بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
مدیر تالار بورس منطقه ای شیراز مطرح کرد:

صندوق تثبیت بازار سرمایه، عاملی برای افزایش اعتمادها

صندوق تثبیت بازار سرمایه قدم مثبتی است که باید مسائل اجرایی و نحوه ساز و کار آن به درستی مشخص شود اما می توان ادعا کرد که این صندوق یک ابزار حمایتی است که می تواند اعتماد را در بازار افزایش دهد.
کد خبر : ۱۴۲۶۳۸
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، کرشمه ترابیان، مدیر تالار بورس منطقه ای شیراز در خصوص نقش صندوق تثبیت بازار سرمایه اذعان داشت: صندوق تثبیت در بازار سرمایه ما، ایده جدیدی است به این جهت که این صندوق در کشورهای دیگر استفاده می شود ولی برای بازار سرمایه ما تجربه جدید محسوب می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: وقتی ناشر اقدام به خرید سهام خزانه می کند به نوعی سهام خود را بیمه می کند زیرا از میزان سهام موجود در بازار کاسته و از افت قیمت جلوگیری می شود .

ترابیان ادامه داد: مشابه این قبیل طرح های حمایتی در بازار سرمایه اتفاق افتاده است که می توان به اوراق تبعی و بیمه سهام اشاره کرد.

مدیر تالار بورس منطقه ای شیراز در ادامه یادآور شد: صندوق تثبیت بازار سرمایه قدم مثبتی است که باید مسائل اجرایی و نحوه ساز و کار آن به درستی مشخص شود اما می توان ادعا کرد که این صندوق یک ابزار حمایتی است که می تواند اعتماد را به بازار بازگرداند.

وی در خصوص سهام خزانه افزود: سابق بر این، چون تصور این که سهام خزانه به ضرر سهامداران خواهد بود، از اجرایی شدن آن ممانعت به عمل می آمد اما هم اکنون جنبه حمایتی دارد.

وی در خصوص سهام خزانه پیشنهاد داد: اگر درصدی از سهام شناور برای سهام خزانه تعلق بگیرد می تواند به راحتی اعتماد را به بازار بازگرداند.

ترابیان در پایان با اشاره به طراحی ابزارهای حمایتی برای بازار سرمایه عنوان داشت: به نظر می رسد اگر طراحان ابزارهای معاملاتی با استفاده از تجربیات بازارهای مالی جهانی، ابزارهایی را طراحی کنند تا در مواقع حساس به کمک سهامداران و بازار سرمایه بیاید می توان به طور حتم، بازار را از شرایط کنونی خارج کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر