بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر : ۱۴۲۵۸۰
پول‌های شبهه انگیز در جیب برخی جریان‌های سیاسی خاص و برخی افراد موضوعی است که با مشاهده ردپای آنها در برخی پرونده‌های بزرگ مفساد اقتصادی دقت نظربیشتر قوه قضائیه را می‌طلبد. یک‌سال مانده به انتخابات مجلس شورای‌اسلامی ، احزاب مطرود از نگاه مردم سعی دارند با صرف پول‌های کثیف ، نظر و رای مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

خبرگزاری خانه ملت،گروه سیاسی – علی ودایع: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهداء، آرمان‌های امام(ره) و هدایت ‌مقتدرانه مقام‌معظم‌رهبری پایگاهی مستحکم در میان مردم ایران دارد. جمهوری اسلامی در طول 35 سال گذشته توانسته از تهدیدهای زیادی عبور کند. این که کشورهای استعماری جنگ تحمیلی را علیه ایران راه اندازی کنند یا توسط عوامل پیاده نظام خود آشوب و التهاب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را دنبال کنند موضوعی غیرعادی نیست. فتنه اقتصادی و پول‌های کثیف که منجر به تشکیل گروه‌ها و احزاب اولیگارشی (oligarchy) می شود.

شاید درسال1381 که نام شهرام جزایری به عنوان یک مفسد اقتصادی مطرح شد هرگز کسی گمان نمی کرد که در مهرماه 1390 با فرار محمدرضا خاوری (مدیرعامل وقت بانک ملی ایران) اختلاس نجومی 3هزار میلیاردتومانی فاش و همه شوکه شوند.

بی‌شک اقدام قاطع قوه قضائیه قابل تمجید است اما موضوع اینجاست که فرار خاوری به نقطه آغاز افشای مفاسد نجومی تبدیل شد. بعد از ماجرای مشهور اختلاس شرکت مه آفرید، چند فساد مالی و اقتصادی دیگر نیز فاش شد و حالا نام شرکت «پدیده شاندیز» و احتمال وقوع فسادی بزرگ در این شرکت مطرح شده است. نکته جالب درباره مفاسدی که در 4 سال گذشته فاش شده این است که علاوه بر این که برخی آقازاده‌ها متهمین ردیف اول مفاسد محسوب می شدند پای برخی جریانات سیاسی و دولتمردان سابق که تشنه بازگشت به قدرت هستند، نیز مطرح شدهاست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ضمن دفاع از اقتدار سیستم قضایی در برخورد بی تعارف با مفاسد گفت:« مبارزه و برخورد قهرآمیز با فساد و مفسده در هرمکان، جایگاه، شغلی یا حتی سابقه انقلابی باید وجود داشته باشد و این موضوع تضمین کننده سلامت نظام جمهوری اسلامی است.»

وی در ادامه با انتقاد از «جنجال سازی در برخورد با مفاسد اقتصادی» گفت: «این که در نگاه به سرمایه داران مبنا بر این باشد که آنها دزد هستند، موجب فرار سرمایه گذاران از اقتصاد ایران می شود. متاسفانه سیستم مالی ما به گونه ای است که سرمایه‌گذار به سمت خلاف مالی سوق داده می‌شود.»

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از سیستم مالی کشور گفت: «باید زیرساخت های مبارزه با فساد به عنوان یک اضطرار در کشور دنبال شود و اگر کسی خارج از چارچوب‌های ضوابط مالی حرکت کرد باید به قانون سپرده شود. در مبارزه با مفاسد هیچ کس جز حفظ سلامت نظام جمهوری اسلامی اهمیت ندارد.»

چشم افراد مساله‌دار به صندلی‌های سبز

در کشورهای عمدتا اتحادیه جماهیرشوروی سابق، بعد از استقلال برخی رهبران آنها با بذل و بخشش اقتصادی سعی کردند طبقه‌ای خاص از رفقای خود را به غول‌های اقتصادی تبدیل کرده و سیستم اولیگارشی را ایجاد کنند. در سیستم اولیگارشی به مردم نگاهی تحقیرآمیز وجود دارد که در آن حکومت مسئول پاسخگویی به مردم نبوده و مسئولین خط قرمزی محسوب می شوند که سیستم قضایی اجازه بازخواست آنها را ندارد. اصطلاح اولیگارشی در مفهوم سیاسی از زمان افلاطون با مونارشی (حکومت شاه) و دموکراسی (حکومت توده مردم) فرق نمایان داشته است. اما اشراف‌سالاری در نظر افلاطون شکل منحط حکومت، یعنی صورت فاسده شده آریستوکراسی (حکومت نخبگان) است. بحث اولیگارشی و انحراف مردم‌سالاری در برخی کشورها موجب خرید و فروش شدن آراء می شود. اگرچه جمهوری اسلامی تاکنون اجازه خودنمایی و تشکیل گروه‌های اولیگارشی نداده است اما آنها با اجرای فتنه های اقتصادی، تثبیت سیاسی و نفوذ در قدرت را دنبال می کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از تاثیر پول بر تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس گفت: «متاسفانه در چند انتخابات اخیر که برگزار شده است، پول نقشی اساسی در تبلیغات ایفا کرده است. افرادی شایسته حضور دررقابت‌های انتخاباتی بوده‌اند که به دلایل مالی از این موضوع انصراف داده‌ و از ورود به عرصه انتخابات پرهیز کرده اند.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: «تبلیغات کاندیداهای انتخابات متاسفانه از آرمان‌های امام و شهدا فاصله گرفته و جلوه غربی پیدا کرده است. در این مکانیسم کاندیداها به اسپانسرهای قوی تجاری نیازدارند. این مساله در کنار خلاء های قانونی و بانک‌هایی که عمدتا راه پولشویی و مفسده را بازگذاشته اند، موجب شکل گیری فسادهای نجومی هزاران میلیارد تومانی می شود.»

وی در ادامه با اشاره به سیستم مالی کشورهای غربی گفت:« در کشورهایی با اقتصاد توسعه یافته هیچ راهی برای ارتکاب فساد مالی وجود ندارد. ما قبل از این که مجرم را در فساد اقتصادی محاکمه کنیم باید مسئولین نظام مالی و دولتی را بازخواست کنیم. فرض کنید یک رئیس بانک، بدون توجه به مسائل امنیتی در بانک را باز گذاشته و دزد به سرمایه های بانک دستبرد بزند. در این دزدی چه کسی مسئول است، سارق یا رئیس بانک؟»

عوض حیدرپورشهرضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که «فعالیت سیاسی احزاب و اشخاص نیازمند منابع مالی است» با تاکید بر شفاف سازی مالی، گفت: «در دنیا مرسوم است که احزاب سیاسی باید ریز حساب‌های مالی و منابع تامین اقتصادی خود را به نهادهای قضایی اعلام کنند. در سیستم نظارت بر منابع مالی بر احزاب و فعالیت های انتخاباتی، سیاستمداران در چترنظارتی قرار گرفته و باید بگویند که از اسپانسرها چقدر دریافت کرده اند و در ادامه نیز تعامل آنها با حامیان مالیشان تحت نظر قرار دارد.»

در مورد شرکت پدیده شاندیز که در سال 1383 افتتاح شده است گفته می شود که این شرکت از سال 1387 با کسب حمایت برخی عناصر یک جریان خاص سیاسی که همگی آنها درگیری پرونده‌های دیگری نظیر «خانه فاطمی» یا «اختلاس3هزار میلیاردتومانی» هستند، به یک غول بزرگ در تبلیغات رسانه‌ای تبدیل شد.

حیدرپور شهررضایی با نگاهی عمقی تر به این پرونده گفت: «فسادهای کلان در دو بستر خصوصی و دولتی شکل می گیرد و در مورد پدیده شاندیز این دوبستر یکی شده و فساد خصوصی و دولتی همزمان اتفاق افتاده است. اگر همراهی و پشتیبانی دولتی وجود نداشت این اتفاق رخ نمی داد و آنها نمی توانستند پول و سرمایه ‌های مردم را کسب کنند.»

برخی منتقدان قوه قضائیه مدعی هستند که نگرانی از تبعات ضرر 30هزار سرمایه‌گذار خرد و کلان شرکت پدیده مانع برخورد جدی با این شرکت شده است. البته در کنار پدیده، نام شرکت‌های «تبرک» و «پردیسبان» نیز مطرح است. پدیده که قصد داشت در سال 91، بخش عمده‌ای از «پارک پردیسان» تهران را به قیمت متری 8هزار و 200 تومان خریداری کند و تامرحله عقد قرار داد پیش رفته بود، در شهرمشهد ۴۵ هکتار از اراضی خارج از محدوده را در اختیار گرفته و سپس برای قانونی کردن این تخلف این اراضی را به شهر ملحق کرده است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از بی اعتنایی نسبت به جلوگیری از مفاسد اقتصادی گفت: «وزرای دولت، دستگاه‌های نظارتی و مقامات قضایی بیش از این باید فعال باشند و از حمایت‌های بی ظابطه برخی افراد دولتی از برخی بنگاه‌های خصوصی جلوگیری کنند. مجلس اطلاعاتی دارد که در بخشی از فعالیت های اقتصادی و پروژه‌های مساله دار در نهادهای دولتی و خصوصی متاسفانه رویه نادرست سابق بانام‌های جدید ادامه دارد.»

وی با خطرناک خواندن فتنه اقتصادی و هزینه پول‌های مساله‌دار برای تحت تاثیر قرار دادن جریانات سیاسی گفت: « وزرای محترم دولت ، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی باید به صورت ریشه‌ای و جدی‌تر با مساله فساداقتصادی برخورد کنند. متاسفانه جای مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور خالی است.»

منهای نگرانی‌ها از فتنه‌های اقتصادی و گروه‌های سیاسی مساله‌داد که اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند، مردم ایران اسلامی در جریان برگزاری چندین دور انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان‌رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستاآموخته‌اند که بی اعتنا به ظاهرسازی‌ها از مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی حراست و حافظت کنند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید شیشه چی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
شما که راست میگی ولی یه سوال اگه راست میگی پدیده از سال 83شروع به تخلف کرده چرا بعد از ده سال یادت اومده نکنه برا اینکه انتخابات نزدیکه میخوای سعی کنی ........ حداقل بر یک ساعت وقت بذار تحقیق کن آمار غلط منتشر نکن راستی گفتی سال 83 پدیده شروع کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی جالبه شما با انتخابات سال 83قاطی کردی خخخخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
آهای حیدر پور و جعفر آبادی کدوم مردم ،چرا برای احقاق حق مردم حالا از خواب بیدار شدین.قبلا کجا بودین.شما نمی خواد سنگ مردم را به سینه بزنین مردم کار خودشون رابلدند.این حرفای شما بوی جناحی و سیاسی میدهد.
امیر از مشهد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
بابا جمع کنید این دروغ هاتون رو.بودجه کم آوردین،بانک ها و بورستون اوضاعشون خراب هست ،،اومدین الکی گیر دادین به این پدیده.خجالت بکشین دیگه بابا.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
با سلام . آفرین بر شما که هرچی حرف منفی علیه پدیده هست را پیدا و درج میکنید. اصلا سایتتون معتبر نیست چون هدفتون مشخصه. ان شا الله بورس هم اوضاع خوب بشه شما دست بردارید. گلچین کنید . صبر کنید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
بدون هیچ ملاحظه کاری هر کس در هر لباس و هر جایگاهی است باید برخورد شود جمهوری اسلامی با نعمت رهبری و پشتوانه همین مردم است که دورانهای سخت را پشت سر گذاشته است با مردم شفاف باشید و همه چیز را با مردم در میان بگذاریدو شفاف عمل کنید که مردم عمل شما را زیر ذره بین خود دارند.
ایران آباد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
سیاه نمایی تا کجا؟!!
با این مقالات و اخبار یکسویه و جهت دار به شعور مردم دارید توهین میکنید.
سیاسی کردن پروژه اقتصادی پدیده که همه مسئولین افق خوشبینانه به سرمایه گذاری و پیشرفت در این راستا را دارند با وصله و پینه کردن مقالات و اخبار حاشیه ای ضعیف و ثابت نشده تارنما و پوسیده شده است.
با این اخبار و مقالات فقط آبرو اعتبار خودتون می برید...
رضا
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
شما که این کامنت هارا میگذارید معلوم است که جیره خواران پهوان مقدم هستید
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
من جیره خوره این بابا نیستم . بلکه خودمو نوکر امثال ایشون میدونم که با اشتغالزایی پایدار برای جوانان این مرز و بوم به فرمایشات رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی لبیک گفتند .
ایران آباد
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
دوست عزیز نیاز به جیره خوار بودن نیست اگر یکم شمه سیاسی داشته باشی به پشت پرده هجمه های اخیر بر علیه پدیده پی خواهید برد.
مثل روز روشنه که با گسترش دفاتر و پروژه های پدیده در تمام کشور و مقبول واقع شدن این شرکت در تمام ایران با این همه تبلیغات و در بین مردم عوام و بطبع تاثیر شدید آرای پدیده باوجود کثرت سهامداران و حامیان خود در جریانات سیاسی و در نتیجه ترس از نامتوازن شدن موازنه قدرت بین جناحهای سیاسی به نفع جناح خاص (سرمایه دار) از نظر سیاسیون باید از این جریان جلوگیری می شد و به نوعی علاج واقعه قبل از وقوع کردند.
طاها
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
منم یک سهامدار پدیده هستم از استان محروم خراسان جنوبی

بشخصه به پدیده اعتماد کامل دارم واینکه نویسنده این مطلب داره مطالب کذب خودش رو در قالب یک مصاحبه به نماینده مجلس ربط میده اوج بی جدانی و بی اخلاقی شما رو نشون میده

اخبار موثق دارم از دادستان کل کشور چون مادر ایشون همولایتی ماست که روند رسیدگی به پرونده پدیده فقط برای حفظ منافع سهامداره

واصلا بحث اختلاس مطرح نیست.اینگونه خبرها شرم آوره واقعا.روسیاهی برای زغال میمونه برادر من
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
ای بابا تا کی باید حرف مفت و بی حساب بخونیم بابا بذارید قوه قضاییه کارش رو بکنه اینقدر حرف های بی حساب نذارید.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
واقعا نحوه ارتباط دادن مصاحبه های نمایندگان و مسئولین به تحلیل های نادرست نویسنده از این جا نشأت می گیره که ایشون اول بریدن و دوختن ... بعد رفتن مصاحبه های مرتبط رو پیدا کردن.
ان شالله که پدیده از این بحران بگزره، اون وقت ببینیم شما رسانه ها باز چی دارین بهش گیر بدین!
جواد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
چی میخواین که نمیدن ؟ پول که تا دلت بخواد حاجی پهلوان گفته میریزه جلوتون...
رضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
باسلام خواهشنا این فکرای عقب افتاده رو بریزید دور تا یک شرکتی میخاد موفق باشه یا با بحث فساد یا سیاسی بهش تهمت میزنید تا کی خیانت به مردم
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
باسلام
آقا من رفتم از فروش سهامم به پدیده انصراف بدم
چقدردروغ می بافید
سهیل
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
چیه ؟ سهامت رو دستت باد کرده داری مجیز پهلوان جونت رو میگی؟اگه راست میگی بیاد به قیمتی که سهام رو خریدی ازت بخره.
میخره
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
میخره خوبشم میخره من خودم سهام 2000تومنی خریدم اخیرا به شرکت واگذار کردم به قیمت 11900تومن امروز سررسیدش بود رفتم شرکت تمام کمال یک چک بانک سپه داد که سریعا نقد شد.
تاکور شود هرآنکه نتوان دید...
مهدی خرم اباد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
اهای اقا..کجای تهران متری۸۲۰۰تومان تودهاتها دورافتاده لرستان واسه جاده دارن میخرن متری ۲۰۰۰۰هزارتومان این حرفهاچیه میچسبونی پدیده.ببینم فقط یکنفرداره ایران وخانه مردم راابادمیکنه اونهم حاج پهلوانه میخواکاری کنی فرارکنه ازدستتون مردم ازگرسنگی بمیرن..الکی حرف نزنید اون دنیاهم هست بایدجواب بدی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
بحث سیاسی و جناحی و کلا مادی به کنار.بورس نیوز توی اون دنیا جواب خدا رو چی میخوای بدی؟این همه اخبار کذب ودروغ تاکی؟آیا فکر نمیکنی با این همه اخبار غیر مستند ممکنه به سلامتی سهامداری که نانخور یک خانواده هست لطمه بزنی؟آیا پدیده اصلا نقطه مثبتی در کارهاش نداره که فقط داری انتقاد میکنی؟از خدا بترس که روز قیامت نزدیک است وباید جوابگوی مردم باشی.مطمئن باش خدا از حق الناس نمیگذره
مقدم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
آخه این چه نظر طنز آمیزیه؟ کمیسیون اصل 90 که رسما حمایت کرده, سخنگوی دستگاه قضا هم که رسما در تلویزیون گفته که مسئله پدیده بحث "فساد مالی" نیست.
شما این تجزیه و تحلیلها رو از کجا آوردید که بدون مدرک و صرفا بر اساس حس ها حکم میدید؟ مدارک رو تحویل قوه قضائیه بدید
مجید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
در پروژه های مه آفرید و خاوری و ... آیا مردم عادی هم سود بردند؟ در پروژه پدیده خیلی از مردم سود برده و در آینده هم میبرند. میزان سود نشان از انصاف و حقانیت مجموعه مذکور داشته و نشاندهنده اینکه پروژه مذکور بدنبال کسب سودهایی آنچنانی فقط برای خود نبوده.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
حیفه ادم تو ایران سرمایه گذاری کنه و اشتغال ایجاد کنه حالا که یکی پیدا شده و داره به پیشرفت مملکت کمک میکنه جلوش سنگ اندازی نکنین لطفا اگه به فکر مردمین
اعلااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
اینا که همه چیو سیاسی میبینن الا جیب خودشونو
ناشناس
Netherlands
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
الهی خیر از زندگیتون نبینید که ماهارو اذیت میکنید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
من میگم بد نیست بیان پدیده یک دوری بزنند فضا ی زیبا ومدرن وباشکوه وعظمت اون رو ببینند یک اسکی رو یخ برن واقعیت های زیبای پدیده رو ببینند وفکر کنند در اینده علاوه بر این 30هزار جوان که در پدیده کار میکنند چند نفر دیگه شاغل خواهند شد پهلوان مرد عمل است انچه را که برای خود پسندیده در حد وسع دیگران نیز پسندیده است
ناشناس
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کاخی که بر بروی خرابه های مردم بنا شود همان بهتر که نباشد . در ضمن مگه احمدی نژاد کلی کار برای دلالان چهارراه استانبول ایجاد نکرد . شغلی که به بقیه بخشها ضرر بزند و بقیه مردم را به روز سیاه بنشاند همان بهتر که ایجاد نشود . من به شهر مشهد مسافرت کرده بودم دیدم گند پدیده همه جا رو برداشته . آشنای ما که مشهدی بود می گفت مال از ما بهترونه.
جابر
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
اگه بیان شهر پدیده . ممکنه با دیدن اون عظمت و شکوه , سر این بدبختا گیج بره با مخ بخورن زمین . زنده باد بر هر کسی که برای پیشرفت و آبادی این مملکت تلاش میکنه .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
من تا آخرش با پدیده هستم وخواهم ماند
بترکه چشم حسودددددددد
مریم ملکشاهی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
جرات داری دفعه ی دیگه اسم پهلوان پیش اسم خاوری بیاری!مردم عاشق پدیده هستن.....چرند نگید چون دیگه کسی این چرتو پرتارو باور نمیکنه گذشت اون زمان مردم خلو چل نیستن دیگه تمام شد
مجید
United States
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
آهای بورس نیوز بسوز بسوز ما سهام پدیده رو هرگز نمی فروشیم
مجید
United States
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
خبرنگارا، سردبیر و بقیه مدیران بورس نیوز- واقعا خجالت نمی کشید از این همه کامنت مخالفی که مردم پای گزارشای شما می ذارن؟؟؟ ذبح حقیقت به چه قیمتی آقایون؟؟ نکنه فک می کنین این همه مردم که میان با گزارشای کاملا مغرضانه تون مخالفت می کنن از پهلوان پول گرفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشت محکم
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
آقا لطف کن یه کمی به خودت بیا چرا رفتی تو فضا بابا داری حریون میکی یا توهم زدی حسابی
محمد
Slovakia
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
برای من مشخص شد که هیچ وقت خبر های بورس نیوز نبینم
محسن
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
فقط یک کلام حسووووووووووووووووود
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
افسوس و صد افسوس که اگر پای بزرگان در میان نباشد مفاسد به این گستردگی امکان پذیر نمی باشد
داوود سمیعی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
حالا دیدین پدیده همه مجوزاشو از دولت قبلی گرفته و مشکل حقوقی نداره میخوان از طریق سیاسیو امنیتی کردن پدیده رو زمین بزنین.جمع کنین این بازی کثیف رو نامسلمانها.اصلا گیریم پدیده روهم متوقف کردین چی گیرتون میاد.فقط این وسط هزاران کارگرو مهندسی که تو پروزهاش دارن امرارومعاش میکننو نونشون اجر میشه و اینهمه امید و نشاط مردم مشهد و شاندیزم به فنا میره و رشد کل شهر شاندیزم زیر سوال میره و یکبار دیگه یک افتضاح قضایی و اقتصادی بزرگ به بار میاد منتها اینبار فرقش دراینه که همه دولتو مقصر میدونن و پهلوانو دوست دارند و این باعث انزجار بیشترشون از سیستم قضایی و مسولان دولت میشه.خدا لعنتتون کنه 5ساله که پدیده داره به همه سود میده و حتی یکنفرم ازش ضرر ندیده ولی شما تنگ نظران و اسلام نماها با کمک صداوسیما تیشه به ریشه این شرکت موفق و خیرخواه شدین
رضا
United States
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
آقا اینقدر کششش ندید؟!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
بورس نیوز بدبخت دروغگو بخاطر این اراجیفی که میبافی از کی حقوقو می گیری؟؟؟ یا دست نشانده مفلک و بیچاره کی هستی؟؟؟ ننگ بر تو باد دروغگوی پاپتی
ما با همه توان با همه وجود از پدیده حمایت میکینیم تا کورشود چشم حسودان و بخیلان......
حالا هی دروغ بنویس مردم را چی فرض کردی ؟؟/ ها ؟؟؟ لطفابه شعور عمومی مردم ایران با این اراجیف توهین نکن هیچکی دیگه گول این شایعاتو نمیخوره....
بورس نیوز مزدور خاین ازت متنفرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
داداش میخوای آمار سایتت بره بالا ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
تبلیغات از صدا و سیما که باید از هزار فیلتریگ بگذرد و تا از رسانه ملی که طبق نظر اقایان تنها مرجع بیان صحت همه چیز در دنیا است پخش شود ، چگونه این همه صورت میپذیرد قبل از اینکه از صحت قانونی یک چنین پروژهای اطمینان حاصل شود و قبل از اینکه افراد زیادی درگیر شوند جلوی قروش سهام ان گرفته نمیشود... پدیده تیم لیگ برتری میدهد و هنوز هم بازی هایش در جریان است .. اگر فساد مالی است که اعلام فساد ان در این برهه بنوعی نشان از بی عرضه گی دستگاه های نظارتی است که جلوی چشمشان فساد تا این حد پیش می رود و بعد از این که افراد زیادی مال باخته میشوند و بدون اینکه شاکی عمومی داشته باشد و در وضعیت رضایت سهام ناگهان میشود فساد مالی در این سطح گسترده... پس ما در این مملکت به کی باید اطمینان کنیم؟؟ مرجع مورد وثوق این ملت کجا باید باشد که به موقع وارد عمل شود نه بعد از اینکه بقول خودتان نود هزار میلیارد اختلاس کرده باشد... و اگر چنین نیست اتهام در رسانه های عمومی بدون اینکه در هیچ دادگاهی ثابت شده باشد قابل پیگرد قضایی می باشد...
سعید
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مابه ننگ این نوع دروغ گغتن به مردم شما که قصد نوشتن یه مقاله رو دارین حداقل یکم تحقیق کنید بعد هرچی که خواستید بنویسید خوبه قضیه فساد و اختلاس رو کلا قوه قضاییه تکذیب کرد چرا نسبت به هر کسی حسادت می کنید سریعا دست به تخریبش می زنید پاسداری از خون شهدا هم شده بهانه ای برای تحریک احساسات مردم بس کنید این تهمت های سیاسی رو از هر شایعه ای که ناامید میشید یه مورد دیگه رو شروع می کنید واقعا خجالت اوره
یکی از این مردم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
با سلام خدمت دوستان گرامی

جالب بدانید این خبر را خراسان نیوز هم زده است

یک مثال ساده شما یه ماشین پراید -هیوندا - بنز رو در نظر بگیرد

برای تعویض روغن پراید صد تومان هزینه ام میشه

وقتی پولداری باید بابت تعویض روغن هیوندا یک میلیون میشه

برای بنز میشه دو میلیون

چرخ پدیده بزرگ هزینه روغن برای حرکت چرخ زیاده پس باید به فکر بازدهی مثبت باشیم.

ایامن وقتی چند تا شهر دارم تو مشهد وکیش ورامسر باید هزینه تبلیغاتم با یک شرکت برنج فروش یکی باشد؟

به جای اینکه یک نفر برای ارتقا کشور داره کاری انجام میدهد بگویند شما پول تبلیغات با 50 در صد تخفیف بده ولی اینجا برعکس


برند x در سال گذشته 48 جمعه 48 جایزه ماشین داد و جمعه و پنجشنبه برای قرعه کشی تو تلوزیون بود هر ثانیه تبلیغ چای وغیره میکرددر کل پارسال

بالای10 میلیارد هزینه کرده ایا به نظر شما باید این شرکت را به مبارزه مفاسد اقتصادی معرفی کرد نه این بنده خدا داره سیاست های روز دنیا در زمینه

فروش اجرا میکنه وپلان های مختلف فروش را در کشور ما تست میکنه تا بهترین پلان فروش اجرا کند

همینطور شهر پدیده برای فروش خود باید یک پلان 10 برابری داشته باشد تا مثل اون برنج فروش موفق شود.

چطور باقی بابت برنج پلان 10 میلیاردی اجرا مکنند ما نباید برای فروش شهرمون وتولید توریست تبلیغات 100 میلیاردی کنیم تازه ما کم تبلغات کردیم

باید بیشتر هزینه کنیم ما پول دار تر هستیم با منطق بهتر و هزینه بیشتر پلان بهتری رو ایجاد میکنیم

چطور داریم هزینه میلیادری برای یک فصل فوتبال یک باشگاه تهرانی کنیم که اخرش هیچ ارتقا و پیشرفتی در این مملکت اتفاق نمی افته


امور تبلیغات کشور ورسانه ها به جای اینکه تشویق این پروژه ها رو کنند دارند چپ و راست تنبیه میکنند

پیشزفت کشور افتخار ملی کشور نه افتخار شخص
هومن
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
من خودم مشهد زندگی میکنم ,نه بورسی هستم ونه این ,همه به فکر منافع خودشون هستن ,همگی باید این نکته رو قبول کنیم که بورس رسمی ما افت و خیز شدیدی داره ,و هرکسی نمیتونه
ریسکشو قبول کنه ,امثال این شرکتهای خصوصی خارج از بورس هم متاسفانه بدون دستگاههای نظارت با کمال سود جویی و ریخت و پاش فراوان در ساخت و تبلیغات جو هیجانی راه انداختند که سهامشان طلاست ,به این شرکتها اعتماد دارید ؟پس حتما از درون شرکت هم مطلع هستید و حتما میدونید که اگر سهام قیمتش بالا نره پول های کلان بدست نمیاد ,از روند اتی شرکت خبر دارید ,از بدهی ها ,دیون معوقه ,جریمه های کلان ,چکهای سر رسید شرکت ,از چگونه هزینه شده ها در ساخت ,از اهمال کاری در ساختهای انجام شده ,متاسفم ایران
ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
قبلى رو زود چاپ
كن منتظرم .
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
در جواب آقای رضا باید بگم راست میگیرد ما چیره خوره مجموعه پدیده هستیم چون این مجموعه با پول ما به اینجا رسیده وتبدیل به یک برند شده ولی سوال من از شما آینه که شما چیره خوار کی هستی که این کامنت رو میزاری برای امسال مثل تو متاسفم که بدون آگاهی کافی و فقط برای ابراز وجود یک چیزی میان.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
اینجا اکثرا طرفدار پدیده هستن چون نگران شدن تمام خبرهای پدیده رو دنبال میکنن بابا منم سهام خریدم قبول کنین سرمون کلاه رفت
علی
Netherlands
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۶
شما که نماینده رشت و شهر واستانهای دیگه هستید چند سال یکبارم به مشهد نمیای الا زیارت لطفا در مورد بدبختیها و مشکلات شهر خودت نظر بده تورو سه ننه مشهدو شاندیز. داییه مهربانتر از مادر!!!! تازه زمین زراعی میخوای نگه داری که چی میخوای بعد بازنشستگی بیای کشاورزی .خواب دیدی خوش باشه! باکدوم آب. شانس بیاریم چند سال دیگه اب خوردن تموم نکنیم.!!! ب
منصوره
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
سلام
پدیده فقط دو مشکل دارد سهام که در حال حل و فصل است. و زمین هایی که حتی سیب زمینی هم نمی توان در آن کشت کرد (من مشهدی هستم و از دوستانم که شاندیزی هستند سوال کرده ام) تبدیل به کاربری شهری کرده است و از قبل آن 30 هزار نفر را سرکار برده و 120 هزار نفر سهامدار دارد که اگر کسی هم از این جرگه طی این یک ماه دروغ پردازی رسانه های ناآگاه ومغرض خارج شده با کمال نارضایتی بوده است و هنوز چشم به پدیده دارند. من هر جمعه به پدیده می روم و برادرم هم در این پروژه در حال کار است من برای خودم که سهامدارم و برادرم که پس از سال های بیکاری شغلی پیدا کرده دعا می کنم ما همه دعا کرده و برای پایداری پدیده نذر کرده ایم. شما در قبال اخبار غلط و دورغی که منتشر می کنید مسوولید. الان در دوران دولت تدبیر وامید نسبت دادن واژه هایی چون مفسد اقتصادی می تواند پیگیری حقوقی داشته باشد. شما باید پاسخگو باشید. خدا همه ما را هدایت کند. پدیده، پایدار و پیروز باشی در پناه علی بن الموسی الرضا
امیرعلی
Germany
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
یکم مسولین خجالت بکشن همین که به انتخابات نزدیک میشیم همه چیز جدی میشه و بعد فراموش می کنن من یک مثال بزنم الان شرکت هماگ داره ساختمانش را در سال 97 تحویل میده از سال 92 تا الان 100درصد سود داده در عرض دو سال و با ساختمان های نیمه تمام پس این چطوری میشه