بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر : ۱۴۴۳۰۶
تغییرات گسترده مدیریتی در نظام بانکی در آستانه نوروز 94 چه پیغامی می‌تواند داشته باشد؟ در این میان، برخی فعالان بانکی می‌گویند: این گونه اقدامات ضربات جبران ناپذیری به سیستم بانکی در پایان سال وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارتابناک اقتصادی،تغییرات پی‌در پی مدیران بانکی که مدتی است سر و صدای آن در رسانه‌ها پیچیده است، در آستانه نوروز این گمانه را ایجاد می‌کند که خدمات رسانی بانک‌هایی که تغییرات ناگهانی داشته‌اند یا خواهند داشت، دچار اخلال شود؛ آنهم در ایام پایانی سال و پیک تراکنش‌ها.

درست زمانی که مردم با حجم بالای تراکنش به سراغ بانک‌ها و خودپردازهایشان می‌روند، باچندین تغییر مدیریتی، ارایه مناسب خدمات در این بانک‌ها زیرسئوال می‌رود.

کدام مدیران به کجا رفتند

زلزله مدیریتی در نظام بانکی در آستانه نوروز بانک‌های زیادی را درگیر کرده است؛ فرقی هم نمی‌کند این بانک‌ها دولتی باشند یا خصوصی.

دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان چندی پیش به دلیل بیماری استعفای خود را تقدیم هیات مدیره کرد. همین اقدام حضور کوروش پرویزیان مدیرعامل سابق بانک سینا را در پارسیان رقم زد.

با رفتن پرویزیان، بانک سینا احتمالا از پیشرو به عنوان مدیرعامل استقبال خواهد کرد اما برای جانشینی محمدرضا پیشرو که پیشتر در بانک صادرات بود، هنوز فردی قطعی نشده است.

دیگر بانک‌های بدون مدیرعامل هم بانک سرمایه و کارآفرین هستند، البته این دو بانک مدت‌هاست که بدون مدیرعامل روزگار را سر می‌کنند.

در همین حال، از بانک ملت هم خبر می رسد علی رستگار که در حال حاضر عضو هیات مدیریه این بانک است، جایگزین محمدرضا ساروخانی در بانک ملت خواهد شد.

علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی هم به احتمال زیاد مدیرعامل بانک رفاه کارگران می‌شود و محمدرضا نظری مدیرعامل این بانک هم به بانک تجارت می‌رود و به عضویت هیات مدیره این بانک درمی‌آید.

در آخرین روزهای سال 92 نیز به ناگهان مدیرعامل بانک تجارت تغییر کرد و سیاوش زراعتی جایگزین محمدرضا رنجبر فلاح شد. اما پس از آغاز سال، مدیرعامل جدید هم خیلی زود تغییر کرد و جای خود را به محمد ابراهیم مقدم داد.

تبعات تغییری گسترده در آستانه نوروز

اگرچه برخی این تغییرات را تعبیر به خانه‌تکانی بانک‌ها در آستانه نوروز کرده‌اند ولی کارشناسان معتقدند در پایان سال مالی، که این بنگاه‌های اقتصادی باید حساب‌های خود را حسابرسی کرده و ببندند و در کنار آن موظف به ارایه خدمات مناسب و بیشتر به هموطنان در ایام پایانی سال با حجم تراکنش بالا هستند، این تغییرات می تواند به روند کار آسیب جدی وارد کند.

تحول زنجیره‌ای در پیک تراکنش‌ها

برخی تحلیلگران خواستار حضور فعال و نظارت موثر دولت با محوریت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی بر نظام بانکی کشور هستند، چراکه این دو دستگاه باید برای رفاه حال مشتریان هم که شده، از این تغییرات زنجیره‌ای در این ایام جلوگیری کنند. چنین تغییرات یکباره‌ای در آستانه نوروز به نظر برخواسته از بی‌برنامگی‌هایی است که هم‌اکنون نظام بانکی ایران درگیر آن است.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ع ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
به این نمیگن تغییر مدیر بانکی !! بر اساس قانون سوم نیوتن مدیران بانک ها از بانکی به بانک دیگرو بهتر جا به جا می شوند!!
ناشناس
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
واقعا احسنت گل گفتی
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
فقط آبدار چی تعویض نمیشود تا دست اخر همه جرمها را به گردن اون بیچاره بخوابانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
یعنی چی اون وقت ؟؟؟؟؟عجبا !!!!
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
اي کاشک با اين جابجايي ها وتعويض سليقه ها وتجديد تجربه ها کسب اشتباهات قبلي مشکلات مردم کمتر وراه رابراي آن ميلياريها که وام بي حساب وکتاب گرفته اندبسته شود.
مهشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
؟؟؟ کارکنان بانک ملت بهترین مهره کل بانکها یعنی ساروخانی که مدیری از جنس خودشان میباشد را از دست میدهند باید تاسف خورد خدا کند این اتفاق نیفتد.حیف صد حیف؟؟؟؟؟
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
حال متوجه شدم اینا خلافی ندارند فقط اسم بانکشون عوض میشه اینم بخاطر امنیت بیشتره این کار خوبه یعنی تجربه ها رو به هم میدن وقوت قلبیه برا بانکها بنظرم کار بسیار خوبی انجام شده انشااله موفق باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
جدیدا به مفاسد اقتصادی میگویند بیماری!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
تغییر اگه فقط به شخص مدیرعامل ختم میشد خوب بود ولی با تغییر مدیر عامل سیاستهای بانکها و روسای ادارات و معاونین و مدیران امور هم جابجا خواهند شد و اولین کسانی که گیج و سر در گم خواهند شد کارمندان هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
اساسا در ایران برخی مدیر متولد می شوند اما اینکه مدیر کدام سازمان یا دستگاه دولتی و نیمه دولتی شوند معلوم نیست، باید انصاف داد!! بخصوص که ممکن است چند سازمان با ماهیت متفاوت را ایثارگرانه قبول مسئولیت نمایند.
عبدالهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
سابقه آقای علی رستگار در بانک ملت.این آقا قبل از ریس جمهوری آقای روحانی سرپرست منطقه 4 تهران در بانک ملت بوده که بعد از روی کار آمدن آقای روحانی و از آنجایی که ایشان از خویش اوندان ریس جمهور عزیزمان می باشد و هیچ سابقه درخشان مدیریتی در بانک ملت نداشته و فقط از طریق رانت فامیلی با برنامه ریزی دقیق به عنوان مشاور مدیر عامل و سپس با عنوانهای دهن پر کن و در آخر سر هم عضو هیت مدیره و.... و حالا هم قرار است این بانک بزرگ را با این همه سرمایه و سهامدار و ...بعنوان مدیر عاملی
قرار دهند.واقعا کشور به کجا قرار است هدایت شود.اصلا ببینید این آقا چطوری مدرک گرفته.مگر می شود در عرض چند ماه لیسانس و فوق لیسانس گرفت.
خدا بداد سهامداران برسد.البته من قبلا این هشدار را به بورس نیوز ارسال کرده بودم ولی متاسفانه جرات انعکاس آن را نداشت
ناشناس
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
قاه قاه براین انتصاب بگرییم