بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
بيش از 500 ميليارد تومان از محل وجوه اداره شده براي ساخت شناور تسهيلات پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۴۲۳۲۱
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اين مطلب گفت : ثروت ايجاد شده در حوزه بندري و دريايي از محل وجوه اداره شده به بيش از 1600 ميليارد تومان مي رسد و براي اين طرح ها حدود 250 ميليارد تومان يارانه پرداخت شده است يا متعهد به پرداخت آن هستيم.

علي جهانديده در ادامه با بيان اولويت سازمان بنادر و دريانوردي در پرداخت وام بانکي و تسهيلات ارزان قيمت همانند سال هاي گذشته افزود: اولويت سازمان در بنادرشمالي شناورهاي تجاري، مسافري و تجهيزات بندري و درجنوب شناورهاي مسافري، گردشگري، تجهيزات بندري و گاهي طرح هاي مهم و تاثيرگذار مستقل در بخش حمل و نقل دريايي است.

وي وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي را اهرمي براي با مديريت منابع مالي و به منظور حمايت از حضور بخش خصوصي در بنادر و حمل و نقل دريايي ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در دولت يازدهم توجه به مديريت منابع بيشتر از گذشته وجود دارد به گونه اي که در سال 93 بودجه وجوه اداره شده از محل منابع سازمان بنادر و دريانوردي به حدود 60 ميليارد تومان رسيده است.

معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد: اين رقم علاوه بر منابعي است که در سال گذشته تخصيص داده شده است و مي توان پنج برابر اين رقم يعني حدود 300 ميليارد تومان را از محل منابع بانکي به طرح هاي اولويت دار سازمان بنادر و دريانوردي در حوزه حمل و نقل دريايي وام پرداخت کرد.

جهانديده گفت : اين وام ها کم بهره بوده است و مي تواند طرح هاي مرتبط براي سرمايه گذاران در حوزه بندر، حمل و نقل دريايي ، مسافري و ... را اقتصادي کند.

وي با اشاره به فعاليت هاي خوب صورت گرفته در سال جاري افزود: براي سال آينده قطعا ارقام بيش از سال جاري است و هر اندازه ظرفيت جذب وجود داشته باشد امکان تخصيص براي سازمان بنادر و دريانوردي مقدور خواهد بود.

جهانديده در ادامه اظهار داشت: برغم طرح هاي بزرگ در حال انجام در بنادر و آغاز طرح هاي مهمتر در سال آينده که همگي از محل درآمد هاي سازمان بنادر و دريانوردي خواهد بود براي مديريت منابع مالي وجوه اداره شده به شکل کمي و کيفي در سال آينده و سال هاي آتي پيگيري خواهد شد تا به سرمايه گذاران بخش هاي مسافري، تجهيزات بندري، پسکرانه اي کمک شود وحلقه کاملي را در بخش حمل و نقل دريايي ايجاد کنيم و به کيفيت و کميت گردشگري دريايي و مسافرت هاي دريايي اضافه کنيم.

جهانديده گفت : وجوه اداره شده از سياست هايي پيروي مي کند که گام هاي موثرتري را به گام هاي قبلي خود اضافه کند تا هر چه بيشتر مردم را با دريا و مواهب آن آشنا و اقتصاد دريا را بيش از پيش فعال کنيم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر