بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به کاهش قیمت نفت:

منابع مورد نیاز صنعت نفت تامین می‌شود

کد خبر : ۱۴۲۳۳۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: سهم وزارت نفت از محل 5/14 درصد در بودجه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین منابع مورد نیاز صنعت نفت به نحو دیگری تامین می‌شود.
حسین امیری خامکانی عصر روز یکشنبه در گفت‌وگو با «شانا»، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور معاون وزیر نفت، برگزار شد؛ راهکارهای تامین منابع مالی صنعت نفت در بودجه سال آینده بررسی شد.سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: در این جلسه، معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، گزارشی درباره وضع صنایع نفت و گاز ارائه کرد و افزون بر این، مقایسه‌ای نسبت به وضع امسال و پیش‌بینی‌ها برای سال آینده ارائه شد.وی گفت: بخشی از تولید گاز صرف خوراک صنایع پالایشی برای ایجاد ارزش‌افزوده خواهد شد و قسمتی از آن نیز صادر می‌شود. بنابراین، در نهایت سبب افزایش درآمد کشور می‌شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی، درباره بخش نفت درگزارش یادشده نیز گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت، سهم وزارت نفت از محل 5/14 درصد در بودجه سنواتی کاهش پیدا می‌کند؛ از این‌رو تلاش می‌کنیم منابع مورد نیاز صنعت نفت را به نحو دیگری تامین کنیم، زیرا به تولید نفت نباید لطمه وارد شود. بنابراین در کمیسیون انرژی کارگروهی موضوع ذکر شده را پیگیری می‌کنند.سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: برای تامین منابع مورد احتیاج صنعت نفت به همکاری بانک مرکزی و سازمان مدیریت نیاز است. از این رو مساله در حال بررسی است.وی افزود: به‌ یقین اجازه نمی‌دهیم در زمان کاهش قیمت نفت، تولید آن در ایران لطمه بخورد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر