بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین عنوان شد:

بازار سهام نیازمند حمایت نهادهای حکومتی/ مبنای تحلیل برخی چارتیست ها مشحص نیست

در حال حاضر شاخص بورس در مدار مناسبی قرار گرفته و از لحاظ بنیادی نیز از شرایط پایداری برخوردار می باشد اما به نظر می رسد اکنون تنها دلیل ایجاد روندی منفی در بازار سهام، طولانی شدن روند اصلاح قیمت ها طی یکسال اخیر است.
کد خبر : ۱۴۳۵۳۵
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر شاخص بورس در مدار مناسبی قرار گرفته و از لحاظ بنیادی نیز از شرایط پایداری برخوردار می باشد اما به نظر می رسد اکنون تنها دلیل ایجاد روندی منفی در بازار سهام، طولانی شدن روند اصلاح قیمت ها طی یکسال اخیر است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه اکنون نماگر بازار سهام از وضعیت مطلوب تری نسبت به سال های اخیر برخوردار می باشد، اظهار داشت: زمانی که شاخص بورس در مدار 27 هزار واحدی قرار داشت، پی بر ای بازار سهام به طور میانگین در حدود 7.7 بود این در حالی است که اکنون پی بر ای بازار سهام 5.4 است که این امر نشان از عدم نگرانی وضعیت کنونی شاخص بورس دارد.

نصراله برزنی شاخص بورس را متشکل از دو عنصر بازدهی قیمتی و سود تقسیمی شرکت ها در مجامع دانست و افزود: اگر ارزش تمامی سهام شرکت های بورسی صفر شود، نماگر بازار سهام کمتر از 32 هزار واحد را نمایش نخواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون شاخص بورس با ریزش حدود 27 درصدی مواجه شده است، گفت: مقامات ارشد دیگر کشورها در پی رکود اقتصادی و تداوم روند نزولی بورس با اجرای برنامه های مدون در راستای اعتمادی سازی و احساس امنیت بخشیدن به سرمایه گذاران گام های موثری را برداشته اند که از نمونه های بارز آن می توان به بحران دهه 80 و 90 میلادی در آسیای جنوبی و همچنین بحران شدید مالی آمریکا در سال 2008 میلادی اشاره کرد به گونه ای که به واسطه ورود نهادهای حکومتی، بانک مرکزی و قوانین مجلس، علاوه بر رفع بحران ها، شرایط مطلوب تری نیز بیش از گذشته ایجاد شد.

برزنی خواستار تزریق منابع مالی به بازار سهام از سوی صندوق توسعه بازار شد و خاطر نشان کرد: بازگشت اعتماد به بازار سهام، تنها با حمایت نهادهای حکومتی امکان پذیر خواهد بود که این امر می تواند در رونق و رشد بازار سهام حائز اهمیت واقع شود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین، ریزش روز گذشته بازار سهام را به دلیل شرایط روانی دانست و افزود: بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که بازار سهام علیرغم روندی صعودی در معاملات دو روز اخیر در حالتی رکود قرار خواهد گرفت وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از همچنین سرمایه گذاران ورود به بازار سهام را از لحاظ تکنیکالی مناسب نمی دانند و خواستار رسیدن قیمت سهام شرکت ها به کف می باشند که جای این سوال پیش می آید که این تحلیل برخی تکنیکالیست ها برای رسیدن به کف قیمتی بر اساس چه محاسباتی است! زیرا در این شرایط تعیین ارزش دارایی های شرکت های بورسی تنها تحت تأثیر عوامل روانی قرار می گیرد و توانایی اتخاذ تصمیم درست از سوی سرمایه گذاران سلب می گردد.

برزنی الویت سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار سهام را به ترتیب صنعت پتروشیمی، معدنی ها و همچنین گروه بانکی ها دانست و گفت: نرخ دلار آزاد ارتباط نزدیک با قیمت نفت خام و نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای دارد به گونه ای که در صورت حصول توافق هسته ای، نرخ دلار آزاد پایین تر از 3 هزار تومان برآورد شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
بازار در زمان ركود امكان انجام تحليل تكنيكي را پايين مي آورد. تنها تعدادي محدود كه سيگنال هاي بخصوصي مي دهند قابل خريد هستند. rsi بسياري از سهام زير 30 و macd زير محور صفر است و اين روند ادامه دار شده و نه تنها تكنيكال ها بلكه بنيادي ها نيز قادر به تعيين كف قيمت نيستند. بسياري نمي دانند كه ممكن است اين وضع ادامه دار باشد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
واقعا متاسفم
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
با سلام. کجای دنیا نهادهای حکومتی از بورس حمایت می کنند؟
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
در امریکا علیرغم رفع بحران هنوز دولت میلیارها دلار به بازار بورس نیویورک تزریق میکند لطفا اطلاعاتتان را بالا ببرید
ناصر
SWEDEN
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
از قضا اوضاع بازار از نظر بنیادی بسیار وخیم تر از تکنیکال است. گزارش های 9 ماهه را ببیند. اکثریت قریب به اتفاق گروه ها تعدیل منفی دارند. این در حالیست که کاهش قیمت نفت هنوز تاثیر خود را در اوضاع اقتصادی نشان نداده. مداکرات هسته ای هم که گویا کمتر از 30% احتمال موفقیت دارد. اگر مذاکرات شکست بخورد تحریم های جدید کشور را فلج خواهد کرد. نرخ بالای 22% بهره بانکی هم کاملا وسوسه انگیز است تا سرمایه ها از بورس خارج شوند. این وسط گویا قرار شده سال آینده نرخ مالیاتی از 25% فعلی به 35% برسد تا شرکت های بورسی رو به قبله شوند.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
همه جاي دنيا نهادهاي حكومتي از بورس انتخاب ميشن
یک عوضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
ترا به خدا مردم را بر سر دوراهی قرار ندهید. توی 2 ماه گذشته من 30% توی فولاد خوزستان ضرر کردم.
بورس دیگر برای من نیست. برای جبران این ضرر باید دوسال پولم را توی بانک بگذارم. شاید شما هم مانند امور مالی فولاد خوزستان به من بخندید و بگویید که بازار بورس ریسک دارد ولی فولاد خوزستان سربار تولیدش را نسبت به پارسال یکهو 40% افزایش داد و این بلا بر سر سهم آمد. اون قسمت را هیچکس نمیتواند حسابرسی کند و کاملا دلبخواهی است. تمام صنایع شده حیات خلوت یک گروه خاص که مانند بانک برایشان عمل میکند.
توی بورس خبری نیست و فقط ضرر است.
Ski
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
در همه‌جای دنیا بورس و مدیران بورس کاملا خصوصی هستن، و دولت هیچ دخالتی در بورس ندارد، و اگه کسی‌ از مدیران شرکتها یا بورس اطلاعات خصوصی شرکت داشته باشن و خرید کنن، بد از دادگاه %100 میرن زندان، و دعآ واسه بودجه سال دیگه سهام نمیفروشد

ولی‌ در کشور ما، %80 شرکت‌ها در بورس دولتی یا شبه دولتی هستن، و مدیران بورس به دستور دولت انتخاب میشن و خود بورس هم صاحبش دولت هست، اگه اطلاعاتی در مورد شرکت بورس قبل همه به دستت یکی‌ از مدیران بیفته که خودش، دوستش و فامیلش می‌خرن یا میفروشن، بجای دادگاه و جوابگو بودن، می‌رن خونه یا ماشین میلیاردی می‌خرن

مهمتر از همه،دولت سال قبل و سال آینده بخشی از بودجه را از فروش سهام تامین می‌خواد بکنه، پس شما بگید آیا در این شرایط می‌شه به حرف‌ها یا اطلاعات که مدیران بورس میگن یا کسای دیگه، اعتمادی کرد؟

اگه میشد بورس بدون دست کاری در شاخص بالای 100,000 بود بجای اینکه 65,000 باشه، که البته شاخص واقعیی‌ الان 45,000 هست
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
دوستان گرامی
شاهکار امروز مجلسیها را تماشا فرمودید ؟
قانون تصویب میکنن و بعدش یه دل سیر مرگ بر این و اون میفرستن.

به خدا موندم تو کار این آقایون
کجای قرآن اینقدر تشویق به کینه توزی و بدخواهی برای دیگران کرده ؟

بعد توقع دارن 5+1 تحریمها را یه ساعته لغو کنه
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
اقرین این درد همه ما ملت ایران است که شما بیان کریدید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
چارتیست ها هر چه تحلیل بکنند حریف این حقوقیها نمیشوند زیرا حجم بالایی از سهامهایی که در حداقل قیمت چند ساله اخیرشان میباشند را میفروشند و به عبارتی خودمانی تر سهم تا میخواهد بلند شود آنرا زمین میزنند که از این جمله میتوان به اکثر نمادهای گروه بانکی اشاره کرد.
مثلا بانک سینا با اینکه به خط روند 5 ساله اخیر خود برخورد کرده همچنان شاهد فروش و منفی شدن سهم توسط حقوقیها میباشد که به سهم اجاز کوچکترین رشدی را نمیدهند پس به نظر من مشکل از چارتیستها نیست و مشکل اصلی رفتار غیر قابل پیش بینی و بی منطق حقوقیهاست که معلوم نیست از کدام قوانین پیروی میکنند.