آن را با کمی تاخیر در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
برو بزار باد بیاد سرویس شدیم تو این بازار
علی
Germany
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
عزیز جون این کاهش قیمت نفت که مال یکی دو ماهه اخیر است .چرا نمیگید که شما مجلسیها پدر بورس را با تصمیمیات نسنجیده در مورد خوراک پتروشیمی و حق بهره برداری و تحقیق تفحص های جنجالی و بدون نتیجه از خودروییها و سایرین درآوردید.؟
بورس نیوز خیانت نکن بزار این نطر بره.
روحی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
خب دکتر چند عامل را یادتون رفته انگار : بازی با نرخ خوراک پتروشیمی و اصرار بر 13 سنتی بودن آن ، نرخ بهره مالکانه و دعوا بر سر درصد آن و هزاران شاهکار دیگر که در این مطلب نمیگنجد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
اقا همش تقصیر سگ بسکرویلزه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
نابودي بورس تهران مبارك باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
سلام به دوستان بگو آقای نماینده که فقط بلدی خوب حرف بزنی تا الان هیچ فکر کردی چقدر با تصمیمات به مردم ضرر زدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
مجلس باید عوض شه . همین !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
آقای مسئول کمسیون اقتصادی مجلس ،وقتی نفت بالای 100 دلار بود هم ما داشتیم ضرر می دادیم تو کجا بودی که الان میگی افت بورس ما شبیه افت بورس های عربی هست
بورس نیوز درد کم شدن سهام هامون بسه لطفا با این کارشناسان محترم که بی خبر هستند گزارش تهیه نکن