بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
فعال بازار سرمایه مطرح کرد

رشد قابل توجه بازار سرمایه در هفته جاری

بازار سرمایه این هفته خود را با رشد قابل توجهی نسبت به هفته‌های اخیر آغاز کرد؛ در روز اول معاملاتی، صف‌های خرید در اکثر صنایع به چشم می‌خورد البته فروش نیز قوی بود، امری که در واقع موجب توقف رشد بیشتر شاخص گردید و در مابقی روزهای هفته بورس تهران تحرک خاصی نداشته و در حال در جا زدن در کانال 65 هزار واحد بود.
کد خبر : ۱۴۳۶۵۹
محمد رضا گیوکی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانبا بیان تاثیر شاخص‌های منفی در معاملات هفته جاری اظهار داشت: در آغاز این هفته شاخص کل با 286 واحد افزایش به 65.542 واحد رسيد که بيشترين تاثير منفي بر شاخص را نماد فخوز با 104 واحد و بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد وبصادر با 36 واحد بر جاي گذاشتند.

وی در‌ این‌ باره ادامه داد: شاخص فرابورس 14.20 نیز واحد افزایش یافت که جم بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

فعال بازار سرمایه با اشاره به تاثیر گروه بانکی‌ها بر معاملات هفته گفت: در اولین روز معاملاتی این هفته. بانکی ها جوی کاملامثبت داشتند و بیشتر نمادهای این گروه به صف خرید رسیدند که صف خرید وبصادر سنگین تر از نمادهای دیگر بود. معاملات این گروه در این هفته اکثرا مثبت بود، البته عمده مشکل بانکی ها در شرایط فعلی کمبود نقدینگی است که انتظار می رود با اصلاح نرخ سود سپردها رفع شود.

گیوکی در خصوص روند گروه‌های پتروشیمی بیان کرد:گروه شیمیایی در مجموع روندی منفعالانه در پیش گرفته است، اولین روز هفته جوی مثبت و در سایر روزها متعادل و رو به منفی معامله شدند .شرکت پتروشیمی فارابی در جدیدترین گزارش خود بر اساس عملکرد 9 ماهه سود هر سهم شرکت را با کاهش نسبت به گزارش قبلی مبلغ 534ریال اعلام کرده است. شرکت در 9 ماهه اول توانسته است 494 ریال سود محقق کند و 93درصد از سود خود را پوشش ده که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.

وی با توضیح درباره‌ مثبت بودن روند گروه خودرویی‌ها ادامه داد: در گروه خودرویی معاملات اکثرا متعادل و رو به مثبت بود، از جمله خبرهای مهم این گروه اطلاعیه های شرکت های ختور می باشد که با سرمایه 140 میلیارد ریالی پیش بینی سود خود را بر اساس عملکرد 9 ماهه به 1031 ریال افزایش داده است.

فعال بازار سرمایه افزود: هم چنین خوساز نیز در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/93 خود را بر اساس عملکردواقعی 9 ماهه بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی مبلغ 38 ریال اعلام کرده است.

گیوکی با بیان اینکه روند گروه داویی‌ها مثبت بوده گفت: دارویی ها در این هفته معاملاتی متعادل و رو به مثبت معامله شدند. شرکت دارو پخش در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/93 خود را بر اساس عملکرد 9 ماهه با کاهش نسبت به گزارش قبلی مبلغ 715 ریال اعلام کرده است. شرکت توانسته در 9 ماهه 52 درصد از سود خودرا پوشش دهد. که از جمله خبرهای قابل ذکر این گروه می باشد.

وی در خصوص جدید‌ترین گزارش گروه قندی‌ها گفت: در گروه قندی نیز شرکت قند هکمتان در جدیدترین گزارش 3 ماهه منتهی به 31/06/94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 353 ریال اعلام نموده شرکت در 3 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 11 ریال سود محقق کند 3 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

بازار سرمایه این هفته خود را با رشد قابل توجهی نسبت به هفته های اخیر آغاز کرد، در روز اول معاملاتی، صف های خرید در اکثر صنایع به چشم می خورد البته فروش نیز قوی بود، امری که در واقع موجب توقف رشد بیشتر شاخص گردید،در مابقی روزهای هفته بورس تهران تحرک خاصی نداشته و در حال در جا زدن در کانال 65 هزار واحد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر