بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
در گفتگو با دبیر انجمن خودروسازان عنوان شد:

اجرای طرح ممنوعیت واردات خودروهای خارجی از سوی افراد حقیقی

براساس آخرین گزارش شورای سیاست گذاری تعیین نرخ خودرو، اکنون تنها 40 درصد واردات خودروهای خارجی به داخل کشور از سوی نمایندگی های مجاز انجام می گیرد و مابقی واردات توسط افراد حقیقی صورت می پذیرد.
کد خبر : ۱۴۳۰۴۲
نویسنده :
محمدآموخته
براساس آخرین گزارش شورای سیاست گذاری تعیین نرخ خودرو، اکنون تنها 40 درصد واردات خودروهای خارجی به داخل کشور از سوی نمایندگی های مجاز انجام می گیرد و مابقی واردات توسط افراد حقیقی صورت می پذیرد.

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه واردات خودرو از طریق افراد حقیقی، مشکلات متعددی را برای کشور ایجاد می نماید، اظهار داشت: اکنون برخی از خودروهای وارداتی به لحاظ حذف برخی از آپشن های موجود، فاقد گارانتی می باشند که این امر مشکلات متعددی را در ارایه مالیات گمرک و همچنین نظارت سازمان ملی استاندارد به وجود می آورد.

احمد نعمت بخش در خصوص ارایه طرح جدید این شورا مبنی بر واردات خودرو تنها از سوی نمایندگی های مجاز به داخل کشور افزود: در حال حاضر واردات خودرو به داخل کشور با مجوز فعالیت 21 وارد کننده انجام می گیرد و براساس فرمول قیمت گذاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان منجر به عدم افزایش قیمت خودروهای خارجی خواهد شد.

وی در پایان در خصوص فواید طرح واردات خودرو از سوی نمایندگی های مجاز خاطر نشان کرد: با اجرای طرح فوق، خریداران خودروهای خارجی در زمان مراجعه به تعمیرگاه با مشکلات عدم گارانتی مواجه نخواهند شد و سرویس دهی مطلوبی انجام خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
اصلا این حرفا چه ربطی به این بابا داره؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
خرید های چهارشنبه رو امروز با یه سود جزیی فروختم ولی با این فشارواسترس بازار ارزش ریسک نداره..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
اینها همه فقط برای ایجاد انحصار و رانت در بازار واردات خودرو می باشد!
هیچ کدام از شرکت های اسان موتور (هیوندا) اطلس خودرو(کیا) ایرتویا(تویوتا) و ... نماینده واقعی خودروسازان بزرگ دنیا نیستند!! تمام خودروسازان دنیا ادرس و شماره تلفن تمام نمایندگی های مجاز خود را با جزئیات در وب سایت رسمی خود در دسترس عموم قرار می دهند ولی هیچ یک از این مثلا نمایندگی ها در وب سایت های رسمی خودروسازان وجود ندارند.
از این به بعد دیگه نمایندگی ها خودرو ها را با هر قیمتی که خواستند به مردم می فروشند!!!
علی
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
این حرف همان نمایندگی ها است که می خواهند همه چیز در انحصار خودشان باشد.
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
يعني فقط در انحصار چند تا فاميل باشد تا هر جور دلشان خواست مردم راسركيسه كنند.
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
این حرف مصداق بارز رانته. حقیقی ها هم شهروند همین کشورهستن.پرسش اینه که نمایندگیها چه کسانی هستند. آیا همه میتونن نمایندگی داشته باشن.در ضمن چرا لقمه رومیپیچونی. خوب بگو انحصاری دیگه.
على
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۲
اينها هيچكدوم نمايندگى نيستند خودروهاى خارجى با قيمتهاى چند برابر جهانى به اسم نمايندگى اينها عمده فروشى هستن روى تمام خودروهاى وارداتى هيوندا كه آسان موتور وارد ميكنه برگه كويت و كشور هاى عربى چسبيده شده با افزايش قيمت اونها اول از در اقساط با سودهاى عجيب غريب در اومدن اما بعد از عدم استقبال ميخوان رقيبهاى شخصى رو از سر راه بردارن تا سهمشون از بازار بيشتر بشه