بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر : ۱۴۳۸۷۲

۱۸۹ میلیارد تومان از اموال امیرمنصور آریا طی روزهای آینده از طریق مزایده به فروش خواهد رسید.
به گزارش من بانک از خبرگزاری فارس، اردشیر محمدی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، درباره فروش اموال امیرمنصور آریا اظهار داشت: اکنون ارزش‌گذاری کالای یک گروه صورت گرفته و به زودی مزایده‌ای در روزنامه‌های پرشمارگان در تاریخ ۲۱ بهمن تا ۴ اسفند منتشر می‌شود، تا مشتریان بتوانند در مزایده شرکت کنند و ۶ اسفند سال جاری نیز پاکت‌های پیشنهادی بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: میزان مزایده این گروه برای سال جاری ۱۸۹ میلیارد تومان است که شامل ۳۸ باب ملک که از این تعداد ۱۱ باب آن تجاری و بقیه مسکونی هستند. همچنین مابقی اموال نیز سال آینده فروخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا که در گمرک مانده است، تصریح کرد: سازمان مکلف شد این خودروها را به فروش نرساند و حدود ۹۸ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تحویل سازمان شده که تصمیم داریم، به شرط خروج از کشور آن را از طریق مزایده واگذار کنیم.

وی افزود: ۱۱۵ میلیارد کالای قاچاق قطعیت یافته داریم که شامل پوشاک، طلا، وسایل ارتباطی، کالاهای سریع‌الفساد، منسوجات وجود دارد.

به گفته محمدی قاچاق طلا نسبت به سال گذشته ۲ برابر فروش رساندیم و تا آخر سال ۳۱۴ میلیارد ریال طلا از طریق مزایده فروخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه این سازمان بزرگترین برگزارکننده مزایده از سراسر کشور است، اظهار داشت: تا پایان سال و در اسفند ماه ۵۰ کیلو شمش و سکه طلا به ارزش ۵ میلیارد تومان از طریق بورس فروخته خواهد شد و اگر این ظرفیت وجود داشته باشد، نسبت به کالاهای دیگر نیز اقدام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۲۰ میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول تعیین تکلیف و به فروش رسیده است، گفت: ۵۵ میلیارد تومان اموال غیرمنقول و ۱۶۵ میلیارد تومان اموال منقول وجود داشته که از میزان اموال منقول ۵۰ میلیارد تومان آن متروکه و ۱۱۵ میلیارد تومان آن قاچاق بوده است. همچنین انتظار می‌رود، تا پایان سال فروش اموال از ۳ هزار میلیارد ریال بگذرد.

وی با اشاره به ۴۰ اقدام راهبردی سازمان بیان داشت: رضایت مشتری، توسعه خدمات الکترونیک از مهمترین اهداف راهبردی بوده که منجر به کاهش بوروکراسی، انضباط مالی می‌شود و همچنین مزایده الکترونیک در بخش غیرمنقول روند آزمایشی خود را طی می‌کند و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد. با این اتفاق فرایندهای سازمان به صورت شفاف روشن و الکترونیک خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: حراج الکترونیک اموال قابل فروش را سال آینده انجام دهیم.

محمدی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه از سوی گمرک به سازمان اعلام شده است، تصریح کرد: با تقاضای گمرک بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان از این کالاها اعاده شده که مربوط به کالاهای خط تولید، واسطه‌ای و سرمایه‌ای است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا راجع به اموال بابک زنجانی نیز تصمیم‌گیری شده است، گفت: تاکنون اموال بابک زنجانی برای فروش به سازمان اعلام نشده و چنانچه اعلام شود آمادگی فروش آن را داریم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد: در سال جاری تاکنون ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان البسه مستعمل، لوازم آرایشی و کالاهایی که با فرهنگ کشور همخوانی ندارد، منهدم شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
نخرید اصلا طلاهای روسیه هس که دارن تو ایران آب میکنن.