بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر : ۱۴۲۸۹۶

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، حساب عقبایی با اشاره به اینکه فعالیت موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها باعث افزایش 50 درصدی قیمت مسکن در کشور شد اظهار کرد: فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی بر اساس قانون در حوزه مسکن ممنوع است و فعالیت بانک‌ها در بخش مسکن اقتصاد کشور را منحرف کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها پول و نقدینگی مردم را در جامعه جمع‌آوری می‌کنند تصریح کرد: این در حالیست که خودشان به حوزه‌هایی که به لحاظ قانونی منع ورود دارند، ورود پیدا می‌کنند و باعث نابسامانی در این حوزه‌ها می‌شوند از این رو از مجلس و سازمان بازرسی کل کشور درخواست می‌کنیم از فعالیت بانک‌ها در بخش مسکن جلوگیری کنند.

عقبایی با اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی حق ندارد برای املاک بانک‌ها آگهی منتشر کند، گفت: اگر بانک مرکزی بخواهد این کار را انجام دهد باید از طریق مشاوران املاک نسبت به اجرای این برنامه اقدام کند.

وی با بیان اینکه عامل 50 درصد افزایش قیمت مسکن سیاست‌های پولی بانک‌ها در کشور است، گفت: بانک‌ها قیمت پایه مسکن را در کشور بالا برده‌اند. آنها هلدینگ ساختمانی را ایجاد کرده و به لوکس‌سازی روی می‌آورند که برای دهک‌های خاص است نه نیازهای عمومی جامعه.

رئیس اتحادیه املاک تهران خاطر نشان کرد: به جای اینکه بانک‌ها وارد بازار مسکن شده و باعث افزایش قیمت شوند بهتر است به حوزه تولید کمک کنند یا به اجرای مسکن اجتماعی یا اتمام مسکن مهر توجه کنند.

عقبایی تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها در بازار مسکن رویکرد سوداگرانه داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
سلام .مسکن وحباب حباب حباب نترکیده مسکن عامل اصلی تورم ورکود وفرو پاشی اقتصاد. والسلام
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
دفتر ما در یک واحد اداری است که ط اولش بانک ... 500میلیون رهن و 50 میلون اجاره ماهانه پارسال اجاره کرده و روی واحدی که محل کسب ما است دست گذاشته و مالک هم به خاطر اینکه بانک واحدش را اجاره می کند اجاره ما را دوبرابر کرده است لازم بذکر است که پارسال که به این دفتر نقل مکان کرده بودیم اجاره آن نسبت به ملک های مشابه گرانتر بود . بانک =قارچ سمی برای اقتصاد . بیمه ها هم همینطورند بجای اینکه خسارت مردم را پرداخت کنند ،فقط به املاکشان اضافه می کنند اینو می گم چون خودم نماینده یک شرکت بیمه منحل شده ،بودم و از کارهاشون باخبرم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
دوست عزیز قیمت مسکن به سلیقه اشخاص نیست با توجه به هزینه ها و میزان سود دهیه.یکم باخودت فکر کن وقتی داری حباب جباب میکنی!؟ که چرا 80 درصد افت ساخت و ساز داشتیم؟