بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
در بررسی بازدهی دی ماه بورس مشخص شد:

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

در این شرایط طی معاملات دی ماه سال گذشته نماگر بازار سرمایه نیز بازدهی منفی چهار درصدی محقق کرد و با عقبگرد از کانال 86 هزار واحدی به مدار 83 هزار واحدی نزول یافت.
کد خبر : ۱۴۲۹۱۶
نویسنده :
جمشیدی
معاملات بورس طی ماه گذشته با بازدهی منفی شش درصدی شاخص کل پایان پذیرفت و این نماگر با نزول از پنج کانال از 70 هزار و 94 واحد طی اولین روز معاملاتی ماه به 65 هزار و 564 واحد طی 30 دی ماه امسال رسید.

در این شرایط طی معاملات دی ماه سال گذشته نماگر بازار سرمایه نیز بازدهی منفی چهار درصدی را محقق کرد و با عقبگرد از کانال 86 هزار واحدی به مدار 83 هزار واحدی نزول یافت.

براساس گزارش بورس نیوز، روند منفی در معاملات بورس در حالی از اواسط دی ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد که بررسی و مقایسه معاملات دو دوره دی ماه امسال و سال گذشته نیز بیانگر تداوم حاکمیت روند نزولی بر بازار سهام است. چراکه بورس طی دی ماه سال گذشته بازدهی منفی 4.5 درصدی را محقق ساخت و طی دوره مشابه امسال نیز بازدهی منفی 6.5 درصدی کسب کرد.

براساس اطلاعات موجود، از میان 44 صنعت فعال بورسی تنها سه گروه همچون وسایل ارتباطی، فنی و مهندسی و نیز استخراج نفت به جز کشف با رشد قیمتی همراه شدند و معاملات ماه گذشته آنها در مسیر صعودی انجام می شد. برهمین اساس 41 صنعت باقیمانده با تداوم افت قیمتی مواجه بودند.

همچنین از میان شاخص صنایع، گروه هایی همچون دستگاه های برقی، محصولات کاغذی، ابزار آلات پزشکی و ذغالسنگ با تغییرات مثبت همراه بوده است.

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

این در حالی است که گروه هتل و رستوران در پی افت قیمتی تک سهم آن یعنی "سمگا" بازدهی منفی بیش از 34 درصدی را محقق کرد. بعد از آن نیز گروه هایی همچون خرده فروشی و نیز انتشار و چاپ در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

براساس اطلاعات موجود، از میان سهام 435 مجموعه فعال در بازار سهام طی ماه گذشته 88 شرکت بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند، چهار نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و در نهایت 343 مجموعه نیز با تداوم افت قیمتی رو به رو شدند.

به گونه ای که شرکت های مرجان کار، سرمایه گذاری ساختمان نظام مهندسی ایران، سرمایه گذاری وثوق امین، مخابراتی ایران، کابل البرز، سایپا آذین، پتروشیمی زنجان و نیز قند بیستون از جمله 10 شرکت اولی هستند که بازدهی مثبت به دست آوردند. البته در این بین باید به این نکته توجه داشت که نماد معاملاتی "ثنظام"، "وثوق"، "لکما"، "زنجان" و "قبیستو" در بازار پایه توافقی معامله می شوند.

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

همچنین نهادهای مالی بورس کالای ایران بازدهی مثبت 41.33 درصدی را کسب کرد که به عنوان پربازده ترین نماد طی دی ماه گذشته به شمار می رود.

حال آنکه مجموعه هایی همچون قند شیروان قوچان، نوسازی و ساختمان تهران و نیز آبادگران از جمله شرکت هایی هستند که ردیف های نخست جدول کم بازده ترین سهام را به خود اختصاص می دهند.

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

رتبه های اول تا سوم نقدشونده ترین سهام نیز طی ماه گذشته به بانک حکمت ایرانیان، ایران خودرو و نیز سرمایه گذاری سایپا اعطا شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، حجم و ارزش معاملات نیز طی دی ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

بازدهی مثبت تنها سه صنعت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
آخه 3 درصد و نیم درصد هم شد بازدهی ؟ اونم برای یکسال
riao3179
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
خوب شیپور باصدای بلندنواخته شد ولی مسولین ازخواب بیدارنشدن وفردادیراست باید فاتحه اقتصادمملکت راخواند