بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر : ۱۴۲۹۶۵
  • شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به بررسی پیامدهای مرگ پادشاه عربستان بر بازار نفت پرداخت.
  • به گزارش شبکه تلویزیونیسی ان ان، در حالی که انتظار می‌رفت مرگ ملک عبدالله تاثیر قابل توجهی بر بازارهای نفتی داشته باشد اما انتقال بدون خشونت قدرت موجب شد تا افزایش بهای نفت در ساعات آغازین بازارهای روز جمعه از ٢ درصد تجاوز نکند.

    بر این اساس، نفت خام هم‌اکنون کمی بالاتر از ٤٧ دلار در هر بشکه در بازارهای جهانی معامله می‌شود.

    این گزارش می‌افزاید: تلویزیون عربستان سعودی بلافاصله بعد از مرگ ملک عبدالله اعلام کرد که برادر ناتنی او، سلمان بن عبدالعزیز السعود، پادشاه جدید عربستان است. این مسئله نگرانی‌ها در خصوص بروز جنگ قدرت در عربستان را کاهش داد.

    فهد ناظر، تحلیلگر سیاسی سابق سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در خصوص مواضع نفتی پادشاه جدید این کشور گفت: تصور نمی‌کنم که عربستان سعودی تغییر عمده‌ای در سیاست‌های طولانی مدت نفتی خود انجام دهد.

    عربستان سعودی ١٦ درصد از ذخایر شناخته شده نفتی دنیا را در اختیار دارد و به دلیل سطح تولید بالای خود، از تاثیرگذاری عمده‌ای بر سیاست‌های اوپک و بهای نفت برخوردار است.

    این تاثیرگذاری به حدی است که اعضای اوپک بحتی با وجود افت بیش از ٥٠ درصدی بهای نفت، به دلیل مخالفت عربستان نتوانستند بر سر کاهش سقف تولید خود به توافق برسد.

    «تام کلوزا»، تحلیلگر ارشد انرژی موسسه «اویل پرایس اینفورمیشن» در این خصوص گفت: تمامی اقدامات وزیر نفت و خاندان سلطنتی عربستان در ٧٥ روز گذشته حاکی از سیاست این کشور برای حفظ میزان صادرات خود است.

    با این حال،‌ اگرچه گفته می‌شود که عربستان سعودی با حفظ سطح تولید خود به دنبال در اختیار گرفتن بازارهاست ولی خود این کشور نیز به دلیل وابستگی شدیدی که به درآمدهای نفتی دارد، از کاهش بهای نفت آسیب خواهد دید.

    موسسه «آکسفورد اکونومیز» نیز در این خصوص پیش‌بینی کرده است که اگر بهای نفت همچان ٥٠ دلار در هر بشکه باقی بماند، اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی رشد منفی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
صبر کوننیندتازه بازی شروع شده.
این رسانه ها فعلا"جو مثبت میدن.
جوجارا آخر پاییز میشمارند.
امینی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
الان الان زمان آن است که داعشیها سوریه وعراق را ترکرده به جان سلتنتیهای عربستان بی افتند
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
یکی از اخلالگران بازار نفت روباه مکار شمالی است .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
تبریک به همه دوستان.

از نشانه های ظهور مهدی همین خبر بوده است. بخصوص اگر بعد از این در عربستان بر سر حکومت اختلاف و درگیری بشه شک نکنید. اون وقت ضرر نا سهامداران رو مگر مهدی بیاد و عدالت برقرار کنه و بهمون برسونه
ناشناس
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
بسه بسه.حالت خوب نیس مثه اینکه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
ر مورد آخرین خاندان پادشاهی حجاز، روایات ذکر شده از معصومین (ع)، تنها به ذکر عبارت بنی فلان اکتفا نکرده و مختصات دقیقتری از آخرین پادشاه مقتدر عربستان نیز ارایه کرده اند. به طوری که برخی از روایات، نام آخرین پادشاه عربستان را « عبدالله » عنوان کرده اند. روایت زیر از آن جمله است :
« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگــــــــــــز. (٣)
ملک عبدالله پادشاه عربستان که هم اکنون 86 سال سن دارد!
همانگونه که ملاحظه فرمودید، روایت فوق از پادشاهی به نام عبدالله نام می برد که مرگ او در ایام نزدیک به ظهور اتفاق می افتد. نکته مهم اینکه اولین عبارت این روایت، حالت شرطی داشته و مرگ عبدالله را پیش زمینه ظهور حضرت قائم (عجل الله) معرفی می کند: " هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم (عجل الله) را برای او تضمین می کنم ... "
همچنین ادامه روایت بیان می دارد که بعد از مرگ عبدالله ، اختلافات زیادی بر سر به دست گیری قدرت پدید می آید و این مسئله تا ظهور حضرت قائم (عجل الله) ادامه می یابد. با توجه به این مطالب، به وضوح می توان دریافت که عبدالله حاکم حجاز می باشد و مرگ او منجر به اختلافات داخلی در حکومت حجاز شده و ضعف و اختلافات داخلی در حکومت فاسد حجاز ، زمینه مساعدی برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله) فراهم خواهد کرد ؛ در این میان به نظر میرسد یکی از ملزومات ظهور حضرت ، مهیا شدن شرایط شهر مکه است و با توجه به عداوت و دشمنی فرقه وهابیت که در حال حاضر اندیشه غالب در عربستان است و شدیدا از سوی آل سعود رواج یافته و حمایت می شود ظهور اتفاق نخواهد افتاد مگر در شرایطی که هرج و مرج بر سرزمین حجاز سایه افکنده باشد ؛ چرا که یقینا وجود یک حکومت مقتدر و منسجم ضد شیعه و ضد مهدی مانع بزرگی برای گرد هم آمدن یاران حضرت است و از آنجا که روایات شریف دلالت بر اوضاع نابسامان حجاز در هنگامه ظهور دارد می توان گفت که این نابسامانی جز در شرایط عدم وجود یک حکومت مرکزی مقتدر مهیا نخواهد شد.

در عصر حاضر که بنا به نظر بسیاری از علما و محققین، " عصر الظهور " می باشد، تعداد زیادی از نشانه های ظهور به صورت پی درپی محقق شده اند. با توجه به این مسئله، ضرورت دقت در وضعیت سیاسی و نظامی کشورهای منطقه و تطبیق احتمالی (نه قطعی) حوادث منطقه خاورمیانه و جهان بر روایات مربوط به آخرالزمان، بیش از پیش آشکار می گردد. در این میان، وقایع کشور عربستان به دلیل اهمیت شهر مکه در مسئله ی ظهور حضرت مهدی (عجل الله) و تحرکات وهابیون در قرن اخیر، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
نکته ی عجیب تر اینکه، حوادث سالهای اخیر عربستان و به حکومت رسیدن پادشاه جدید این کشور، لزوم توجه ویژه به روایات آخرالزمانی ییرامون وضعیت عربستان را دوچندان می نماید.
همانگونه که در روایات ذکر شده ملاحظه فرمودید، نام آخرین پادشاه مقتدر حجاز (عربستان)، عبدالله می باشد. عجیب اینکه از سال 2005 میلادی و پس از مرگ ملک فهد پادشاه سابق عربستان، حکومت عربستان به دست برادر ناتنی وی، ملک عبدالله بن عبدالعزیز افتاد. البته از سال 1996 میلادی و به دنبال سکته ی ملک فهد پادشاه سابق عربستان، حکومت عملاً به دست ولیعهد آن زمان این کشور، یعنی ملک عبدالله افتاد؛ اما حکومت و سلطنت رسمی ملک عبدالله ، از سال 2005 میلادی آغاز گشت.
ملک عبدالله بن عبدالعزیز در سال 1924 میلادی به دنیا آمد. پدر او ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود و مادرش فهده بنت عاصی نام داشتند.ملک عبدالله پنجمین پسر ملک عبدالعزیز بود که مطابق قانون اساسی عربستان پس از برادر ناتنی اش ملک فهد و در هنگامی که 81 سال از عمرش می گذشت، بر مسند پادشاهی عربستان تکیه داد. از سال 2005 تا کنون، ملک عبدالله پادشاه عربستان می باشد.

این مسئله که بعد از قرن ها، شخصی به اسم عبدالله حکومت و سلطنت را در حجاز بر عهده گرفته است، از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا همانگونه که ذکر گردید، آخرین پادشاه مقتدر حجاز قبل از ظهور حضرت مهدی (عجل الله) نیز عبدالله نام دارد. بنابراین احتمال دارد (توجه کنید که فقط احتمال دارد) ملک عبدالله فعلی، همان عبدالله ذکر شده در روایات باشد. البته همانگونه که گفته شد، این فقط یک احتمال است نه یک مسئله 100% قطعی ؛ چرا که ممکن است در سال های آینده، افراد دیگری با نام عبدالله بر مسند قدرت در عربستان تکیه زنند و به همین دلیل است که بنده در مطلب گذشته از همراهان و دوستان این وبلاگ درخواست کردم تا در بررسی مباحث مرتبط با مهدویت از دو فاکتور عقلانیت و معنویت بهره گیرند و هر یک خود به نتیجه ای شخصی برسند تا خدای ناکرده خواندن این مطالب باعث شبهه نشود و چه بسا کسانی هستند که با افراط در مصداق شناسی به توقیت (تعیین وقت برای ظهور حضرت حجت)رسیده اند که امریست نکوهش شده و غیر قابل قبول که در احادیث به کرٌات دیده می شود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
حالم خوب نیست جون مثل همه شما 50 در ضررم. خوب پول هایی که رفت که بدرک. وقتم رو تلف کردم. وقتی که برام طلا بود. آره حالم خوب نیست ولی خوب میدونم این مملکت جنبش اصلاح طلب و اصولگراش دزدهایی بیش نیستن که دم از اسلام میزنن. خوب می بینم که الان دلال و دزد سوار ماشین آخرین مدل نمیشن و جز اینها مردم به کسی احترام نمیذارن. اننسان زحمتکش رو مردم با حقارت نگاه میکنن و ابله ثروتمند که با بدبخت کردن عده کثیری ثروتمند شدن رو با خوبی و شرافت نگاه میکنن و دائم از ماشین و... حرف میزنن. داعش که هزاران نفر رو کشته غرب دو رو و... همه چی نشون میده دنیا آخر خطشه. اگر خدا مهدی رو نفرسته واقعا وحشتناک میشه. من سالهای قبل مطالبی رو خوندم که الان دارم میبینم برای همین امید دارم.
از همه چی ناامید شدیم. با کدوم اقتصاد دیگه حتی بارون هم نمیاد من هنوز یک قطره بارون ندیدم امسال. دیگه ازدواج و .. برای ما جوونا رویایی بیش نیست و ما نمیخاهیم با بدبختی و جهل و سر این و اون کلاه گذاشتن زندگی کنیم. از صبح تا شب جون بکنیم و یک خانمی داشته باشیم که نتونیم ...... من با 50 درصد فردا از بورس خارج میشم و امیدوارم نفت بشه 10 دلار تا مفتخور کمتر بشه تا به مغزها بها بدن



آقای ناشناس اگر فکر کردی این آقایون شرایط زندگی ماها رو تغییر میدن سخت در اشتباهی. من از قبل همه چی رو حدس زدم اما گفتم اشتباه میکنم این همه آدم در بازار هست که تجربه دارن منم مثل اینا میشم

همه سال قبل از شاخص 120 هزار واحد حرف میزدن و می گفتن یک استراحت و اصلاح و بعد 120 هزار واحد. کی فکر میکرد این طور همه در ضرر اونم با حداقل 30 درصد به جز چرت تریت سهم ها مثل پارس خودرو

الانم همین نفت باعث خواهد شد ده ها شرکت ورشسکسته شن و درآمدهای دولت کم شه. کافی مذاکرات هسته ای نتیجه نده منتظر جنگ جهاننی باید باشیم انگار نمیدونی چند هزار نیرو در سوریه و عراق داریم و فردا یمن و ...

فقط مهدی باید بیاد همین. الانم هیچ کسی فکر نمیکنه که بیاد و کسی هم نمیدونه کی میاد اما به هر حال ما چند تا کتاب خوندیم نشانه ها رو گفتیم و اسرائی خودشو برای جنگ با مهدی آماده کرده. نمیخام زیاد توضیح بدم اما فشارهی هسته ای اونا بر ایران اینه که در کتاب های آخر الزمانن آنها به اسرائیل حمله هسته ای میشه. واقعا خوندم اینارو. اونا انگار بیشتر اعتقاد به آخرالزمان بودن دارن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
منتظرین واقعی حضرت مهدی(عج) شیعیان نیستند بلکه اسراییلی ها و وهابیت منتظران واقعی اون حضرت هستند تا بتوانند ایشون را از بین ببرند ولی کور خوندند. وقتی که اون حضرت ظهور بفرمایند تمام ستمکاران از جمله اسراییلی ها به خواست خداوند از صفحه روزگار محو خواهند شد.انشاء الله