بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
میثم کریمی در گفتگو با«نسیم» افزود: مسئولان با شفاف کردن وضعیت فعلی بورس و اظهارات واقعی می‌توانند اعتماد سهامدران را جلب کنند/ مشخص شدن وضعیت بودجه سال ۹۴ وضع بورس را آرام خواهد کرد
کد خبر : ۱۴۳۲۷۶

میثم کریمی، کارگزار و کارشناس بورس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به روند ساکن شاخص بورس در روزهای اخیر اظهار داشت: به نظر می‌رسد شاخص از سوی مسئولان بالادستی کنترل می‌شود و در معاملات روزهای اخیر سعی شده تا شاخص کل بورس فقط منفی نباشد.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه در شرایط فعلی بازار سرمایه و اوضاع نابسامان بورس، شرکتهای سرمایه گذاری حاضر در بورس که سهامداران عمده‌ای هم دارند، باید بیش از پیش در نحوه سرمایه گذاری‌های خود بررسی کار‌شناسی انجام دهند تا ضمن پرهیز از زیان‌دهی بیشتر، به سودآوری برسند.

کریمی به مصوبه اخیر مجلس در خصوص نرخ بهره مالکانه معادن اشاره کرد و به نسیم افزود: با وجود اینکه این مصوبه باید تاثیر مثبتی روی بازار سرمایه بگذارد،‌اما شاهد هستیم که سرمایه‌گذاران حتی به خبرهای خوب نیز واکنش نمی‌دهند.

وی عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه را مهم‌ترین دلیل عدم واکنش سهام‌داران به خبرهای مثبت دانست و گفت: تنها راه‌کار خروج از این وضعیت بازگشت رونق به اقتصاد جامعه و پرهیز از تصمیم‌گیری‌های یک‌باره و عجولانه است؛ از سویی مسئولان با شفاف کردن وضعیت فعلی بورس و اظهارات واقعی می‌توانند اعتماد سهامدران را جلب کنند.

این کارشناس بورس همچنین تاکید کرد: مشخص شدن وضعیت بودجه سال 94 و همچنین گره‌گشایی از توافقات هسته‌ای، می‌تواند محرک‌های قوی در رونق مجدد بازار سرمایه باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
سهامداران آنقدر از این اخبار خوبه بی بو وخاصیت شنیده اند که دیگر گوششان پر شده است .از شروع ریزشها تا کنون چند صد کارشناس ومسئول و...... اعلام کرده اند که روند نزولی رو به پایان است و قیمت ها بسیار ارزنده ولی هر کس به ندای این آقایان و اخبار خوبشان لبیک گفت اینک با حال نزار بازار را رصد می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
اینها مسکن است دیگراثرندارد باید جراحی شود تاصنعت خودرودرست نشه هیچ صنایعی اززیان خارج نمی شوداگرهم بشود مقطعی می باشد مثل گرانی بنزین که روی همچی اثرگذاراست.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
اخبار مثبت را در عملبايد ديد نه در حرف زدن (اكثر شركت‌هاي بورسي اخيرا تعديل منفي داده‌اند)
کاوشگر بورس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
آخه خبر ها همش وعده و وعیده است

خبر واقعی برداشتن تحریم بانک مرکزی است

برداشتن تحریم محدودیت خرید نفت و

افزایش قیمت نفت به بالای 70 دلار است که این آخری حالا حالا ها به هیچ وجه امکان نداره

چون با رفع تحریمها که خودش در حد معجزه است با ورود نفت ایران به بازار قیمت نفت به زیر 30 دلار خواهد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
بورس وسهامدارها مرگ مغزی کرده اند .!!!
اعتمادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
در عرض 2ماه قیمت سهام 270 تومانی را رسانند به 100 تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!! وخیلی ها دچار شوک و.... شدند
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
خبری که میتونه بورسو حرکت بده نرخ خوراک پتروشیمیها است که مجلسی ها با این حربه مردم را از بورس دور کردند و میخواستند دوباره به نرخ دلار و مسکن بیش از این دامن بزنند و بهانه های حباب و اخیرا کاهش قیمت نفت هم به ان اظافه شد درست است کاهش قیمت نفت بی تاثیر نیست ولی ریزش از زمان افزایش قیمت خوراک به بهانه رانت شروع شد اگر نه با افزایش یکباره چند برابر دلار همه چیز چند برابر شد مگر میشود انتظار داشت بورسرشد نکند و باید ریزش کند مگر چیزهای دیگه ریزش کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
باز هم خبر های خوب در راه است
زنده باد پدیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
مگر خبر حوش هم وجود دارد؟