بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
در بررسی بازدهی صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات مطرح شد:

بازدهی یازده درصدی در کنار برابری شرکت های سبز و قرمز پوش

مجموعه هایی همچون توسعه ساختمان، سرمایه گذاری مسکن شمالشرق و نیز آ. س. پ در پی افت قیمتی سهام در جرگه شرکت هایی قرار گرفتند که بازدهی منفی محقق کرده اند. به گونه ای که "ثاخت" با کسب بازدهی منفی حدود 32 درصدی صدرنشین این جدول شد.
کد خبر : ۱۴۲۳۹۲
نویسنده :
جمشیدی
صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات دارای دو طبقه املاک و مستغلات و نیز انبوه سازان است و سهام 22 مجموعه فعال در این گروه در بورس معامله می شود.

براساس گزارش بورس نیوز، گروه انبوه سازی در حالی از ابتدای امسال تا 23 دی ماه جاری بازدهی مثبت بیش از 11 درصدی را کسب نموده که طی این مدت بورس حدود سه درصد بازدهی مثبت به معامله گران اعطا کرده است.

این در حالی است که صنعت مذکور طی دوره مشابه سال گذشته همراه با بازدهی مثبت بیش از 194 درصدی بورس، به طور میانگین با رشد قیمتی حدود 178 درصدی سهام شرکت های فعال در گروه مواجه گردیده است.

بازدهی یازده درصدی در کنار برابری شرکت های سبز و قرمز پوش

براساس اطلاعات موجود، طی این مدت از میان 22 شرکت فعال در گروه املاک و مستغلات سهامداران 12 مجموعه یعنی 55 درصد از شرکت ها شاهد افزایش ارزش سرمایه خود بودند و معاملات سهام 10 شرکت نیز با افت قیمت پایان پذیرفت.

به گونه ای که شرکت سخت آژند با کسب بازدهی مثبت بیش از 143 درصدی در جایگاه نخست پربازده ترین سهام در این گروه قرار گرفت و بعد از آن نیز شرکت کیسون و نیز عمران و سازندگی استان قزوین در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نماد این دو مجموعه در بازار پایه توافقی فرابورس معامله می شوند، بطوریکه "کیسون" با رتبه نقدشوندگی 410 مرتبه ای و حجم معاملات بیش از 12 میلیون و 11 هزار سهمی بازدهی مثبت حدود 111 درصدی را محقق کرد. همچنین "ثقزوی" با رتبه نقدشوندگی 439 مرتبه ای که پایین ترین رتبه در این گروه به شمار می رود، بیش از 46 درصد بازدهی مثبت به سهامدارانش اعطا کرد. حجم معاملاتی این نماد نیز بیش از 298 هزار و 429 سهم می باشد.

بعد از آن نیز "ثنوسا" و "ثرود" از جمله مجموعه هایی هستند که طی دوره مشابه امسال بازدهی مثبت به دست آورده اند.

بازدهی یازده درصدی در کنار برابری شرکت های سبز و قرمز پوش

این در حالی است که مجموعه هایی همچون توسعه ساختمان، سرمایه گذاری مسکن شمالشرق و نیز آ. س. پ در پی افت قیمتی سهام در جرگه شرکت هایی قرار گرفتند که بازدهی منفی محقق کرده اند. به گونه ای که "ثاخت" با کسب بازدهی منفی حدود 32 درصدی صدرنشین این جدول شد.

بازدهی یازده درصدی در کنار برابری شرکت های سبز و قرمز پوش

همچنین طی دوره مشابه سال گذشته شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران تنها مجموعه ای بود که بازدهی منفی محقق ساخته بود. معاملات مابقی شرکت ها با رشد قیمتی همراه بوده و "ثنظام" طی دوره مذکور بازدهی منفی حدود 9 درصدی را کسب کرده است.

در پایان این گزارش می افزاید، حجم و ارزش معاملات گروه انبوه سازی و مستغلات طی دو دوره مورد بورسی تغییرات با اهمیتی نیافته است.

بازدهی یازده درصدی در کنار برابری شرکت های سبز و قرمز پوش

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کافیه یه نگاهی به ثمسکن و... بیندازی
پی ایی پایین/ سود توپ/پیش بینی عالی/
نگاه کردی؟ خوب حالا جیگرت کباب میشه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
تواین گروه به نظرمن سهمایی مثل ثباغ ثتران ثشاهد باتوجه به p/eپایین وافت زیادنسبت به اذرپارسال مثلاثباغ افت پنجاه ودوسه درصدی جزئ پرپتانسیل ترین سهمای بورسند البته دراین گروه سهامی هم بودندکه ظاهراباسفته بازی باوجودp/eنامناسب توهمین مقطع چندماه گذشته به قیمتهایی رسیدندکه اذرپارسال هم نرسیده بودند