بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
یک هفته، یک نگاه

توافقی ها اول شدند

سهامداران هفته گذشته را همچون هفته های قبل با تحقق زیان به پایان رسانیدند، بطوریکه از میان 44 صنعت فعال تنها معاملات سهام شرکت های هفت گروه با رشد قیمتی همراه شده است.
کد خبر : ۱۴۲۴۷۱
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی منفی یک درصدی شاخص کل پایان پذیرفت. به گونه ای که این نماگر از 66 هزار و 902 واحد طی اولین روز معاملاتی هفته پس از نوسانات متعدد در نهایت در مدار 65 و 939 هزار واحدی ایستاد. بورس نیز طی دوره مذکور به طور میانگین بازدهی منفی دو درصدی را محقق کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، سهامداران هفته گذشته را همچون هفته های قبل با تحقق زیان به پایان رسانیدند، بطوریکه از میان 44 صنعت فعال تنها معاملات سهام شرکت های هفت گروه با رشد قیمتی همراه شده است.

برهمین اساس، گروه وسایل ارتباطی طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته بیش از 11 درصد بازدهی مثبت به دست آورد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین گروه را از آن خود ساخت.

علاوه بر این، صنعت تجارت عمده و خرده فروشی وسائط نقلیه موتور با تحقق بازدهی مثبت بیش از هفت درصدی تک سهم آن یعنی "بدکو" در کنار گروه عرضه برق، گاز و بخار آب با کسب بازدهی مثبت 3.59 درصدی تک نماد "بمپنا" به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نماد معاملاتی "بدکو" در بازار پایه توافقی معامله می شود.

توافقی ها اول شدند

حال آنکه صنعت انتشار و چاپ در پی تداوم افت قیمتی حدود 10 درصدی سهام شرکت فعال در آن به عنوان کم بازده ترین گروه شناخته شد. در پی آن صنایع پیمانکاری صنعتی و نیز خرده فروشی در ردیف های بعدی جای گرفتند.

توافقی ها اول شدند

براساس اطلاعات موجود، از میان 418 مجموعه فعال در بورس، سهام 105 شرکت با افزایش قیمت همراه بوده، معاملات 9 نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت و مابقی شرکت ها بازدهی منفی محقق ساختند.

برهمین اساس، شرکت مخابراتی ایران 31 درصد بازدهی مثبت محقق کرد و صدرنشین جدول پربازده ترین سهام شد.

این در حالی است که نماد معاملاتی "لکما" در بازار پایه توافقی معامله می شود و طی هفته گذشته با حجم معاملاتی بیش از 47 هزار و 424 سهمی، رتبه نقدشوندگی 350 مرتبه ای به آن اختصاص می یابد.

بعد از آن نیز شرکت های سرمایه گذاری وثوق ایران و نیز سرمایه گذاری نظام مهندسی ایران در ردیف های بعدی قرار می گیرند که البته نماد معاملاتی "وثوق" و "ثنظام" در بازار پایه توافقی معامله می شوند.

از این رو با صرف نظر از سه مجموعه مذکور و نیز کارتن مشهد و قند بیستون، شرکت های مرجان کار، شیشه دارویی رازی و نیز سرمایه گذاری نیرو در جدول پربازده ترین سهام جای می گیرند.

توافقی ها اول شدند

عنوان کم بازده ترین سهم نیز به شرکت های رینگ سازی مشهد، قند شیروان قوچان و نیز قند نیشابور اختصاص می یابد.

توافقی ها اول شدند

براساس اطلاعات موجود، طی معاملات پنج روز معاملاتی هفته گذشته بانک صادرات ایران در کنار شرکت های، پارس خودرو و نیز آذرآب به عنوان نقدشونده ترین سهام شناخته شدند و در مقابل آن مجموعه هایی همچون فولاد امیرکبیر کاشان، سالمین و نیز کاشی نیلو در انتهای این جدول جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی پایان پذیرفت که تعداد 55 هزار و 68 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از دو میلیارد و 954 میلیون سهم طی 290 هزار و 640 دفعه معامله ارزشی به مبلغ شش هزار و 174 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان سهام شرکت های فعال بورسی، بانک صادرات ایران با حجم معاملاتی بیش از 271 میلیون و 360 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم و در مقابل آن شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر