بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
کد خبر : ۱۴۲۵۷۳
فارس نوشت: یک روزنامه سعودی چاپ لندن، در مقاله‌ای انتقادهای اخیر رئیس‌جمهوری ایران از عربستان درخصوص کاهش قیمت نفت را رد کرد و کاهش حمایت ایران از مقاومت در منطقه را راهکار مقابله با این «توطئه اقتصادی» دانست.
«طارق حمید»، سردبیر پیشین این روزنامه در مقاله‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، حسن روحانی را به‌دنباله‌روی از آنچه او «شیوه عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به هنگام ولی‌عهدی»اش نامید، دعوت کرد و از او خواست تا مانند «رئیس هیات‌مدیره یا مدیر اجرایی واقعی یک شرکت» با مشکل کاهش قیمت نفت رفتار کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قلی
Spain
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
عربستان حمله میکند . کیهان هم حمله میکند . حل کنید این معما را.!!!!!!
پرسشگر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
بررسی شرایط بازار نفت و شواهد موجود ادعای توطئه بودن این موضوع را بویژه آنکه توطئه بر علیه ایران باشد را غیر معقول می نمایاند. تعجب میکنم از آقای روحانی انتظار نداشتیم ایشان نیز چنین ادعای غیر کارشناسی علنا مطرح کنند. به نظرم این سخنان پوپولیستی و فرافکنی است. بهتر است ایشان هم واقعیت ها را صادقانه بگویند و به شعور مردم بویژه نخبگان احترام و اعتنا نمایند
ساسان
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
آقاي پوپول با احترام به عرض مي رساند هميشه با كاهش قيمت نفت اوپيك براي كنترل بازار توليد خود را كاهش مي داد ولي اينبار با مخالفت 3 كشور كه يكي از آنها عربستان است اين كاهش توليد انجام نشد واين كار در تشديد افت قيمت موثر بود . حال اين كار غير اقتصادي عربستان چيزي غير از سياسي بودن به نظر مي رسد؟ ! چه توجيهي وجود دارد كه كشوري بر خلاف منافع اقتصاديش عمل كند . آنها خوب مي دانند كه ايران با وجود تحريم ها نمي تواند فروش گسترده داشته باشد و با اين كار درآمد ايران را به يك سوم كاهش داده اند و خودشان با حداكثر توان دارند مي فروشند . چيزي نمي دوني بيخودي خود را روشنفكر فرض نكن
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
از جناب روحانی انتظار نمیرفت که در مقام رئیس جمهور اینچنین تابع جوسازی قرار گیرد و مسئله را اینقدر ساده و پیش پا افتاده تحلیل نماید. همه میدانند که کاهش قیمت نفت بدلیل کم شدن رشد اقتصادی چین و اروپا و کشورهای در حال توسعه مثل هند و برزیل و ...، همینطور اضافه تولید اخیر عراق و روسیه ولیبی و نفت شیل ایالات متحده و سیاستهای چند گانه بلند مدت عربستان برای ضربه زدن به تولید نفت پرهزینه شیل و توجیه اقتصادی آنرا برای تولید از بین ببرد و همینطور وابستگی شدید روسیه و ایران را به درآمدهای بادآورده های نفت را میداند و میخواهد از اهرم خودش استفاده کند تا سیاستهای روسیه و ایران را بنفع خودش تعدیل نماید، بنابراین با پوزش مقصیر اصلی تحلیل های ماست که فکر میکردیم اگر نفت ما صادر نشود قیمت نفت به 300 دلار میرسد و حالا که برعکس شده دنبال مقصر خارجی میگردیم!!!! باید تحلیلهای کارشناسی بیطرفانه انجام دهیم تا بتوانیم از همه زوایا به پدیده ها بنگریم نه اینکه خودمان را مرکز دنیا و عقلمان را برترین عقل تصور کنیم و بخواهیم در هر موردی اظهار نظر و اغلب غیر کارشناسانه نمائیم.
یک ایرانی عاشق ایران
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
دانش آموز جان کاهش رشد اقتصادی کشورها زیر 10 درصده ولی نفت بالغ بر 60 درصد کاهش داشته این چطور توجیه میشه.کاملا مشخصه این افت شدید قیمت نفت دستوریه و پشت پرده دستهای کثیف آمریکا و انگلیس و در راس اونها اسراییل وجود داره.غرب داره خودشو برای جنگ جهانی سوم آماده میکنه که آمریکا و انگلیس کمترین ضرر رو از جنگهای صلیبی ورژن 2015 متحمل بشن و در جریان جنگ بین اروپا و مسلمانها (جریان شارلی ابدو و برادران کواشی کار آمریکا و انگلیسه و چون نمیخان هزینه جنگ بیوفته روی دست خودشون ومطمعنن چون مرز خشکی ندارند بازنده اند میخان اروپارو بندازن به جون مسلمانان مخصوصا ایران)نفت حداکثر برگرده به قیمت 100 دلار قدیم که صنایع عظیم آمریکا و مردمشون مشکلی براشون پیش نیاد.برو دانشتو بیشتر کن دانش آموز.برنده کسیه که روزنامه فردا امروز دستش باشه.