بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات مسئولان کشور و نسخه های اقتصادی باید قابلیت اجرایی داشته باشد و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.
کد خبر : ۱۴۳۰۳۴

به گزارش خبرنگار مهر، اولین سالگرد تاسیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین، حجت الاسلام صادقی دادستان عومی وانقلاب قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین، مدیران دستگاهای اجرایی و فعالان اقتصادی استان در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد.

داود محمدی در این جلسه گفت: امروز هر نسخه ای که برای برای اقتصادی می پیچیم و هر تصمیم ما باید قابلیت اجرایی داشته باشد و بتواند در مقاوم سازی اقتصاد موثر باشد.

وی افزود: تصمیمات مسئولان باید به گونه ای باشد تا تحریم و کاهش قیمت نفت و هر توطئه دیگر دشمنان نتواند به اقتصاد ما آسیب بزند بلکه موجب افزایش مقاومت اقتصادی، ایجاد اشتغال و تحرک در تولید و صنعت شود.

قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش خصوصی در این مقطع رسالت سنگینی دارد و یار توانمندی در کنار بخش دولتی است و می تواند کشور را از بحران و مشکلات خارج کند.

محمدی تصریح کرد: دولتی ها هم وظیفه دارند بخش خصوصی را به معنای واقعی کلمه باور کنند که می تواند گامهای اساسی در عرصه های محتلف بردارد و از این ظرفیت عظیم بخوبی استفاده کنیم و رهنمودهای رهبری را عملیاتی کنیم.

اصلاح سیستم بانکی و نظارت بر بانکهای خصوصی جدی گرفته شود

وی بیان کرد: به نظر می رسد اهتمام لازم در هدایت منابه بانکی به سمت تولید هنوز به طور قاطع وجود ندارد هرچند در سالهای گذشته کارهای خوبی شده و ۴۸ درصد منابع به تولید داده شده اما باید به گونه ای حرکت کنیم تا در سالهای آینده درصد بیشتری به این بخش مهم که اشتغالزاست اختصاص یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر بنگاههای کوچک و متوسط برای سرمایه درگردش مشکلی نداشته باشند و نظارت بر بانک های خصوصی تقویت شود می توان کارهای بهتری را اجرایی کرد.

محمدی گفت: مجلس به بانکها اختیارات بیشتری داده تا بتوانند منابع مازاد خود را برای چابک سازی و تقویت منابع مالی خود بفروشند که با تامین معوقات می توان امیدوار بود حجم تسهیلات بیشتر شود.

این نماینده اظهارداشت: قانون هدفمندی یارانه ها نیز باید ساماندهی شود و این که ۷۰ میلیون نفر از این خدمات استفاده کنند منطقی نیست و با ماهیت قانون مغایر است و آنها که مصرف بیشتری دارند هم از این یارانه برخوردارند که اصولی نیست.

قزوین

تجاری سازی در اقتصاد ضروری است

محمدی در ادامه گفت:ضرورت تجاری سازی در امور اقتصادی ضروری است و با وجود هزاران واحد صنعتی در استان هنوز بسیاری از آنها با شرکت های دانش بنیان بی ارتباطند که برای افزایش بهره وری خود باید این تعامل را بیشتر کنند.

وی اضافه کرد: این چرحه معیوب باید اصلاح شود و بتوانیم از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فنآوری برای بهبود تولید و فضای کسب و کار و نیز تولید و کاهش هزینه ها بخوبی بهره مند شویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در شرایطی که در ردیف کشورهای برتر در تولید علم، دانش و فنآوری هستیم باید در تولید ثروت هم جایگاه بهتری کسب کنیم که این کار در گروه ارتباط صنعت، تولید و شرکت های دانش بنیان است.

وی نقش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شناسایی و حل مشکلات تولید و صنعت را بسیار موثر دانست و از خدمات اتاق بازرگانی استان در شکل گیری این شورا و پیگیری امور فعالان اقتصادی تقدیر کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر