بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
گزارش رسمی وزارت صنعت نشان می‌دهد، در دی‌ماه امسال بالاترین میزان شکایت مردمی در بخش کالاها از نان و در بخش خدمات از تعمیر خودروهای سبک بوده است.
کد خبر : ۱۴۴۶۹۸
تسنیم: طی دی ماه سال 1393 تعداد 24693 فقره شکایت در خصوص کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور دریافت شده که پس از ارزیابی کارشناسی تعداد 24676 مورد قابل پیگیری و تعداد 17 مورد غیرقابل پیگیری تشخیص داده شده است.

قابل ذکر است برخی از گزارشات دریافتی توسط حوزه بازرسی قابل پیگیری نمی‌باشد، لیکن اپراتورهای سامانه موصوف نسبت به راهنمایی مخاطبین مبنی بر چگونگی انعکاس شکایت خود به مراجع ذیربط اقدام می‌نمایند. لذا پس از بررسی و رسیدگی به این تعداد شکایت، تعداد 8619 فقره (35 درصد) تخلف محرز و اقدامات قانونی به‌عمل آمده، تعداد 12101 فقره(49 درصد) غیرمتخلف شناخته شده و 3956 فقره (16درصد) نیز به دلیل انجام مراحل اخذ نظریه کارشناسی از دستگاه‌ها و اتحادیه‌های ذیربط و یا استعلام حقوقی در دست بررسی می‌باشد.

از مجموع شکایات دریافتی تعداد 17605 فقره (71 درصد تلفنی) از طریق تماس مردم با خط تلفن 124 بوده، تعداد 2606 فقره(11درصد حضوری) و با حضور شاکیان در محل ستادخبری سازمان و ارسال تعداد 4482 فقره(18 درصد حضوری) و با حضور شاکیان در محل ستاد خبری سازمان و ارسال تعداد 4482 فقره (18درصد کتبی) شکایت بصورت مکتوب صورت گرفته است.

قابل ذکر است، از مجموع شکایت دریافتی تعداد21070 فقره(85 درصد) مروط به بخش کالا و تعداد 3623 فقره(15 درصد) مربوط به بخش خدمات می‌باشد. بطوری‌که در بخش کالا: بیشترین شکایت از نان، میوه و سبزی، پوشاک، سبوس گندم و لبنیات بوده و در بخش خدمات: بیشترین شکایت از تعمیر خودروهای سبک، حمل و نقل درون شهری، مشاورین املاک تعویض روغنی و آرایشگاه مردانه می‌باشد.

بررسی شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر این است که گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

جداول و نمودارهای شکایات مردمی در دیماه امسال را به شرح زیر منتشر می کند:


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
در 100 روز مشکلات معیشتی را حل میکنیم و 100 روزه تحریم هارا برمیداریم . 90 دردصد مشکلات از مدیریت است و 10 % بخاطر تحریم هاست ،گفته های قبل از خرداد92 .
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
گرونی نون که سر جاش . بدبختی از آنجا شروع میشه که بیشتر نونوائی ها نونهارو کوچک کردن .دوما میخوان نون کنجدی زور زورکی به مردم بفروشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
گرانی مرغ.. میوه... و لباس و کرایه ها(هواپیما 30% و اتوبوس و قطار و تاکسی...) همه و همه حالا این 15% تورم را از کجا آوردند....!!!
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
تورم بهمن ما 0 بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
خدایا رحم به این مردم مسلمون
مگه ما چیمون از کافران اروپا کمتره که سطح رضایت اونا از زندگیشون خیلی بالاتر از ماست