بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
این اقتصاددان در گفتگو با «نسیم» در خصوص حذف یارانه ثرومتندان اظهار داشت: افراد ثروتمند به بانک‌ها بدهکارند اما بازنشستگان با پس‌اندازی که دارند ظاهرا وضعیت بهتری دارند درحالیکه این پس‌انداز تنها منبع درآمد آنهاست
کد خبر : ۱۴۲۱۵۷

جمشید پژویان اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با «نسیم» در خصوص حذف یارانه افراد پردرآمد با توجه به اطلاعات موجود، گفت: این کار امکان‌پذیر نیست زیرا دولت باید از قبل منابع اطلاعاتی خود را فراهم می‌کرد؛ البته این کار هم از طریق اجرای مالیات بر مجموع درآمد حاصل می‌شود.

وی افزود: در غیر این صورت شما ممکن است عده‌ای را بتوانید به عنوان ثروتمند شناسایی کنید ولی به این معنا نیست که تمام کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه نیستند را بدون خطا شناسایی کنید زیرا ممکن است عده‌ای که واقعا واجد شرایط هستند در این گروه‌ها نباشند یا بلعکس، که در حال حاضر اطلاعات لازم برای دولت وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص دریافت اطلاعات افراد از طریق حساب‌های بانکی آن‌ها اظهار داشت: این کار بسیار دور از عقل اقتصادی است چگونه می‌شود از روی اطلاعات بانکی افراد آن‌ها را شناسایی کرد در شرایطی که افراد ثروتمند به بانک‌ها بدهکارند اما بازنشستگان با پس‌اندازی که دارند ظاهرا وضعیت بهتری دارند ولی در واقع سعی در گذراندن معیشت خود دارند.

پژویان در پایان گفت: دولت باید هر چه زود‌تر با اجرای مالیات بر مجموع درآمد بتواند بانک اطلاعاتی لازم را فراهم کند و با کمترین خطا بانک اطلاعاتی کافی به دست آورد و در حال حاضر به دلیل نبود این بانک اطلاعاتی امکان شناسایی افراد وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
ولی خیلی ها رو میشه شناسایی کرد البته اگه بخوان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
اقای اقتصاد دان به گردش مالی نگاه میکنند و به پس اندلز های مالی پنجاه میلیون به بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
شما هم مثل اینکه باسود بانکی بالا مخالف نیستی ؟؟؟/تو دولت احمدی که مخالف سود بانکی بالابود از ارکان اقتصادی دولت نبودید ؟؟؟شماهم موافق رکود پولهای مردم دربانک ها وعدم وزود در چرخه تولید هستی؟؟؟
لقمان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
بنده احساس ميكنم حسابهاي جناب پژويان پر پر باشد! آخه اكثر بازنشستگان حقوقاي پاييني ميگيرن و اكثرا هم با توجه به بيكاري فرزندانشان هزينه هاي اونا رو هم ميدن. با اين حساب بازنشسته ايي كه 100-150 ميليون تو حسابش خوابيده بهتره كه از يارانه بگيرا حذف بشه. اون بابا رباي بانكيش ماهي بيشتر از 2 ميليون ميشه و نيازي به ماهي 45 تومان ندارد.
سنگام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
پدریکه 3 پسر بیکار دارد خانه اش را فروخته 130 میلون وگذاشته بانک تکلیفش چه میشود/؟