بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر : ۱۴۲۲۱۲
بعد از ماجرای دختران ایرانی در دبی که در ابعاد جهانی نشر یافت و در طول دهه 80 به یکی از چالش های جدی کشور تبدیل شد،حال دختران ایرانی جلوی دوربین های تلویزیون ترکیه حضور یافته و در برنامه های ازدواج این کشور بصورت گسترده شرکت می کنند.هرچند این بار دختران ایرانی جلوی دوربین کشور همسایه حضور یافته و برعکس دیسکوهای دبی حرکتی خلاف اخلاق انجام نداده و قصد خود را ازدواج اعلام می کنند اما متاسفانه همین مسئله نیز حاشیه های بسیاری را به دنبال داشته و در حال حاضر در ترکیه به سوژه اغلب رسانه های این کشور تبدیل شده است.به گونه ای که در همین یک ماه اخیر چندین بار رسانه های ترکیه از شرکت بالای دختران ایرانی در برنامه های ازدواج تلویزیون این کشور نوشته و برخی حتی به تحقیر ماجرا پرداختند.
به گزارش سایت روز نو ، رسانه های ترکیه نوشتند "دخترانی که در ایران شوهر پیدا نکردند به ترکیه می آیند".

مانور تلویزیون ترکیه روی "ایرانی بودن " دختران شرکت کننده

در ترکیه چندین شبکه تلویزیونی از جمله آ تی وی و فوکس تی وی روزانه "برنامه ازدواج " پخش کرده و در این برنامه شرکت کنندگان اقدام به انتخاب همسر موردپسند خود می کنند که البته همین مسئله انتخاب با حاشیه های بسیاری همراه است.از طرز لباس پوشیدن افراد تا حرکات سبک و زننده.
در شبکه آ تی وی ترکیه برنامه ازدواجی تحت عنوان " با من ازدواج کن " پخش می شود که تعداد قابل توجهی از دختران ایرانی نیز در آن شرکت کرده اند.در این رابطه رسانه های ترکیه نوشتند " برنامه با من ازدواج کن را زنان ایرانی پر کرده اند!
فروغ،الهام و عسل از جمله دختران جوان ایرانی بودند که در این برنامه پرمخاطب تلویزیون ترکیه شرکت کردند و تلویزیون ترکیه روی "ایرانی بودن " این دختران مانور داده و ایرانی بودن آنها را همواره در طول برنامه برجسته کرد.
هر سه نفر آنها عدم تعهد مردان ایرانی به زن و خانواده را از مشکلات ازدواج خود در ایران دانسته و گفتند به خاطر تعهد مردان ترکیه به خانواده در این برنامه شرکت کرده اند.
صبا و شهرزاد دیگر دختران ایرانی هستند که در برنامه ازدواج فوکس تی وی حضور دارند و این شبکه نیز همانند آ تی وی روی ایرانی بودن آنها مانور داده و برجسته می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سالار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
من از تبریز یکی از اینا رو میشناختم دختره با مادرش شده بودن بهجت تیغی
hamid
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
ازدواج ....
موضوعی که از هسته ای هم مهمتره
چرا که می تونه هستی ما رو نابود کنه ...
که البته داره میکنه ...
روانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
ایکاش کار جوانها درست بشه تا دختران به این حال روز نیفتند. مردان ثرفتمند اگر شرف دارید هر کدام 4 تا از اینها را بگیرید...
ناشناس
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
تازه فکر میکنن اونجا اگه ازدواج کنن شوهرهای ترکیه ایی نزشون رو مثل شوهرای ایرانی میکشن و هر کاری خواستن میکنن؟ عمرا اگه اجازه بدن خصوصا که اونا خیلی تند مزاجتر از ایرانیها هستن. و همش هم به دید تحقیر به اونا نگاه میکنن. منتظر باشین که بعد یه مدت بعضی هاشون مادر میشن و با یه بچه برمیگردن ایران.
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
متاسفانه همینطوره. مردهای ترکیه خیلی بی احساسو شهوت رانن...
اشتباه دخترها اینه که فانتزی فک میکنن!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
به جاش بهتره ثروتمندها کمک کنند و 4 تا جوون رو به خانه بخت بفرستند نه اینکه خودشون اونا رو بگیرند!!!
یک اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
زن گرفتن خرج داره .
حمید
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
خرج نداره مسولیت داره
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
هم خرج داره و هم مسئولیت . حمید جان وقتی زن گرفتی می فهمی که خرج داره ، بدجورم خرج داره :)
حمید
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
با شرایط فعلی بیکاری-بی پولی-بی خانمانی! زن گرفتن دل شیر میخواد و یه مغز معیوب!
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
من دو هفته س ازدواج کردم ...

فقط تو مرحله عقد با قناعت حدود 4 ال 5 میلیون خرج داره!!!

بازم امید به خدا ....
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
عدم تعهد مردان ایرانی !!! بعدش شما چطور توی ی برنامه تعهد مردای ترکیه رو میسنجی ؟ بهانه نیارید دیگه بگید ایران شوهر نبوده اومدیم اینجا ، ماشالله بزنم به تخته جمعیت دخترا هم زیادن مجبورین برن ترکیه شوهر کنن تازه اگه پیدا بشه
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
مشکل تعهد مردهای ایرانی نیست!!!دقیقا برعکس مشکل تعهد خانم های ایرانی و زیاده خواهی های دختر های ایرانیه!!!
omid
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
من نميدونم واقعا مشكل دختراي ايراني چيه؟
اونهام مثل ايراني ها نيستن كه 1000 تا سكه مهرشون كنن< يه تخمه ام بهشون نميدن.
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
توهم زده - دارای ایدئولوژی توقع زیاد -تمول زیاد و تملک شوهر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
واقعا چرا ایران اینطوری شد....
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
تو خارج مساوات دختر و پسر واقعا مساواته دختر اونجا هست که داره با دستگاههای آسفالت سوراخ کن کار میکنه دقیقا عین یک مرد و کارهارو مساوی تقسیم کردن.ولی دختر ایرانی(1000 سکه مهر) قبل از ازدواج فقط شوهر میخاد ولی وقتی شوهر کرد تازه میفهمه همه چیز میخاد.صبح ساعت 7 که شوهر از خونه زده بیرون خانم خابه تا ساعت 9 و بعد ساعت 9 تازه میره یه دوش میگیره و بعد پای میز توالت و بعد بیرون رفتن و گشتن تو بازار تا ساعت 12.ساعت 12 هم میاد یک غذای سر سری آماده میکنه و بعد هم شوهر اومد پرتش میکنه جلو شوهر .من کاملا از قید دختر ایرانی گذشتم.و چون به دخترا زیادی بها داده شد و الان فکر میکنن خبریه.پسرای با غیرت هم وقتی میبینن زیر بار این همه ناز و عشوه دخترای ایرانی نمیتونن کمر راست کنن میگن زن ایرانی نمیخایم.دخترای ایرانی هم با این همه ناز و عشوه هیچ جایی خریدار ندارند و بزودی به قول چند پست بالاتر اگر شوهر خارجی هم کنند با بچه و اردنگی بر میگردن ایران.
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
حیف ایران بود. نابود شد
313
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
جناب يک ايراني عاشق
ساختار و فزيک بدني دختر براي اين کارا ساخته نشده مثل کار با اسفالت و کارهاي سنگين اونجا هم اگر اين کار را ميکنن کار درست و علمي نيست
دخترايراني که شما گفتي شامل مايه دارها ميشه که تو خونه ده تا خدمتکار دارن
تا جايي که ما ديديم دخترا پا به پاي ما کار ميکنن اونا تو خونه و ما بيرون خونه
حضرت علي و فاطمه که جانم به فدايشان رفتن پيش پيغمبر اسلام گفتن براي ما تقسيم کار بکن ايشان فرمودن کار خانه براي فاطمه و کار بيرون براي علي
نتيجه اينکه علي ع و فاطمه س هر دو ميدونستن چيکار بکنن اين کار را براي ما انجام دادن که يادبگريم مشکل درست زماني شروع شد که زن بيرون از خانه مشغول کار شد و زن بودن خودش رو از دست داد البته منهاي شغل هايي که به زن نياز هست .
اگر مردها در جاي خود مشغول کار بودن اين همه بيکاري هم نداشتيم مشکل ازدواج و اينا هم کم بود
البته هستن مواردي که دختر سرپرست خونه هست و بايد کار کنه يا کارهايي هست مخصوص خانم ها مثل مامايي و دکتر زنان و ... که بايد حضور داشته باشن ولي کارهاي سنگين اصلا درست نيست
313
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
شما عقلت ميرسه هزار تا رو قبول نکن برو سراغ يکي ديگه من خيلي دختر سراغ دارم با مهريه 14 و 114 و 313 و اينا تا دلت بخواد هست بگردي پيدا ميشه ميرين دنبال اوني که لاي پنبه بزرگ شده اونم اينجوري ميشه ديگه
بی نام
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
جناب 313 سیهدیر گورخ بااونایی که شما میگی یه ادامسم نمیشه خرید شما برو قربونی شو
مهران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
دخترای ایرانی متوقع ترین و بی حاصلترین دخترای دنیان! باید ازشون فرار کرد.
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
دخترای ایرانی میگن شوهر وظیفه ش هست خرجی بیاره . جونش در بیاد نمیخواست ازدواج کنه کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه. اینه تفکر بیشتر دخترای ایرانی. در حالی که جاهای دیگه دوش به دوش هم کار میکنن و واقعا شادن. حالا تو ایران دختره تا لنگ ظهر میخوابه بعد برای ناهار یا شام اگه خواست یه چیزی درست میکنه و تا میتونه با تلفن صحبت میکنه و غیبت مادر شوهر و خواهر شوهر و جاری و همه رو میکنه و وقتی شوهر خسته میاد خونه شروع میکنه به غر زدن که مادرت یا خواهر اینطوری گفت حالا بیچاره شوهر میمونه وسط چه کار کنه. بعد چند سال اختلاف با یکی دو بچه جدا میشن بعدش میگن مردهای ایرانی همشون سر و ته یه کرباسن. اصلا معنی و مفهوم زندگی و احترام به حقوق یکدیگه تو کشور ما کلا از بین رفته و خانواده ها نمیدونن واقعا میخوان چطوری زندگی کنن.
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
درست می شن جانم.چشم و هم چشمی هاشون رو بذارن کنار درست می شن.
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
لایک دارین یه عالم ... البته بغیر از 11:49
لیلا
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
وای من ازدختربودنم وحشت کردم میشه فرارنکنیدگم شیدباباشماهادیگ کی هستیدبه دخترهاتوهین میکنیدکسی التماستون نمیکند
313
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
چند تا زاويه ديد ديگه هم وجود داره دوستان توجه
اول شايد يکي خوساته مشهور بشه راهشو اين مدلي ديه و به بهونه شوهر پيدا کردن سر زبونها افتاده فارغ از ديگاهي که بهش پيدا ميشه!
دوم واقعا دنبال شوهر بوده که در اين صورت يه خلع در کشور ما اينه که بعضي دخترا تا چندتا خواستگار براشون مياد فکر ميکنن هميشه اينجوريه و هي ناز و کرشمه تا اينکه خواستگارا زن ميگيرن و ديگه شوهر کيميا ميشه براشون
سوم بعضي دخترا دلشون پيش يکي ديگه گيره و منتظرن پا پيش بزاره اونم منتظره دختره يه چراغ سبز نشون بده اخرش هم پسر با يکي ديگه ازدواج ميکنه و دختره سن ازدواجش ميگذره و شوهر کيميا
چهارم وجود يه مکاني برا همسر يابي که واقعا درست کار باشه و بدون کلک و سرکيسه کردن همسريابي کنه که نيست و نيست
و...
باعث رخ دادن چنين هنجارهايي ميشه
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
313 جونمون به لب اومد تا این متنی که نوشتی رو بخونیم و معنیش رو بفهمیم. تو رو خدا دفعه بعد قبل از اینکه متنت رو ارسال کنی خودت یه بار بخون.
313
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
عجله اي شده بود ببخشين
چند تا زاويه ديد ديگه هم وجود داره دوستان توجه
اول شايد يکي خواسته مشهور بشه اين مدلي و به بهونه شوهر پيدا کردن سر زبونها افتاده فارغ از ديگاهي که بهش پيدا ميشه!
دوم واقعا دنبال شوهر بوده که در اين صورت يه خلع در کشور ما اينه که بعضي دخترا تا چندتا خواستگار براشون مياد فکر ميکنن هميشه اينجوريه و هي ناز و کرشمه تا اينکه خواستگارا زن ميگيرن و ديگه شوهر کيميا ميشه براشون به علت عدم آموزش انتخاب صحيح همسر.
سوم بعضي دخترا دلشون پيش يکي ديگه گيره و منتظرن پا پيش بزاره اونم منتظره دختره يه چراغ سبز نشون بده اخرش هم پسر با يکي ديگه ازدواج ميکنه و دختره سن ازدواجش ميگذره و شوهر کيميا ميشه!
چهارم وجود يه مکاني برا همسر يابي که واقعا درست کار باشه و بدون کلک و سرکيسه کردن همسريابي کنه که نيست و نيست
و...
مواردي از اين دست باعث رخ دادن چنين هنجارهايي ميشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
35 سال قبل از کره جنوبی و ترکیه و سایر کشور ها زن و مردشان برای کار به ایران می آمدند حالا ما به چه فلاکتی گرفتار شدیم که ناموس کشورمان به بهانه شوهر چه ننگی را تحمل می کند ؟؟!!!
ارمین
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
من دختران ایرانی زیادی می شناسم که با مردانی از کشورهای افریقایی مثل نیجریه و سنگال و غنا وساحل عاج ازدواج نموده اند واین باعث تاسف است
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
اونی که رفت ترکیه برای شوهر دیگه روش اسم ناموس رو نذار.اون دیگه رفته پی کار و بار خودش.ناموسمون مثل دختریهای مادرامون که کاملا سربزیر و لبریز از آرامش بودن داخل کشور هستند. و هنوزدخترانی که میشه باهاشون به کمال رسید هستند.درود بر دخترایی که پاک هستند و در ایران به مردان ایرانی یاری میرسانند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
همون 35 سال قبل هم کلی امریکایی و اجنبی میومدند اینجا خوش گذرونی 60 سال قبل هم ناموس مردم به اسم کشف حجاب به دست ستبر آزان مالیده میشد .خودمون رو فریب میدیم همین خواهشا انقدر نوستالوژیک تاریخ رو فراموش نکن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
این خانم ها بهتره بگن به خاطر اقامت دایمی در ترکیه این کا ر رو میکنند.نه اینکه با ابروی هم وطن خودشون بازی بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
به مطلب"ارایشگاهی برای مردان خاص" در این سایت مراجعه کنید اونوقت متوجه می شین چرا...؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
دم پسرای ایرانی گرم که دیگه زیر بار حرف زور مهریه نمیرن
حقشونه دخترای لوس و پرتوقع و بی هنر و ...
reza
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
زنده باد
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
بنازمت خوش غیرت خودت مردی.برادر من تو هستی. مرگ بر هر پسری که بیشتر از 14 سکه مهریه زد.جدا لوس و بی هنر هستن.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
جنبش جوانان مخالف مهریه.
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
وقتی دخترها سریال های ترک رو نگاه میکنند میگند به به عجب مردهای عاشق پیشه ای در ترکیه هست و عجب امکاناناتی چه سرزمین زیبایی دارند ، ما هم که در قید حجاب این چیز ها نیستیم
پس پیش بسوی ترکیه برای ازددواج رویایی و موفق!!
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
اتفاقا اگه خوب نگاه کنن میبینن که تو سریالهای ترکیه همش خیانت به همدیگه هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
اقتصاد خراب
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
اصلا ربطی نداره زنه خوب و قانع شوهرشو برای پولش انتخاب نمیکنه.ولی متاسفانه الان دخترا مهریه و پول و خانه و ماشین و.....میبینن.لعنت به دختر پول پرست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
گناهشون گردن دولت که با بیکاری باعث فرار جوانها از ازدواج شده است.
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
تو چین 3 خانواده در یک خانه زندگی میکنن میدونی یعنی چی؟یعنی کنار هم بودن ولی دختره همون اول میاد بهت میگه من با خانوادت زندگی نمیکنم.بی احساسن.همش هم تقصیر پدر و مادرهاشونه.
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
منم بارها این برنامه رو دیدم.اصلا تحقیری در کار نیست اتفاقا ترکیه ایها خیلی هم به ایرانیها احترام میگزارن تا چند سال پیش که مقلد ایران بودن یعنی منتظر بودن اینجا یه کاری انجام بشه یا یه چیز درست بشه اونا هم نمونشو بسازن مثلا فیم قیصر یه نمونه ترکی داره بنام حیر دقیقا همون داستان و همون شخصیتها. ..علت مراجعه خانما که البته اقایون هم هستن اینه که اینجا تمام روزنه های اشنایی و ازدواج بستس. تا یه سایت ازدواج درست میشه فورا فیلتر میشه . بابا همه که نمیتونن دختر عمه و عمو داشته باشن و با اونا ازدواج کنن. الانم که رفت و امد بین خانواده ها به صفر رسیده.خوب پس دختر پسر چطوری اشنا بشن. تو خیابون که خلافه . اوضاع ناجوریه. الان دختر و پسرهای نجیب و قانونمند که اخلاقیات رو رعایت میکنن دارن زجر زیادی میکشن از عدم داشتن ارتباط با جنس مخالف. در عوض خیلی ببخشید ادمهای بی اخلاق و عیاش از دهها و بلکه صدها جنس مخالف کام میگیرن و جامعه هم کاری باهاشون نداره ولی اگه یک ادم خوب قبل از ازدواج با جنس مخالف دیده بشه حتی اگه فقط در حد صحبت در خیابان تمام دنیارو رو سرش خراب میکنن. همش شعار حمایت از ازدواج و اسان سازی ازدواج داده میشه ولی روزبروز داره اوضاع برای ازدواج سختر میشه. خوب مثلا چرا ما سایت قانونی برای ازدواج نداریم. حالا فرهنگ ما با ترکیه فرق داره و نمیشه تو تلویزیون جونا خودشونو برای ازدواج معرفی کنن ولی چرا محل دیگه ای شبیه به اون نیست تا این انبوه مجردها بتونن همسر ایدالشونو اونجا پیدا کنن.... ببخشید چی تو این مملکت درسته که این یکی باشه . درست ما میگیم شاید یروزی یه کسی پیدا شد و کاری برای این مجردها کرد. انشاله
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
باهات موافقم ولی یه چیز دیگه هم هست ازدواج تو ایران اینقدر ناخالصی داره
مثل آب گل آلودی هست به قیمت خیلی گزاف
که خوردن نداره مشکل فرهنگی اقتصادی و...
و یه چیز دیگه اینکه بزرگترهای مملکت ما اعتقادی به جوانان ندارن و اونها رو در مقابل خودشون میبینند و برعلیه شون کار میکنند .
الان شما برین دولتیها و حکومتیها رو ببینین با شغل رسمی و مال و املاک زیاد با تحصیلات پایین و بهره وری کم فقط منابع مملکتو میخورن .
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
دادا اون 40 سال پیش بود. هنوز اونجا موندی؟!!! الان 2015 شده هاااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
چقدر دختران ایرانی که قراره مادران فردا و تربیت کنده نسل جدید بشند رو تحقیر کرده اند !!! البته علاوه بر دولت خود دختران هم کم تقصیر نداشته اند تا وقتی تن به دوستی با پسرها و ارتباط با اونها میدند همین میشه که دیگه پسرها تا سن 40 سالگی که حسابی کثافت کاریهاشون رو انجام داده باشند زیر بار ازدواج نمیرند دیگه، هم دولت و هم خود زنان و دختران نسل جدید در بوجود امدن چنین شرایطی مقصرند و ترو خشک هم دارد باهم میسوزند
فرید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
حالاواقعا کدومش بهتره این که زن دوم یه مرد ایرانی بشن یا برن دیار غربت و تو تلویزیون خودشون را عرضه کنند وبا یه غیر هموطن که معلوم نیست چه بلای سرشون میاره وچه فرهنگی داره و... ازدواج کنن؟
یک زن
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
جناب اگه این دخترای مجرد بخوان زن دوم یه مرد ایرانی بشن طلاق زن های اول بالا رفتن امار طلاق وویلانی بچه ها رو باعث میشه بهتر نیست پسرها ومرد های مجرد شانه از زیر بار مسِئولیت خالی نکنن ودختر ها هم توقعاتشون رو کمی پایین بیارن که مشکلات هر دو طیف حل بشه و به مشکلات کشور اضافه نشه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مسولین سطح بالای مملکت که سیاست گذاری می کنند مسول وضغیتی هستند که حلا پیش آمده .وقتی برنامه توسعه جامع و همه جانبه نباشه همین می شه جمعیت را بشدت افزایش دادند در حالی که فکر اشتغال. مسکن.بهداشت.و غذا را نکردند.جمعیت کشور سال ۵۷ حدود ۳۵ میتیون نفر بود یعنی طی هزاران سال به تدریج جمعیت شد ۳۵ میلیون نفر اما بعد انقلاب با سیاست تروج جمعیت شد ۸۰ میلیون خوب یعنی ظرف ۳۷ سال ۴۵ میلیون اضافه شد. نتیجه این شد که هست انبوه جوانان که دنبال کار. ازدواج.واخیرا غذا و هوا و آب هستند .متاسفانه بعضی بدون توجه به این مسایل می خواهند جمعیت را به ۱۵۰ میلیون برسانند. تا ایران با انبوه افراد مسن در کنار انبوه جوانان بیکار و گرسنه مرکز فقر و فحشا و دزدی و جنایت بشه حالا که سازمان برنامه احیا شده باید یک مطالعه دقیق و همه جانبه در مورد توسعه جمعیت انجام گیرد.البته جای خوشحالی است که بسیاری از مردم اقدام به زاد و ولد زیاد نمی کنند.اما جمعیت روستایی و فقرا برا یارانه هم شده تکثیر می کنندبیایید با فکر و برنامه کشورمان را اداره کنیم. امام علی (ع) می فرماید قلت العیال احدی الحسنین کمی جمعیت یکی از دو راه پسندیده است
دنیا دیده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
بهتره وضع طرف مقابل را هم ببینیم

الان خیلی از دخترای ترکیه ای دور اروپا را میچرخند دنبال شوهر!!!

یه کارایی میکننا!!
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
از خانما کسی هست با من ازدواج کنه ولی آه در بساط ندارم یعنی هیچی سنم34
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
به نظرت با هیچی میشه زندگی کرد؟!
فرید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
حالاواقعا کدومش بهتره این که زن دوم یه مرد ایرانی بشن یا برن دیار غربت و تو تلویزیون خودشون را عرضه کنند وبا یه غیر هموطن که معلوم نیست چه بلای سرشون میاره وچه فرهنگی داره و... ازدواج کنن؟
javad
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۹
همین الان تعداد دخمل های ایرانی 7 میلیون از پسرها کمتره برا همین هم هستش که در منطقه خاور میانه این .... ها اینقدر ناز می کنند

حالا این احمق ها به فکر صادرات خودشون هم افتادند !
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
هر سه نفر آنها عدم تعهد مردان ایرانی به زن و خانواده را از مشکلات ازدواج خود در ایران دانسته و گفتند به خاطر تعهد مردان ترکیه به خانواده در این برنامه شرکت کرده اند....... میشه به من بگید اینا چطور به این نتایج رسیدن؟ یه کاسه ای زیر نیم کاسه است....کار کار انگلیسه( از طرف دای جان ناپلئون)...... در مورد عدم تعهد خانمها به خانواده صحبت نفرمودن؟
سعید رستمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
من آدمی رو میشناسم تو یکی از روستاهای کشور که چهار تا دختر خودشو به صیغه مردای افغانی در آورده .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
زنده باد...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
یکی از دلایل وجود قوانین ناقص عربیه که تو برخی جاها برخی دخترای بی ظرفیت رو پر رو کرده الان طوری شده که مرد فقط به عنوان یک ماشین پولسازی شناخته میشه یعنی وظیفه اصلی اینه بقیه اش فرعیه در حالی که در اروپا وآمریکا زن وشوهر واقعاد تو همه چیز شریکن واسه همینه که حتی بعد طلاق هر چی دارن رو نصف می کنن اما اینجا چی خونه وظیفه مرد که بخره تمام هزینه ها از خوراک وپوشاک وظیفه مرده ماشین وظیفه مرده و.... پس وظیفه زن چیه غذا درست کردن؟ این همه بیرون اشپزخونه هست ک!!! اون خانمهایی که سر کار میرنم اگه به شوهرشون کمک میکنن میدونن که میتونن نکنن اجباری نیست چون دلشون میخواد اینکار رو میکنن. واسه همینه که میگم قانون ما مشکل داره تمام فشارهای مادی روی دوش مرده و تیر خلاصم که واسه آخر فیلمه مهریه هستش که اگه زیر فشارهای زندگی نمردی با اون دیگه کارت تمومه!!!
آرام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
همه دخترا این طوری نیستند خیلی از خانمها با یه سکه دارند زندگی میکنند اینم با عشق دلیلی نداره کم پسرا نیستند دنبال بابای دخترن ببینند کیه چیه وجه اجتماعی داره واصلا به دختر نگاه نمیکنند تو یزد ما که اینجوریه ارزش دختر به پول باباشه
ابی ملایم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
سلام نظربه نظرات گلتون عرض کنم تلاش های فراوانی درعرصه بین الملل صورت گرفته تاایرانی هاروخشن بی دین جنگ جووخلاصه بدنشون بدن واین کارروباسیاستی که یکی ازدانشمندان معروف که میگه اگه خواستی چیزی روتخریب بکنی خوب بهش حمله نکن بلکه بددفاع کن وبدتعریف کن
آگاه بودن به نفع ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
از بس که سریال ترکیه ای نگاه کردند، فکر میکنند که ترکیه پر از ساواش، چنار و مهنت هست. بخاطر همین همشون رفتن اونجا تا به خیال خودشون یکی شبیه هنر پیشه های خوش تیپ و ثروتمند پیدا کنند!! واقعاً دخترای ایرانی چقدر زود باور و جوگیر هستند. اما اگه یه کم واقع بین باشن و دست از خودخواهی بردارن، میدونن که با هیچ پسری مثل هموطنای خودشون خوشبخت نمیشن.
ناشناس
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
تو هم دیدی

ضمنا مهند و ... اسمهای عربی هست که اعراب رو این بازیگرها گذاشتن. ببین ایرانی چیه که فیلم هم میخواد بگیره میره نسخه عربی رو میگیره ترجمه میکنه :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
هر چی که هست آدم غیرتی نمی تونه اینها رو تحمل کنه که ناموس و هم وطنیش این قدر تحقیر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
در هیچ کجای تاریخ بشریت سابقه ندارد که در کشوری شاهد "زندانی مهریه" به جز ایران آن هم فقط در طی سی و اندی سال اخیر بوده و باشیم!!؟ در گذشته ازدواجها بر اساس عرف و سنت هر شهر و دیار و خانواده ای انجام میشد و کسانی که کمی مذهبی تر بودند سنت مهریه را با یک شاخه گل یا یک کله قند و هدایایی از این دست به جا میاوردند.بعد از انقلاب مهریه تبدیل به یک قانون شد و برای مثلا دفاع از حقوق خانومها و اینکه مثلا خانومها ضرر نکنند معیار سنجش آن را با سکه طلا قرار دادند و چون روابط قبل از ازدواج هم مذموم و محکوم شده بود بسیاری از مردان با چشمهای بسته وارد ازدواجهایی میشدند که آینده آن کاملا نامشخص و نامعلوم بود و نهایتا با دیون سنگینی برای پرداخت مواجه میشدند که زندگیشان را به تباهی و ورشکستگی میکشاند و یا آینده ای پشت میله های زندان و یا فرار !!؟؟ و همچنین بسیاری از خانومها ازدواج را فرصتی برای دوشیدن و یا چاپیدن آقایان بشمار آورده و آینده اقتصادی خود را به آن گره میزدند. نتیجه آن شد که بسیاری از آقایان اصولا عطای ازدواج را به لقای آن بخشیدند و قانونی که میخواست به اصطلاح از خانومها دفاع کند موجب به حاشیه رانده شدن سنت ازدواج گشت و خانومها را خانه نشین نمود و یا برای یافتن شوهر راهی کشورهای دیگر کرد.
با با علی
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
من این مورد را به طور ملموس در مورد فر زندم تجربه کرده ام وعلت بیشتر جدائی ها وعدم رغبت جوانان را به ازدواج همین مهریه های سنگین می دانم که در ظاهر برای دفاع از زنان می باشدودر واقع تهدید کننده نسل جوان وخانوا ده هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
وقتی میری اروپا و امریکا میبینی که خانواده ها چقد پایبند هستند و سن ازدواج چقدر پایینه....واقعا باید تاسف خورد واسه مملکتمون که روز به روز فساد و خیانت آمارش بالاتر میره و ازدواج دختران و پسران اینقد سخت هست....
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
دیروزبه طور اتفاقی داشتم این برنامه ی ازدواج فوکس تی وی ترکیه رو تماشا میکردم یک دختر ایروونی به اسم صبا نامزد کرد با همونی که به خاطرش رفته بود ترکیه هاکان رو میگم صبا 26 سالشه و یکبار هم در ایران ازدواج کرده و یک دختر هم داره و هاکان هم 46 ساله هستش یعنی 20 سال با هم اختلاف سنی دارن دختره بزور و ناله و گریه شده هاکان رو راضی کرد تا باهاش ازدواج کنه( اینا رو درروزهایی که گذشته بود نشون داد) خیلی تاسف خوردم به خاطر ایرانی بودنم بیچاره چند بار بهش التماس کرده بود و بلاخره مرد 46 ساله خودش پا پیش گذاشت و اومد خیلی رمانتیک گفت با من ازدواج میکنی . تازه مادر هاکان هم راضی به این ازدواج نیست و از الان مشخصه بعد از مدت زمان کوتاهی از هم جدا میشن و صبا خانوم دست از پا درازتر بر میگردن ایران اصلا از صحبت هاشون معلوم بود تفاهم ندارن نمیدونم چرا این دختره که همه جای صورتش رو هم عمل کرده این قدر اصرار میکرد به ازدواج با این آقا البته هاکان هم وضع مالیش خوبه و خدا آخر عاقبت صبا خانوم رو خیر کنه .
ofside
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
به من چه به ما چه واسه ازدواج و شرکت در برنامه تلویزیونی باید از شما اجازه بگیرند مگه ما ایرانیها کی هستیم که ازدواج دخترامون با بقیه کشورها بده
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
یکی از این دخترا را بهمون نمیدن من داوطلبانه اومدم چرا برن ترکیه من اهوازیم به خونه پدرش هم نزدیکه بسم الله......
یک دختر ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
ای کاش بجای این همه انتقاد از دختران ایرانی کمی هم به دفاع از اونها بر بیاین !
اگر شرایط ازدواج در ایران این همه دشوار شده و بحث برانگیز صدرصد چندین عامل دخیل اند و تنها بالا بودن توقع دختران و نبود شغل و درآمد کافی بزای پسرها نیست !
بیاین تو اینجور مواقع درست قضاوت کنیم ! چرا که نمونه ی یک دختر نجیب و پاک ایرانی رو هیجا نمیشه پیدا کرد ! آقایون خودشیفته لطفا کمی در مورد حرف زدنتون دقت کنید و قبلش یک نیم نکاهی هم به خودتون و ارزش هاتون بندازین !
زنده باد دختران زیبا و قدرتمند ایران !
نیما
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
میدونستم عشق اونا عشق نیست بالاخره امروز۹۳/۱۱/۱۵ساعت۲۰:۴۵ازهم جداشدن
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کسی میدونه صبا اهل کدوم شهره؟
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
صبا و هاکن امروز ازدواج کردن خیلی ها هم بهشون حسودی شون میشد واقعا حناو عقدشون زیبا بود تو برنامه هم لقب ازدواج سال و بهشون دادن
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
ببین کارمون به کجا کشیده دست به دامن این مردای ترک کوتوله میشیم...


منظورم ترکای اونور بود
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
من حاضرم مهریه مو یک سکه بندازم اما واقعا یه مرد خوب پیدا بشه ک تو ایران نیست
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
خوب اگه دوست داری بیا باهم اگه به توافق رسیدیم که مشکل حله منم یه مرد ایرانی
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
۰۹۳۶۱۶۰۷۱۸۲
ناشناس
United States of America
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
من اهل استان فارس هستم زبان ترکی بلد نیستم ولی این برنامه ها دیدم یکی از دخترا اسمش صبا بود میرقصید.شاید کارشون درسات باشه شایدم نه نمیدونم
سوسن
Turkey
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
وای چقد مردای ترک رو بد کردید من خودم 6 ساله ک با یک مرد ترک ازدواج کردم و فوق العاده خدا رو هزار مرتبه شکر خوشبختم

بخدا ما ایرانی ها مشکل داریم چ پسرامون چ دخترامون...دخترا فقط دنبال اینن ک برن بگردن و خرید کنن...مردهای ایرانی هم دنبال عیش و نوش رفیق بازی

همیشه با خودم میگم خدا رو شکر ک با یک مرد ایرانی ازدواج نکردم...2 تا خواهر دیگ دارم با مردای ایرانی ازدواج کردن یکیشون با یک بچه جدا شد اون یکی هم هر روز داره هزار تا بدبختی میکشه...

البته اصن کار این خانومایی ک میرن تو برنامه های ازدواج ترکیه و ابروی کشورشونو می ریزن تصدیق نمیکنم...اونا برای گرفتن اقامت واس داشتن ازادی همچین کاری میکنن...و مسلما این ازدواجها ک تو همچین برنامه هایی صورت میگیره سرانجامی نداره
ناشناس
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
حرف الکی نزن
معلوم نیست تو پشت کدوم کوهی هستی که مرد ایرانی درست درمون ندید
من تو تهرونم و یکی از دامادامون هم ترکه ما رو اسفالت کرده
همیشه تو دلم به خاطر اینکه خواهرم همسر این شد به خودم خودش فحش میدم
حتی بیشتر ترکهای ایران هم پسراشون به درد نمی خورن مثل اب خوردن خیانت و هر کار دوست داشته باشن می کنند
از قدیم گفتن از ترک دختر بگیر اما دختر نده
بنده خدا
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
جناب ناشناس آخر و عاقبت نژادپرستیت این شده ناراحت نباش.
یلدا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
مشکل جامعه بیمار ایران هست باید زنان دوشادوش مردان کار کنند و توقعاتشون رو پایین بیارن و اقایون هم حقوق برابر با خانم ها داشته باشند یعنی این نمیشه که زن همراه مرد کار کنه زحمت بکشه و علاوه بر ان کار خونه و بچه داری انجام بده بعد به عنوان مثال برای خروج از کشور کسب اجازه زن از شوهر الزامیست ولی اقایون میتونن ساکشون رو ببندن و بگن خداحافظ رفتم تایلند خوشگذرونی .....این دیگه میشه اجحاف در حق زنان تازه کسانیکه میرن ترکیه یا هر جای دنیا ازدواج کنند کار خلاف شرع انجام نمیدن اقایون هم میتونن تشریف ببرن اونور ازدواج کنن که اینکارو میکنند لازمه داشتن جامعه دموکراسی قبول این رویدادهاست هر کس ازاده برای اینده اش خودش تصمیم بگیره.............متعصبانه به جریانات نگاه نکنیم دوستان
جواد
Iraq
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
آقا به شماها چه آزاد هستش میخواهد ترکیه ازدواج کنه تا کشور دیگه ای صبا خیلی هم آدم منطقی هستش.در ضمن مرد ترک و یامرد فارس نداریم تو ملت همه نوع انسان هستش.فارسها هم آدم گندی دارند هم آدم خوب به همین تعداد هم بقیه ملتها.
رهام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
صبا خلیلی ساکنه کجای ایران هستش؟
پونه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴
منم اگه شرایطشو داشتم حتما میرفتم ترکیه ازدواج میکردم پسرای ترکیه همشون خوشگلن
تمنا
Germany
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
چه فضاحتی کلاهتون رو بذارید بالاتر
sevda
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
بنظر من ک اصلا هم کارشون اشتباه نیس،خب دارن ازدواج میکنن دیگه ،مگه چیکار دارن میکنن ک بخوان مارو تحقیر کنن ،لطفا یکم خوش بین باشیم و دید فرهنگیمونو ببریم بالا
پژمان تورک تراختور
Germany
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
بعنوان یک ترک متعصب و غیرتز و عاشق ترکیه هرگز دوست ندارم دخترای ایران را در چنین حقارتی ببینم. اره ترکا همسر دوستن ولی چرا باید مردهای گردن شکسته ی اینجا اینقد بی مسئولیت باشن و فکرشون عیاشی و خوابیدن توخانه باشه .... بمیرم و حقارت دخترای ایران را در خارج نبینم . غیرت داشته باشیم بد نیست