بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
گروه هتل و رستوران با تحقق بازدهی منفی حدود 16 درصدی در کنار صنایعی همچون عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و نیز محصولات فلزی جایگاه های نخست جدول کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.
کد خبر : ۱۴۴۶۷۹
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی پایان یافت که شاخص کل از 64 هزار و 720 واحد طی اولین روز معاملاتی هفته به 64 هزار و 51 واحد رسید. نماگر بازار سرمایه طی این مدت بازدهی منفی حدود یک درصدی را محقق ساخت.

براساس گزارش بورس نیوز، از میان 42 صنعت فعال در بازار سهام طی هفته گذشته تنها حدود 30 درصد از گروه ها و به عبارت بهتر 11 گروه بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کردند و 30 صنعت بازدهی منفی را محقق ساختند. همچنین صنعت استخراج نفت به جز کشف با تک نماد "حفاری" طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته بدون بازدهی مثبت یا منفی انجام شد.

برهمین اساس، گروه انتشار و چاپ بازدهی مثبت حدود 9 درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب صدرنشین جدول پربازده ترین گروه شد. علاوه بر این، صنایع محصولات چرمی و وسایل ارتباطی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تحقق بازدهی منفی حدود 70 درصد از صنایع

این در حالی است که گروه هتل و رستوران با تحقق بازدهی منفی حدود 16 درصدی در کنار صنایعی همچون عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و نیز محصولات فلزی جایگاه های نخست جدول کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

تحقق بازدهی منفی حدود 70 درصد از صنایع

همچنین بورس در پی افت قیمتی اکثر سهام شرکت های بورسی بازدهی منفی 1.44 درصدی را محقق کرد.

براساس اطلاعات موجود، از میان 383 شرکت فعال در بورس طی هفته گذشته 116 مجموعه بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند، 256 مجموعه بازدهی منفی به دست آوردند و در نهایت معاملات 11 شرکت نیز بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت.

در این بین نمادهایی همچون "فنوال"، "سایرا"، "غشوکو"، "وکادو"، "ثقزوی"، خریخت"، "کازرو"، "شسم"، "شکبیر" و "حسینا" طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته رشد قیمتی را تجربه کردند و بازدهی مثبت به دست آوردند که در میان آنها تنها نماد معاملاتی "فنوال"، "خریخت" و "حسینا" در بازار بورس و فرابورس معامله می شوند و معاملات مابقی نمادها در بازار پایه توافقی انجام می شود.

تحقق بازدهی منفی حدود 70 درصد از صنایع

حال آنکه "تفیرو"، "دروز"، "قیستو"، سپرمی"، "سمگا"، "خفناور"، "ثنوسا"، "ارفع"، "کرمان" و "وشمال" با افت ارزش سهام طی مدت مذکور موجب کاهش سرمایه سهامدارانشان شدند.

از میان نمادهای مذکور معاملات "تفیرو"، "قیستو"، "سپرمی" و "وشمال" در بازار پایه توافقی انجام می شود.

تحقق بازدهی منفی حدود 70 درصد از صنایع

عنوان نقدشونده ترین سهام نیز به بانک صادرات ایران و شرکت های کمباین سازی و زامیاد اعطا شد و در مقابل آن شرکت های فولاد افزا سپاهان، سرمایه گذاری مس سرچشمه، بهمن لیزینگ و حفاری شمال در انتهای جدول جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات بورس طی هفته گذشته در حالی پایان پذیرفت که حجم معاملات سه میلیارد و 557 میلیون سهم طی 24 هزار و 123 دفعه معامله ارزشی به مبلغ هفت هزار و 561 میلیارد ریال را رقم زدند. همچنین از میان سهام شرکت های فعال بورسی بانک صادرات ایران با حجم معاملاتی بیش از 424 میلیون و 669 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهام و حفاری شمال به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر