بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
اگر قرار باشد همین اتفاق در نتیجه ندانم کاری های مدیران مسئول خبرگزاری ها و سایت های خبری بر روی بانک های ذکر شده در خبر ایرنا به وقوع بپیوندد قطعاً مدیران اقتصادی کشور و خصوصاً وزارت اقتصاد با بحرانی اجتماعی روبه رو خواهند شد که نتایجی به مراتب بدتر از تأثیرات منفی ناشی از بدهی های بانک ها به دولت بر کشور خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۴۴۰۴۱
نویسنده :
آموخته

در حالیکه مسئولین اقتصادی کشور و در رأس آنها وزارت اقتصاد نسبت به اتخاذ راه هایی برای برون رفت از رکود اقتصادی و روشن شدن موتورهای اقتصاد به جهت بازگشت رونق به کشور سخن گفته اند و سعی در زنده نگه داشتن امید به بهبود اقتصادی در دل مردم دارند، متأسفانه روز گذشته خبری در خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و سایت ساعت 24 منتشر شد که نه تنها نقطه مقابل اقدامات تیم اقتصادی دولت است بلکه می تواند تبعات زیان بار و جبران ناپذیری را در کشور به بار آورد.

براساس گزارش بورس نیوز، خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت روز گذشته خبری با عنوان "بزرگترین بدهکاران به بانک مرکزی چه بانک هایی هستند؟" به نقل از سایت خبری پارسینه منتشر کرد که در نوع خود اقدامی بی سابقه و تعجب برانگیز بود.

چراکه اولاً خبرگزاری ها معمولا در اخبار رسمی و تولیدی خود خبرهای به نقل از رسانه ای دیگر را منتشر نمی کنند و ثانیاً انتشار خبری که در شرایط اقتصادی فعلی می تواند بحران ساز شود در خبرگزاری دولت امری غیر قابل باور می باشد.

اما اهمیت این موضوع آنجایی مشخص می شود که معاون نظارتی بانک مرکزی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با خودداری از ذکر نام بانک های بدهکار تنها به بیان این مطلب که اطلاعات فهرست بدهکاران به بانک مرکزی با آنچه که قوه قضاییه اعلام کرده متفاوت است، بسنده کرده و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و بحران در جامعه از ذکر نام چند بانک خودداری نموده، این در حالی است که این خبرگزاری در خبر منتشر شده خود به نقل از پارسینه اقدام به ذکر نام بانک ها نموده که هنوز صحت و سقم اطلاعات منتشر شده مشخص نیست و قطعاً در صورت صلاح دید مراجع ذیصلاح، این اطلاعات می توانست به صورت رسمی از سوی بانک مرکزی و یا قوه قضاییه منتشر گردد.

البته جالب است که این خبرگزاری رسمی به عنوان یک منبع خبری موثق و قابل اعتنا برای عموم مردم کشور، مسئولیت درستی خبری را که خود به نقل از سایت دیگری منتشر نموده بر عهده نمی گیرد. حال این خبر با چه هدفی منتشر شده سوالی است که باید مدیران این خبرگزاری به آن پاسخ دهند.

از سویی دیگر سایت خبری ساعت 24 نیز در اقدامی مشابه مبادرت به انتشار خبری تحت عنوان "احتمال سقوط نظام بانکی ایران مثل آمریکا" نموده که تبعات زیان بار آن متوجه مسئولین اقتصادی دولت می شود. نکته قابل توجه این خبر نیز بیان موارد بحران ساز اقتصادی از زبان یکی از اعضاء کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران است.

شایان ذکر است که چندی پیش با توجه به برخی اخبار منتشر شده از مؤسسه مالی اعتباری میزان، شاهد هجوم سپرده گذاران این مؤسسه به شعب بودیم که در نهایت با ایجاد مشکل برای مؤسسه میزان، مدیران این مجموعه را مجبور به ارایه چک های شش ماهه به سپرده گذاران در راستای تقاضای بستن حساب های آنان کرد.

حال اگر قرار باشد همین اتفاق در نتیجه ندانم کاری های مدیران مسئول خبرگزاری ها و سایت های خبری بر روی بانک های ذکر شده در خبر ایرنا به وقوع بپیوندد قطعاً مدیران اقتصادی کشور و خصوصاً وزارت اقتصاد با بحرانی اجتماعی روبه رو خواهند شد که نتایجی به مراتب بدتر از تأثیرات منفی ناشی از بدهی های بانک ها به دولت بر کشور خواهد گذاشت و هیزم به آتش بی اعتمادی خواهند ریخت .

لذا به نظر می رسد اقدام و واکنش سریع مسئولین و تیم اقتصادی دولت به هجمه ها و تنش سازی های شکل گرفته در موضوع بدهی بانک ها به دولت به جهت تغییر سیاست نحوه و نوع اطلاع رسانی سایت های وابسته به خود دولت امری اجتناب ناپذیر می باشد.


شرح خبر بزرگترین بدهکاران به بانک مرکزی چه بانک هایی هستند؟ 

تهران - ایرنا - به نوشته سایت خبری پارسینه ،در بین بانک های خصوصی بانک آینده، بانک سرمایه و بانک ایران زمین بیشترین بدهکاری را به دولت دارند.

در حالی که چندی پیش مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از رشد 361 درصدی بدهی بانک های غیر دولتی به بانک مرکزی خبر داده بود، در بهمن ماه سال جاری گزارشی منتشر شد که نشان می داد بدهی بانک ها و موسسات اعتباری غیردولتی به بانک مرکزی تا پایان آذر ماه، 77هزار و 161 میلیارد تومان بوده است.

گزارش سایت پارسینه حاکی از این است که علاوه بر بانک های رفاه و مسکن که در بین بانک های دولتی بیشترین بدهی را به بانک مرکزی دارند، در بین بانک های خصوصی بانک آینده، بانک سرمایه و بانک ایران زمین بیشترین بدهکاری را به دولت دارند.

بر اساس اطلاعات سایت پارسینه، تنها بدهی بانک آینده به بانک مرکزی به بیش از 64 هزار میلیارد ریال می رسد. همچنین بانک ایران زمین بیش از 12هزار میلیارد ریال بدهی به بانک مرکزی دارد و رقم بدهی بانک سرمایه به بانک مرکزی هم بیش از بانک ایران زمین است.

بدهی های کلان بانک های غیردولتی به بانک مرکزی در حالی است که روزانه 34 درصد مبلغ بدهی به عنوان جریمه به بدهی اضافه می شود اما این جریمه قابل توجه موجب نشده بانک ها هرچه سریعتر بدهی های خود به بانک مرکزی را تسویه کنند.

البته بانک مرکزی علاوه بر ابزار جریمه از ابزارهای دیگری برای مجاب کردن بانک های غیردولتی به پرداخت بدهی شان به بانک مرکزی نیز استفاده می کند؛ از جمله به موجب بیانیه بانک مرکزی بانک های دیگر چک های بالاتر از 100 میلیون تومان را از بانک های ایران زمین، آینده و سرمایه قبول نمی کنند. البته در مورد بانک آینده سخت گیری بیشتری وجود دارد و حتی چک های با مبلغ بیش از 10 میلیون تومان نیز از این بانک مورد پذیرش بانک های دیگر قرار نمی گیرد.

به نظر می رسد فشار های وارده از سوی بانک مرکزی تاکنون نتوانسته این بانک ها را وادار به پرداخت بدهی شان به بانک مرکزی کند و جریمه پیش بینی شده در قانون برای بدهی به بانک مرکزی نیز تنها مبلغ بدهی بانک ها به بانک مرکزی را به شکل صوری افزایش می دهد.

گفتنی است بانک هایی مثل پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، سینا، حکمت ایرانیان، صنعت و معدن

و بانک تک شعبه ای ایران و ونزوئلا از جمله بانک های غیر دولتی هستند که عموما به بانک مرکزی بدهی ندارند و بدهی بانک ملت هم اگرچه گاهی تا 6هزار میلیارد ریال می رسد اما این بانک به صورت روزانه بدهی های خود را تسویه می کند.

در حالی که مکررا خبرهایی از میزان بدهی هایبدهکارانکلان بانکی منتشر می شود و به حق فشارهایی از سوی رسانه ها و افکار عمومی برای پرداخت این بدهی ها وجود دارد به نظر می رسد بانک مرکزی برای جلب اعتماد عمومی باید ابتدا تکلیف خود را با بانک های بدهکار به خود که مجوزشان را از بانک مرکزی دریافت کرده اند روشن کند.




اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
تیم اقتصادی دولت،عملکرد خوبی نداشته وضربات خرد کننده ای بعنوان مهار تورم برپیکره تولید وارد نموده،سود بانکی وبهره وام در کشورهای همسایه زیر۱۲٪ میباشد،باسیاستهای غلط وتاریخ مصرف گذشته،نقدینگی درسیتم بانکی فریز شده،ورکود بی سابقه برصنایع حاکم شده ونیاز کشور بواسطه دلالان،رسمی یا قاچاق،وارد میشود وتبعاتش بی کاری ونابودی تولید ووابستگیست،خواهشمند است طبق قولتان تدبیری کنید.
پوریا
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
دوستان انقدر به فکر مسائل حاشیه ای و سیاست و... نباشید. کمی به بورس و به رفتار حقوقی با دقت نگاه کنید.

دارن همه چیز رو ارزون از حقیقی می خرن فردا در صف خرید به خودمون میفروشن .

الان وقت جمع اوری سهام های بنیادیه مثل خکار - چکارن - دیران - ثرود و...

انقدر الکی جو زده نشین با یک خبر اتیش بزنید به مالتون . ظاهرا فقط برای ضرر کردن و سود رساندن به حقوقی همه ما در بورس جمع شدیم .
ناشناس
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
البته این فقط نظر شماست
چند تا پیام پایین تر مهدی چگونگی شکل گیری حباب رو گفته
حباب وقتی شروع به شکل گیری میکنه که حجم پول شروع به بالا رفتن میکنه. مثلا در همین داستان حباب با به میون اومدن سند بدهی(توو کشور ما همون چک و سفته) حجم پول افزایش پیدا میکنه

اری برادر : دولت تورم رو مهار نکرده بللکه افزایش لجام گسیخته حجم پول رو مهار کرده که به نظر میاد بهترین درمان ممکن برای الان اقتصاد کشوره
توو کشور ما رانت و فشار تا دلت بخواد هست. نه رو من و شما بلکه رو رئیس جمهورش هم هست. کسایی که با سوء مدیریتها و تورم ها به ثروت و قدرت رسیدن با مهار تورم چون تخصص اقتصادی ندارند کم کم ورشکست میشن و از گردونه رقابت نابرابر خارج میشن
اونوقت نوبت ورود متخصصها به میدون میرسه

الان فعلا هنوز جنگه - هنوز وارد عرصه سازندگی نشده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
بدهی دولت به بانکها چقدر است؟
ناشناس
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
چند خبر خوب :

حذف مالیات 8 درصدی گروه دارویی از سال 94 توسط دولت - این گروه چون هنوز گزارش های eps رو ندادن برخی نمادهای بنیادی مثل دیران می تونن از این محل تعدیل داشته باشن .

در گروه خودرو هم افزایش فروش در اکثر شرکت ها به گوش می رسه و در نمادهایی مثل خکار افزایش فروش محصولات این کارخانه به محصولاتی مثل 206 زیاد شده .هنوز هم گزارش نداده . از گروه غذایی و ساختمانی و لیزینگی هم خبر های خوب از بودجه 94 شنیده میشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
شمارش معکوس برای سقوط نظام بانکی کشور.
نزول برکت نداره.
mehdi
ROMANIA
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
نحوه شكل‌گیری حباب در اقتصاد كه همیشه عامل ثروتمند شدن عده ای و البته مقروض و متضرر شدن عده دیگری است، به سادگی در داستان زیر آورده شده است.


داستان حباب

یكی بود یكی نبود. یك كشور كوچك بود. این كشور یك جزیره بود. كل پول موجود در این جزیره 2 دلار بود؛ 2 سكه 1 دلاری كه بین مردم در جریان بود. جمعیت این كشور سه نفر بود؛ تام مالك زمین جزیره بود. جان و ژاك هر كدام یك سكه 1 دلاری داشتند.
 
مرحله نخست: جان زمین را از تام به قیمت 1 دلار خرید. حالا تام و ژاك هر كدام 1 دلار داشتند و جان مالك زمین بود كه 1 دلار ارزش داشت.

نتیجه: دارایی خالص كشور 3 دلار شد.
 
مرحله دوم: ژاك گمان كرد كه تنها یك قطعه زمین در كشور وجود دارد و از آنجایی كه زمین قابل تولید نیست، ارزشش بالا خواهد رفت؛ بنابراین، 1 دلار از تام قرض كرد و با 1 دلار خودش، زمین را از جان به قیمت 2 دلار خرید.

شرایط: تام یك دلار به ژاك قرض داده است؛ بنابراین، دارایی خالص او 1 دلار است. جان زمینش را به قیمت 2 دلار فروخت؛ بنابراین، دارایی خالص او 2 دلار است. ژاك مالك زمینی به قیمت 2 دلار است، اما یك دلار به تام بدهكار است. بنابراین دارایی خالص او 1 دلار است.

نتیجه: دارایی خالص كشور 4 دلار شد.
 
مرحله سوم: تام دید، ارزش زمینی كه یك وقت مالكش بود افزایش یافته، از فروختن زمین پشیمان شده بود. تام یك دلار به ژاك قرض داده بود. پس 2 دلار از تام قرض كرد و زمین را به قیمت 3 دلار از ژاك خرید. در نتیجه، حالا مالك زمینی به قیمت 3 دلار است. اما از آنجایی كه 2 دلار به جان بدهكار است، دارایی خالص او 1 دلار است.

شرایط: جان 2 دلار به تام قرض داده است؛ بنابراین دارایی خالص او 2 دلار است. ژاك اكنون 2 دلار دارد؛ بنابراین دارایی خالص او 2 دلار است.

نتیجه: دارایی خالص كشور 5 دلار شد. حباب در حال شكل‌گیری است.
 
مرحله چهارم: جان دید كه ارزش زمین در حال بالا رفتن است پس او هم تمایل پیدا کرد مالك زمین شود. 2 دلار داشت و 2 دلار از ژاك قرض كرد و زمین را به قیمت 4 دلار از تام خرید. در نتیجه، تام قرضش را برگرداند و حالا 2 دلار دارد. دارایی خالص او 2 دلار است.

(توجه كنید جان 2 دلار از تام طلب داشت پس با دادن 2 دلاری كه از ژاك قرض كرده بود و بخشیدن 2 دلار طلب خود عملا 4 دلار به تام داد در حالی كه در كشور دو دلار بیشتر وجود ندارد حباب كاملا شكل گرفته)

شرایط: جان مالك زمینی به ارزش 4 دلار است، ولی چون 2 دلار از ژاك قرض كرده، دارایی خالص او 2 دلار است. ژاك 2 دلار به جان قرض داده و بنابراین دارایی خالص او 2 دلار است.

نتیجه: دارایی خالص كشور 6 دلار شد، هرچند كشور همان یك قطعه زمین و 2 سكه 1 دلاری در گردش را دارد.
 
مرحله پنجم: (ترکیدن حباب) همه پول بیشتری داشتند و خوشحال و خوشبخت بودند تا اینكه یك روز افكار نگران‌كننده‌ای به ذهن ژاك خطور كرد: «اگر افزایش قیمت زمین متوقف بشه، اونوقت جان چطوری میتونه قرض منو پس بده. فقط 2 دلار تو كشور هست و فكر كنم بعد از این همه معامله، ارزش زمین جان حداكثر 1 دلار باشه، نه بیشتر».
 
تام هم همین فكر را كرد. دیگر هیچ كس نمی‌خواست زمین را بخرد.

شرایط: در نهایت، تام 2 دلار دارد و دارایی خالص او 2 دلار است. جان 2 دلار به ژاك بدهكار است و زمینی كه فكر می‌كرد 4 دلار می‌ارزد حالا 1 دلار ارزش دارد؛ بنابراین، دارایی خالص او 1 دلار است. ژاك 2 دلار به جان قرض داده است، اما چه قرضی! اگر چه دارایی خالص ژاك هنوز 2 دلار است؛ اما قلبش بد جوری میزنه.

نتیجه: دارایی خالص كشور 3 دلار شد!
 
مرحله ششم: خب چه كسی 3 دلار از كشور دزدیده است؟ البته پیش از اینكه حباب بتركد جان فكر می‌كرد، زمینش 4 دلار می‌ارزد. در واقع قبل از تركیدن حباب، دارایی خالص كشور روی كاغذ 6 دلار بود.

شرایط: جان چاره‌ای جز اعلام ورشكستگی ندارد. ژاك هم زمین 1 دلاری را به جای قرضش از جان می‌گیرد. حالا تام 2 دلار دارد. جان ورشكسته شده و دارایی خالص او صفر دلار است (همه چیز را از دست داده است). ژاك هم چاره‌ای ندارد، جز اینكه به زمین 1 دلاری بسنده كند.

نتیجه: پس دارایی خالص كشور 3 دلار است.

خوب، در این اقتصاد كوچك نتیجه حبابی كه ایجاد شد و دوباره فرونشست یا به قولی تركید، چه بود؟

چیزی به دارایی 3 دلار كشور (نقدینگی 2 دلاری و زمین 1 دلاری) افزوده نشده و تنها نحوه توزیع نقدینگی تغییر كرده؛ یك نفر دو دلار و دیگری صفر دلار دارد.
 
تام برنده است. جان بازنده است. ژاك هم خوش‌شانس است كه دارایی اولیه خود را دارد!

در شرایط حباب چگونه برای كسب سود اقدام كنیم؟

نتایج تحلیلی ـ اقتصادی داستان حباب
 
1) وقتی حبابی در حال شكل‌گیری است، دیون افراد به یكدیگر افزایش می‌یابد.

2) داستان این جزیره یك سیستم بسته است و كشور دیگری وجود ندارد و بنابراین بدهی خارجی نیز وجود ندارد. ارزش دارایی تنها بر اساس پول جزیره محاسبه می‌شود؛ بنابراین، ضرری در كل وجود نخواهد داشت.

3) نكته مهم: وقتی حباب می‌تركد، افراد دارای پول نقد برنده هستند. افراد دارای مال یا قرض بازنده هستند و در بدترین حالت ورشكسته می‌شوند.

4) اگر در این كشور نفر چهارمی هم با 1 دلار بود اما وارد این بازی نمی‌شد، نه می‌برد، نه می‌باخت اما می‌دید كه ارزش پولش بالا و پایین می‌رود.

5) وقتی حباب در حال بزرگ شدن است، همه پول بیشتری به دست می‌آورند.

6) اگر شما باهوش باشید و بدانید حبابی در حال بزرگ شدن است، می‌‌ارزد كه پول قرض كنید و وارد بازی شوید؛ اما باید بدانید چه زمانی همه چیز را به پول نقد تبدیل كنید. در غیر این صورت به بدترین شكل ممكن متضرر می‌شوید.

7) همانند زمین، این پدیده برای كالاهای دیگر صادق است.

8) ارزش واقعی زمین یا دیگر كالاها وابستگی زیادی به رفتار روانی جامعه دارد.

در پایان باید یادآوری کرد، در اقتصاد به هر نوع خریدی به قصد فروش گرانتر در كوتاه مدت «سفته بازی» می‌گویند؛ خواه این اقدام خرید اوراق بهادار باشد، خواه سكه یا دلار یا هر كالای دیگر مثل زمین و ملك و باید گفت، سفته بازی و درآمدهای به دست آمده از آن، از آنجا كه بر پایه تولید ارزش افزوده نیست برای اقتصاد مضر است.

چنانچه توبین، اقتصاددان كانادایی، مالیاتی را برای كنترل این اقدامات دلال گونه ابداع کرد كه به نام مالیات توبین معروف شد و همین روزها در فرانسه برای جلوگیری از افزایش زیان مردم در بورس در حال بررسی برای اجراست. در این روش از همه كسانی كه به قصد سفته بازی، نه سرمایه‌گذاری وارد بورس شده اند و سهامشان را ظرف چند روز دوباره می‌فروشند، مالیات چشمگیری گرفته می‌شود.

همه اینها نشان دهنده ماهیت خطرناك حباب و سفته بازی بوده و ذكر این نکته است، هرچند عامل پدید آورنده حباب سفته بازی نیست، میزان روی آوردن مردم به سفته بازی، حباب را بزرگتر و بیشتر و آثار زیانبار پس از تركیدن آن را بیشتر می‌كند.
اماندا
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
افرین اقا مهدی مرسی از مطلبتون
چند روز پیش کامنت گذاشتم قانونی تصویب شودکسانی که سهمی را میخرند چند روزی اجازه فروشش را نداشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
مملکت خنده داری داریم.
کاش میشد ازین مملکت رفت.
بخوان یه جایی رو بزنن زمین راحت میزنن زمین.
نمونش پدیده.
نمونش میزان.
نمونش بانک آینده.
به این مملکت دلسرد شدم.
چرا اگه جایی مشکل داره کمکش نمیکنید مشکلش حل شه. چرا همش دشمنی؟ چرا همش زیرآب زنی؟
باور کنید هیچ امیدی به اصلاح این مملکت نیست.
نخبه هاش رفتن. بقیه هم دارن میرن.
چند سال دیگه ویرانه ای تحویل بچه هامون میدیدم.
ابی از حافظ
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
حقیقت همیشه مشتری داشته..
هر جمله این نظر دوست مون حقیقت تلخی که در آینده نزدیک کسانیم که خودشون رو به خواب زدن از خود بی خود میکنه..
به امید روزی که هیچ وقت پاشو این ورا نمیزاره..
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
فقط همین خبرا رو کم داشتیم.
واقعا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
واقعا بانک اینده که مجوز ندارد چطور دارد کار میکند این اتفاق واقعا عجیب است نقش بانک مرکزی واقعا چیست
mehdi
ROMANIA
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
عامل تورم و رشد نقدینگی ، بورس و رانت بازی و سفته بازی سرمایه داران حقوقی برای سود و مال اندوزی ۲ الی ۱۰ برابر کردن سرمایه شان در یک سال است!!! که دود این رشد نقدینگی با گرانی و تورم در زندگی روزمره به چشم مردم میرود
ناصر
ITALY
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
واقعا ساده لوحی است اگر تصور کنیم که ایرنا سر خود و بدون هماهنگی با بانک مرکزی اسامی این بانک ها را منتشر کرده باشد. اما در مورد علت این افشاگری تنها میتوان به حدس و گمان بسنده کرد. ببانک مرکزی هم برای آنکه این چند بانک دامنگیر کل نظام بانکی نشود و از دومینوی خروج سرمایه از کل نظام بانکی جلوگیری نماید تصمیم گرفته دیگر از این چند بانک حمایت ننماید تا بتواند کلیت نظام بانکی را حفظ نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
یک نکته دولت بیش ازاین مبالغ به بانکها بدهکاراست ویک ریال سود هم به بانکها نمی دهد ولی ان طرف ازبانکها 35درصد جریمه می گیرد
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
چقدر ازبانک بدهکاربه شمارسیده واقعا"دستتون دردنکنه بااین دفاع جانانه تون اگر طرفدار انتفاد وآزادی بیان هستید این نظر رابگذارید وآزادی بیان را فقط درحمله به احمدی نژاد ندانید
متشکرم
پويا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
در اين كشور بايد بورس سهام را بوسيد وگذاشت كنار مردم دوباره دارند اشتباه مي كنند خودرو سازيها ورشكست شده اند ايران خودرو 3 هزار ميليارد تومان بدهي دارد سهامش 100 تومان هم ارزش نداره ولي مردم باز دارند مي خرند
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
اقا مهدی . داستان حباب خیلی قشنگ بود . مرسی
عبدیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
در مواردی جاه طلبی سرمایه گذار و پیش بینی نادرستش از آینده و عدم تطابق ساختار سررسید بدهی های وی با درآمدهای پروژه سبب می شود به سفته بازی - بازار گرمی بیجا و بی مورد - روی بیاورد و سعی در جلب نظر مردم برای سرمایه گذاری کند این اشتباه در سرمایه گذاری است.
گاهی مقیاس سرمایه گذاری به درستی انتخاب نشده است و تشکیلات عریض و طویل سرمایه گذاری امکان مدیریت مطلوب آن را فراهم نمی کند.
گاهی هم جابجایی های گروه های ذی نفوذ سیاسی باعث می شود که پشت سرمایه گذاران متکی به صاحب نفوذان قبلی خالی شود
گاهی رقابت نادرست سرمایه گذاران و بی اخلاقی آنها با یکدیگر زمینه سقوط یکی از نها را فراهم می کند.
فقط دو مورد آخر است که آدم را دلسرد می کند. سایر موارد را باید با افزایش دانش و تبحر در سرمایه گذاری و بکارگیری متخصصین مدیریت کرد زیرا برخی نابسامانی ها فقط ناشی از بصیرت ناقص خود سرمایه گذار است و خودش باید تاوان آن را بدهد. فقط در موارد نادر دولت می تواند برای جلوگیری از فروپاشی یک شرکت وارد عمل شده و آن را تملک کند یا کمک مالی در اختیار آن قرار دهد. بودجه دولت هم محدود است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
چرا تو این مملکت کاری کردن که همش باید نگران بود مگه ما چه گناهی کردیم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کی میخواد جواب سهامداران بانک آینده رو بده خدا میدونه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
آخر و عاقبت ربا همین است. این بانک ها با پول مردم مقادیر زیادی زمین خریده اند و در حقیقت با احتکار زمین باعث دو برابر شده قیمت زمین طی یک سال شده اند و رویای خانه دار شدن برای قشر متوسط و ضعیف مردم را به کابوس تبدیل کرده اند و متقاضیان نگون بخت زمین مجبور شده اند که از همان بانک که وام بگیرند و همان زمین ها را به دو برابر قیمت بخرند که این دیگر اسمش رباخواری نیست اسمش بهره کشی است. پس حق است که اینها زمین بخورند و مجبور شوند برای پرداخت بدهی هایشان زمین ها را به قیمت پائین تر بفروشند تا باعث شود که قیمت زمین کاهش یابد که خیر بسیار برای مردم دارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
جالب است که از تایپیکهای مختلف منتفدان دولت در این سایت و سایتهای دیگر میخوانم که تیم اقتصادی دولت خیلی بد کار کرده و افتضاح بوده و غیره...
مگر همین مجلس منتقد دولت (هم قبلی و هم فعلی) نبود که به تیم اقتصادی دولت و در رأس آن آقای طیب نیا بیش از 90 % رای اعتماد داد؟
بر اساس چه معیاری این رای بالا را داد؟