بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
سیمان تهران در ده ماه امسال از مجموع سیمان و کلینکر صادراتی کشور 15.17 درصد سیمان و 12.43 درصد کلینکر صادراتی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۴۴۶۰۳
داود مختار پور مدیرعامل شرکت سیمان تهران در نشست خبری روز گذشته در بين خبرنگاران گفت: ظرفیت نصب شده سیمان تهران در یک دهه اخیر از حدود 2.5 میلیون تن به 13 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

مختارپور با اشاره به کیفیت محصولات سیمان تهران و با بیان اینکه علاوه بر عراق و کشورهای منطقه ، مشتریان خوبی هم در اسیای میانه داریم ، افزود : سیمان تهران در 10 ماهه امسال یک میلیون و 652 هزار و 463 تن سیمان و 633 هزار و 288 تن کلینکر صادر کرده است.

وی اظهار داشت : سیمان تهران در 10 ماه اول امسال از مجموع سیمان و کلینکر صادراتی کشور 15.17 درصد سیمان و 12.43 درصد کلینکر صادراتی را به خود اختصاص داده است.

مدير عامل سيمان تهران ادامه داد : اين شرکت در مجموع با تولید کارخانه های سیمان تهران ، ایلام ، هگمتان ، گیلان سبز ، نهاوند ، پیوند گلستان و سیمان لوشان 13.7 درصد از کل سیمان تولیدی کشور را در اختیار خود دارد.

وي به وضعیت بازار سیمان در سال جاري اشاره كرد و گفت : کاهش عملیات عمرانی و پروژه های عمرانی دولت و شدت ركود اقتصادي در سال جاري باعث شد تا تقاضای سیمان بسیار کم شده و ما نيز سال خوبی را نداشته باشيم ، البته پروانه های صادر شده در شهرداری تهران کاهش چشمگیر داشته كه اين امر نيز بي تاثير نبود و سيمان تهران در این مدت فقط توانست بر صادرات تکیه کند.

وي در ادامه افزود : اين حرف به منزله اين نيست كه شرکت سیمان تهران مازاد سیمان خود را صادر مي كند بلکه ما به بازار صادراتی به چشم یک بازار ثابت نگاه می کنيم و اميدواريم در سال آينده از اين بحران خارج شويم.

مختارپور همچنین به فعالیت های زیست محیطی سیمان تهران اشاره کرد و افزود : توجه ویژه به مسائل زیست محیطی از جمله غبارهای خروجی ، پس آب ها و فاضلاب صنعتی ، الودگی های ناشی از بهره برداری معادن و الودگی صوتی داریم و واحدهای تحت پوشش ما به ویژه واحدهای جدید به لحاظ غبار خروجی هیچگونه الودگی ندارند و استانداردهای ما فراتر از استانداردهای داخلی است.

مديرعامل سيمان تهران در مورد پیشرفت طرح توسعه این شرکت گفت : پیشرفت فیزیکی طرح توسعه واحد نهم 80 درصد بوده که اواخر پاییز یا اوایل زمستان سال بعد راه اندازي مي شود.

وي ادامه داد : بعد از راه اندازي طرح نهم ، واحدهای قدیمی را از مدار خارج كرده تا در زمان مناسب بتوانيم اقدام به تعمیر این واحدها كنيم .

این مقام مسئول در خصوص سوال خبرنگار بورس نيوز مبني بر پرداخت وزارت نفت مابه التفاوت نرخ مازوت و گاز مصرفی کارخانجات اين صنعت بابت قطع گاز صنعت سیمان گفت : این یک توافق بين انجمن و وازرت نفت است كه انجام مي شود.

وي ادامه داد : انجمن سيمان در مورد مکانیزم نحوه پرداخت با وزارت نفت به جمع بندی رسیده است .

مختارپور در جواب دیگر سوال خبرنگار بورس نيوز مبنی بر اینكه آيا از اين محل سودي حاصل شركت خواهد شد گفت: از این محل تغییر تاثیرگذاری در سود شرکت سيمان تهران نخواهیم داشت.

وي در خصوص سوال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه آثار ناشي از كمبود تقاضا را در سال آينده چطور حل مي كنيد گفت : همانطور كه مي دانيد صنعت سیمان وابستگی شدیدی به وضعیت اقتصادی کشور دارد و اقتصاددانان نيز امید دارند که وضعيت اقتصاد ايران در سال بعد آهنگ خروج از رکود را بزند.

مختارپور در خاتمه سخنان خود افزود : از آنجا که ورود به رکود سریع اتفاق افتاده ولي خروج از آن ، آهسته شکل مي گيرد ما امیدواریم که در سال های 95 و 96 شاهد رشد و رونق صنعت سیمان باشيم .
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
بورس نیوز لطفا پیگیری کنید قیمت سیمان باید آزاد شود، به پیر به پیغمبر این ظلم به سهامداران سیمانی است، دولت اگه میخواد قیمت سیمان بالا نره تا از این راه جلو افزایش قیمت مسکن رو بگیره نباید دست در جیب سهامدارا بکنه، سهامداری که ده ساله پیش سهمو پذیره نویسی خریده به صد تومن،حالا بعد ده سال به صد تومن ازش نمی خرن یک ریالم سود نگرفته،یعنی این ظلم نیست؟ ظلم ظلم ، ظلم