بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
گروه تجارت عمده و خرده فروشی وسائط نقلیه موتور با تحقق بازدهی منفی حدود 13 درصدی تک نماد فعال در آن یعنی "بدکو" در ردیف نخست جدول کم بازده ترین صنایع جای گرفت و به عنوان کم بازده ترین گروه مطرح شد.
کد خبر : ۱۴۴۴۶۴
نویسنده :
جمشیدی
معاملات تالار شیشه ای طی بهمن ماه سال جاری با بازدهی منفی 0.4 درصدی شاخص کل پایان پذیرفت، بطوریکه نماگر بازار سرمایه از 65 هزار و 28 واحد طی اولین روز معاملاتی بهمن ماه با عقبگرد به یک کانال پایین تر به 64 هزار و 720 واحد طی آخرین روز معاملاتی ماه مذکور رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت هتل و رستوران با بازدهی مثبت 34.24 درصدی تک سهم آن یعنی "سمگا" توانست عنوان پربازده ترین گروه را در میان سایر صنایع از آن خود سازد و بدین ترتیب در صدر جدول پربازده ترین صنعت قرار گیرد.

بعد از آن صنایع انتشار و چاپ و نیز عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که گروه تجارت عمده و خرده فروشی وسائط نقلیه موتور با تحقق بازدهی منفی حدود 13 درصدی تک نماد فعال در آن یعنی "بدکو" در ردیف نخست جدول کم بازده ترین صنایع جای گرفت و به عنوان کم بازده ترین گروه مطرح شد.

پس از آن، صنایع ذغالسنگ و محصولات کاغذی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات موجود، از میان 471 شرکت فعال در بورس، طی بهمن ماه امسال 196 شرکت بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند، 258 مجموعه بازدهی منفی محقق ساختند و در نهایت معاملات 17 نماد نیز بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت. همچنین بورس طی مدت مذکور بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی و به میزان 0.49 درصد محقق ساخت.

براین اساس، شرکت گلوکوزان با کسب بازدهی مثبت حدود 91 درصدی عنوان پربازده ترین سهام را به خود اختصاص داد و بعد از آن شرکت های سایپا آذین و سیمان کرمان در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

حال آنکه شرکت رنگین در نماد "شرنگی" با تحقق بازدهی منفی 40.26 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهام مطرح می شود.

شوکو پارس با کسب بازدهی منفی 31.32 درصدی در ردیف بعدی قرار می گیرد که البته معاملات دو مجموعه مذکور در بازار پایه توافقی انجام می شود. پس از آن شرکت های درخشان تهران، پتروشیمی زنجان، قند تربت جام، کارخانجات داروپخش، داروسازی اکسیر و آلومراد در جایگاه های بعدی قرار می گیرند که صرف نظر از نمادهایی همچون "زنجان" و "قجام" که در بازار پایه توافقی معامله می شوند، جدول کم بازده ترین سهام به شرح زیر می باشد.

براساس اطلاعات موجود، عنوان نقدشونده ترین سهام طی معاملات بهمن ماه امسال به شرکت ایران خودور، بانک صادرات ایران و بانک تجارت اختصاص یافت و در مقابل آن شرکت های بهمن لیزینگ، آرین توسکا، سرمایه گذاری مس سرچشمه، سیمان دشتستان و سیمان سفید نی ریز در انتهای جدول نقدشونده ترین سهام قرار می گیرند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات ماه گذشته بورس در حالی پایان پذیرفت که تعداد 117 هزار و 48 کد معاملاتی با جا به جایی بیش از 14 میلیون و 657 هزار سهم طی یک میلیون و 246 هزار دفعه معامله ارزشی به مبلغ حدود 29 هزار و 624 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان شرکت های فعال بورسی بانک صادرات ایران با حجم معاملاتی بیش از یک میلیارد و 46 میلیون سهمی به عنوان پر گردش ترین سهام مطرح شد و در مقابل آن سهام شرکت سیمان سفید نی ریز به عنوان کم گردش ترین سهام برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
GERMANY
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
سهم 73 تومانی دیگه نقد شوندگیش افتخاره ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
حجم مبنا مگر کم نشدخه پس چرا در خصوص برخی از سهمها هنوزاعمال حجم مبنای قدیم را داریم مثلا قند ثابت مشهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کلا بانکی ها با تعدیل های خیلی خوبی که دادند خیلی مناسب هستند .

خصوصا اینکه طبق نمودار خیلی اصلاح کرده اند و الان در کف قرار دارند .

حقوقی هم در گروه بانکی امروز خیلی خرید کرد . احتمالا از فردا بانکی ها دوباره اوج می گیرند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
پر ضررترین سهم بورس بانک صادرات است
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
هر که میخواد دیونه بشه وبصادر بخره
احسان
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
عزیزم اگه فخوز مادر مرده و شسپای بی پدر را داشتی این حرفو نمیزدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
تو شرایط فعلی بانک صادرات ایران هنوز اگه به موقع خرید و فروش شود می تواند بهتر از موارد و سهام دیگر باشد یه مقدار فکر کنید .....