بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر : ۱۴۴۷۷۹

روزنامه قدس در ستون ویژه اش نوشت: یکی از شرکتهای تولید کننده موادغذایی که در گذشته به فروش سهام اقدام کرده بوده و اکنون دچار مشکلات مالی شده است، به سهامداران خود گفته آنها می‌توانند به جای پول خود رب گوجه فرنگی ببرند!

به گزارش پارسینه، پیش از این نیز،دادستان عمومی و انقلاب مشهد از بازداشت ‘علیرضا بوستانی’ مدیرعامل مجموعه تبرک در این شهرخبر داده بود
بر همین اساس،دادستان مشهد افزود: پرونده مجموعه تبرک در حال بررسی است و معلوم نیست تا چه مدت مدیرعامل آن در بازداشت بماند.

اوایل آذر ماه گذشته پیرو دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، ماموران انتظامی دفاتر فروش سهام شرکتهای سرمایه گذاری پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان را پلمپ کردند.

دادستان مشهد علت این اقدام را برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام شرکتهای خصوصی سرمایه گذاری اعلام کرده بود.

پیش از این نیز برخی سایتهای خبری به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بودند ۲۶ بهمن ماه در پی هجوم سهامداران به دفتر شرکت تبرک در بلوار سجاد مشهد که منجر به شکستن شیشه های این مکان شد، با ورود نیروی انتظامی مدیرعامل شرکت تبرک بازداشت شد.

بوستانی نیز در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به بلوکه شدن حسابهای شرکت توسط دادستانی تنها قادر به پرداخت اصل پول سهامداران پس از بازگشایی حسابها است.

‘شرکت تبرک’ مجموعه ای صنعتی در زمینه تولید نواد غذایی است که سال ۱۳۷۷ با ظرفیت جذب روزانه ۱۲۰ تن گوجه فرنگی در شهرک صنعتی چارطاقی مشهد آغاز بکار کرد.

این شرکت با حدود ۱۴۰۰ کارمند و کارگر علاوه بر اینکه هم اینک اداره کننده شرکت شهداب ناب خراسان، شرکا اهدا، واحد دامداری، روغن کشی در مشهد و تصفیهٔ پنبه در تربت حیدریه می باشد در زمینه تولید و بسته بندی رب و سس گوجه فرنگی، چای، سس مایونز، دستمال کاغذی، مربا، کشک، کمپوت، کنسرو، تن ماهی، برنج، آبمیوه پاکتی و قوطی و سویا نیز فعال است.

بر اساس بیانیه رییس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی تبرک که بر روی تارنمای این شرکت منتشر شده است ’۱۳ هزار سهامدار حدود ۱۶ میلیارد سهم به مبلغ ۳۲۴ میلیارد تومان(معادل قیمت هر سهم ۲۰۲/۵ ریال) از این شرکت خریده اند.’

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مرثیه ای برای اشتغال؛
بیکاری بیش از 10 هزار نفر با متوقف شدن پروژه پدیده
تاریخ:1393/12/09 ساعت:12:01
یادداشت
سکه پدیده دو رو داشت. پدیده سرمایه مردم را جمع کرده بود برای مجموعه ای از پروژه های عظیم در بخش گردشگری. سوال اینجاست که وقتی این سرمایه ها به صاحبانش تحویل شود این پروژه ها چه سرنوشتی خواهند داشت؟
این روزها وقتی از پدیده سخن گفته می شود، همه به سهامداران این پروژه می اندیشند که باید به حق و حقوقشان توجه شود.
دادستان مشهد که اولین نفری بود که پا در این پرونده گذاشت، در اولین مصاحبه هایش با شهامت اعلام کرد: دغدغه مهم دستگاه قضایی این است که مردم و سهامداران متضرر نشوند و مدیران شرکت پدیده باید حسن نیت خود را در قبال پرداخت پول مردم نشان دهند و با یک سیاست گذاری مناسب به فروشندگان سهام پاسخ دهند.
استاندار خراسان رضوی هم در جهت رفع دغدغه سهامداران پدیده در نشست خبری اش به مناسبت دهه فجر گفت: هدف اصلی که دنبال می کنیم، حفظ سرمایه های مردم است و هیچ جای نگرانی از این بابت برای سرمایه های مردم وجود ندارد زیرا تمام تلاش ما این بوده که حقوق و سرمایه های مردم حفظ شود.
حتی سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشسته خبری ماهانه اش به دغدغه های سهامداران اشاره کرد و گفت: این اقداماتی که مقامات اجرایی و قضایی انجام داده‌اند، در جهت از بین نرفتن سرمایه مردم و جلوگیری از ورود سرمایه‌های جدید با تبلیغات کاذب بود تا مردم در آینده با مشکل مواجه نشوند.
نمایندگان مجلس هم همه از دغدغه های سهامداران پدیده گفته اند.
اما سکه پدیده دو رو داشت. پدیده سرمایه مردم را جمع کرده بود برای مجموعه ای از پروژه های عظیم در بخش گردشگری. سوال اینجاست که وقتی این سرمایه ها به صاحبانش تحویل شود این پروژه ها چه سرنوشتی خواهند داشت؟
واقعیت جامعه ماست که سرمایه های سرگردان فراوانی در دست مردم قرار دارد که قرار دادن این سرمایه ها در مسیر صحیح دغدغه بسیاری از مدیران کشور است. پدیده این سرمایه ها را به روشی که قبلا نیز در استان خراسان رضوی تجربه شده بود، گردهم آورد و با تبلیغات گسترده و برندسازی تجاری و ایجاد جوی از اعتماد توانست رقمی که از سوی مدیرعامل مجموعه 1200 میلیارد تومان اعلام شده را جمع کند و چند پروژه بزرگ را در کشور آغاز کند که مهمترین آنها در شهر رویایی پدیده شاندیز نمود پیدا کرده است. به گفته کارشناسان گردشگری این پروژه با 8 کاربری متنوع بزرگترین پروژه در حال احداث گردشگری در کشور است. پروژه ای که باعث اشتغال قریب به 12 هزار نفر شد.
با دعوتهای مکرر مقام قضایی برای رجوع مردم جهت فروش سهامشان به شرکت، به گفته مدیران پدیده 54 هزار نفر از 120 هزار سهامدار پدیده سهامشان را به شرکت پس دادند. این به معنای ان است که پدیده می بایست 2500 میلیارد تومان پول نقد بابت قیمت روز سهام این افراد را طی یک بازه 45 روزه فراهم می کرد و به سهامدارانی می داد که طی 5 سال با تبلیغات فراوان برای پروژه هایش جذب کرده بود. اما آیا پدیده این پول را داشت این شرکت در اطلاعیه ای که در تاریخ 22 بهمن ماه 93 منتشر کرد، صریحا اعلام نمود: هجمه رسانه ای برروی فعالیت های اقتصادی شرکت ، موجب هجوم سهامداران برای فروش سهام خود گردید که مسلما اگر این هجمه برروی هر بانکی اتفاق می افتاد نه تنها آن بانک امکان پاسخگویی به همه را نداشت بلکه حتما با مشکلات جدی مواجه می گردید زیرا مبالغ دریافتی صرف کسب درآمد و سود آوری و سرمایه گذاری شده است فلذا منابع لازم برای عودت وجه مردم را در دسترس نخواهد داشت. حال که این هجمه به شرکتی که تمام منابع دریافتی را صرف ساخت وساز نموده صورت گرفته است حتما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد زیرا اولویت برای شرکت ما اتمام پروژه و بهره برداری کامل از آن است چراکه اتمام پروژه مساوی با سودآوری حداکثری و خلق ارزش افزوده است . پر واضح است در صورت اصرار سهامداران به برگشت وجوه خود، شرکت را در اتمام پروژه های در حال اجرا ناکام نموده و موجب تعطیلی پروژه ها میگردد
درخواست مکرر پدیده از سهامداران برای انصراف از فروش سهام و جلسات مکرر آنها با مدیران دولتی و قضایی برای صدور اجازه فروش سهام یا گرفتن تسهیلات نشان می داد اگر مدیران کشوری و استانی تدبیری برای پدیده نیاندیشند قطعا پروژه ها متوقف خواهد شد.
زمان گذشت و کار به انجا رسید که کارگاه های فعال پروژه که در 3 شیفت کارگران و مهندسان در آن مشغول فعالیت بودند یکی یکی تعطیل شد. تعطیل شدن کارگاه هابه معنای بیکاری شدن کارگران، مهندسان و پرسنل شاغل در پروژه بود و حال از ان 12 هزار نفری که در شاندیز مشغول کار در پروژه بودند و 4 هزار نفری که در کیش کار عمرانی می کردند تنها اندکی مانده اند.
نگاهی به آرشیو رسانه ها نشان می دهد که در سال های اخیر وزرا و استانداران و مدیران کل برای افتتاح کارگاه ها و کارخانه هایی که 20 تا 50 نفر اشتغال ایجاد می کردند کیلومترها می پیمودند و از کارآفرینی به عنوان ارزش یاد می کردند. اما حالا همه در قبال بیش از 10 هزار نفری که با تعطیلی پروژه پدیده، بیکار شده اند سکوت کرده اند. به نظر جای برگزاری مراسم سوگواری در این روزها چوانان جشنهای افتتاحیه خالی ا
ست تا در آن برای اشتغال جوانان مرثیه بخوانند.
سعید ورودی مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در گفتگو با خبرنگار ما از بیکار شدن بیش از 4 هزار نفر شاغل در کارگاه اصلی و همین تعداد در کارگاه های موازی در کارخانجات و صنایع استان خبر می دهد.
وی افزود: با نبودن نقدینگی پیمانکاران به تدریج ترک کار کرده اند و کارگاه ها حالت نیمه فعال به خود گرفته است.
وی از تعدیل نیروی گسترده در پیمانکاران بزرگی همچون عمران سوله تهران، شرکت کابل مغان، فرآورده های سیمان شرق و .... خبر داد و گفت: شرکت های زیادی با متوقف شدن کار پدیده مجبور شدند تعدیل نیرو کنند.
ورودی در مورد پروژه شهر افسانه ای کیش نیز گفت: از آن پروژه هم 2 هزار نفر نیرو تعدیل شده اند اما کارگاه همچنان فعال است.
به نظر می رسد برخورد با پدیده در صورتیکه تخلفی کرده باشد با توجه به اینکه بیش از 150 کارگاه و کارخانه در راستای فعالیت پدیده و به سفارش این شرکت فعالیت می کردند و خود نیز برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده بود،
می توانست به گونه ای باشد که باعث بیکاری این تعداد نیرو نشود.
ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اینباره می گوید: ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که در برخورد با مسایل اقتصادی، باید به شکل حساب شده و منطقی رفتار کنیم تا بیش از برخورد با آن شرکت، تبعات و عوارض سنگینی بر اقتصاد کشور متحمل نشود.
حجت الاسلام محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبری اقتصاد ایران با بیان اینکه راهکار برخورد با پدیده آنچه اتفاق افتاده، نبود، گفت: پرونده باید به دور از جنجال های رسانه ای رسیدگی می شد.
وی تصریح کرد: این روش که برخورد شد جو سنگین روانی ایجاد کرده و به طور حتم تبعات و عوارض منفی آن بیشتر است.
رجایی ادامه داد: فرض را بر این می گیریم که پدیده معادل سهام هایی که فروخته دارایی و املاک داشته باشد اما همین که به شکل ضربتی همه سهامداران جهت فروش سهام خود و دریافت پول به پدیده هجوم بیاورند این شرکت با مشکلات جدی می شود .
وی تصریح کرد: ای کاش پرونده پدیده به دور از این جنجال های رسانه ای رسیدگی می شد چرا که همین جنجال های رسانه ای سبب ایجاد مشکلات مصنوعی شده و فضای روانی در میان سهام داران و عموم مردم ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : گاهی اوقات برخی اقدامات می تواند صدمات جبران ناپذیر باشد و بازگشت و جلب اعتماد عمومی امری دشوار خواهد شد.
بهمن آرمان رئیس اسبق اداره مطالعات اقتصادی بورس تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبری اقتصاد ایران)اکوسنتر( ضمن تحلیل ابعاد مختلف پرونده پدیده اظهار کرد: در ایران هر گاه تشکیلات اقتصادی بزرگی سرمایه گذاری کلان می کند با موانعی روبرو و مواجه می شود که قدری تامل برانگیز است.
آرمان افزود: باید این موضوع تبیین شود که در کشوری که با رشد اقتصادی منفی و یا بسیار اندک مواجه هست باید برای حضور سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.
رئیس اسبق اداره مطالعات اقتصادی بورس تهران تصریح کرد: برای مثال در پدیده تعداد بیشماری از افراد در بخش های مختلف مشغول به فعالیت هستند، اساسا چنین شرکت هایی منشا اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری هستند لذا توجه به آن و برخورد صحیح امری ضروری محسوب می شود.
آرمان تاکید کرد: آنچه باید انجام شود فراهم کردن زمینه آمادگی و حضور پدیده در بورس است تا از طریق بورس اقدام به انتشار اوراق سهام و مشارکت کند و ایجاد فضای آرام در این شرایط بیشتر کمک می کند.
باید دید مدیران دولتی و قضایی چه برنامه ای دارند تا همان گونه که دغدغه سهامداران را کم کنند دغدغه شاغلان در پروژه های پدیده را کم کنند.
مدیرعامل ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با جسارت می گوید: اگر مدیران استان حمایت کنند و به ما اجازه بدهند که اعتماد مجدد مردم و سهامدارانمان را جلب کنیم و یا از موسسات مالی و بانکها تسهیلات بگیریم و یا سریعتر وارد فرابورس شویم، بنا داریم تا سریعتر کارگاه ها را فعال کنیم و علاوه بر نیروهای قبلی برای 10 هزار نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کنیم.
سعید ورودی تاکید کرد: مدیران استان قطعا دغدغه اشتغال جوانان را دارند و تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.
و در پایان جای یک سوال باقی می ماند: با توجه به گفته وزیر کار که هزینه ایجاد هر شغل را بین 20 تا 70 میلیون تومان اعلام کرده است، آیا نمی توان به احترام این 30 هزار شغل ایجاد شده در پدیده یا به عبارتی 600 تا 2100 میلیارد تومان سرمایه که نه متعلق به سهامداران است و نه از آن پدیده بلکه به همه آحاد مردم این سرزمین تعلق دارد، برای این مشکلات تدبیری منطقی اندیشید؟
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
بهتره بدونید اشتغال به هر قیمتی نمی شه اشتغال از طریق فساد باعث بیکاری چندبرابری افراد ی که سالم کار می کنند می شود .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱
از رب یا از شیشلیگ.. بالاخره از یه جایی شروع کردن و دست بر زانو زدن. شمام اگه عرضه داری برو از یه جایی شروع کن. دمشون گرم خدا قوت پهلوان خدا قوت بوستانی خدا قوت....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
من سهام تبرك رو ندارم وبه شركتهايي كه توي بورس نيستند اعتماد ندارم ولي ترا خدا اين قدر هموطنان من روكه سهام تبرك پديده و ... دارند رو اذيت نكنيد. توي غرب اگه همچين مشكلي بوجود بياد اموال شركت رو به سرعت مي فروشن مي دهند به سهامداران بي گناه مي دهند .ضمن اينكه من به شخصه به شركت تبرك به واسطه اينكه يك شركت توليدي اصيل مواد غذايي هست ارزش بسيار والايي قايلم وحساب ان را از شركتهاي تراكم فروش وزمين مفت خر وهمان زمين را به صدبرابر قيمت به مردم انداختن مانند پديده وپرديسبان و... وهمه شركتهاي برج ساز وزمين خوار جدا مي كنم. سهامداران تبرك بدانند پولشان را در يك كار مقدس كه باعث رفاه مردم وبهبود وضعيت اقتصادي انها مي شود سرمايه گذاري كرده اند پيشرفت شركتهاي اصيل وواقعي مانند تبرك تاثير مثبت بسيار زيادي در زندگي توده مردم مشهد دارد
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
بهتره بدونید تبرک از رب سازی به برج سازی روی آورده بود . آفرین به این دولت محترم که داره با فساد محکم برخورد می کنه و فقط بگم بگم نمی کنه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
من بیست میلیون سهاممو با رب معاوضه کردم. و رب هارو پشت وانتم طی 3 روز با 35 درصد تخفیف فرختم ملت غارت کردن و به پولم و سودش رسیدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
پدیده -تبرک-.....مشهد . چرا ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
گندشو در اوردید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
درود به شركتهايي توليدي واقعي مانند تبرك كه در gnp اقتصاد ما نقش مستقيم دارند. بعدها معلوم خواهد شدشركت هاي ساختماني در مشهد چه نقشي در نابودي تپه هاي باستاني مشهد و از بين بردن تمدن باستاني خراسان كه در دل خاك مقدس ايران هست داشته اند همه چيز پول نيست داشتن هويت تا ريخي وباستاني به هزاران ميليارد دلار پول مي ارزد هر چند ارزش اقتصادي اين ميراث فرهنگي به لحاظ درامد زايي وجذب گردشگر وتاثير مستقيم در رفاه وخوشبختي وزندگي مردم كم درامد وفقير در مشهد بسيار بيشتر از شركتهاي غيرتوليدي وتراكم فروش ساختماني است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
اگه دیر برسی تفاله های گوجه فرنگی ها میمونه !!!
بدو تا تموم نشده رب بگیر!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
بورس نیوز جان حالا میخوان بصورت فله رب گوجه به سهامدارها بدن یا بسته بندی . فکر کنم اگه بسته بندی باشه بنده خداها راحتتر بتونند بفروشند. چون فله رو بعلت غیر بهداشتی بودن حتی حقوقیهای سمگا هم نمی خرند. میتونند بیارن توبورس کالا بفروشند
سعید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
بورس نیوز شما که بدت نمیاد این موضوع رو هم به پدیده ربطش بده!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
همون هم غنیمته - کشک آماده به از وعده سر خرمن است بگیرید. ول نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
خخخخخخخخخخخ

ای دلم مردم ازخنده
خخخخخخ

خخخخخ
اخ مردم از خنده
هههههههه

خخخخخخخخخ

اخ اخ اخ اخ


خخخخخخخخخخخخخخخخخ
فاضل مدینه فاضله
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
بسمه تعالی اینجانب سهامدار شرکت های پدیده وتیرک نیستم در شهر ما منطقه ای تحت نام گلسار ودر تهران مناطقی تحت عناوین اکباتان و.. به هرصورت در زمان شاه تغییر وسامان دادند که اینک ساکنین آن مناطق در آرامش زندگی می کنند درعجبم چرا هیچ طرحی در جمهوری اسلامی بی سرو صدا سامان نمی گیرد؟آیا مسئولین که در حهت رشد پدیده به فرض خلاف کردند نباید معرفی وتوبیخ گردند؟اگر صاحب سرمایه فعلی همین طرح را در کشوری دیگر انجام می داد ّبه عنوان قهرمان وپهلوان معرفی نمیکردن؟ وای از قوانین خلق الساعه ... ایران
علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
تبرک اصل پولها رو خرج نکرده چون بلوکه بوده پس نیازی نیست رب بده اصل پولها رو بده وهر کی سود خواست جنس بده
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
تبرک یک شرکت تولیدیس وقابل دفاع اصل پولها رو هم میده چون حیف ومیل نکرده وهنوز وقت نکرده بیبانهارو تجاری وهتل کنه واگر سهام داران از اون سود نگیرند کار پسندیده ایست وکمک به تولید ولی برخورد با شرکتهایی که سرمایه ها واراضی را هدر دادند و بازی تبلیغات راه انداختن وخیلی ها رو دچار مشکل ومعضل کردند کار خدا پسندانه ای است
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
من 200 میلیون تومان سهام تبرک خریدم و واقعا به اقای بوستانی اعتقاد دارم الان هم میدونم پولها بلوکه بوده و این کار آفرین نمونه نتونسته کاری کنه پس اصل پولمو بگیرم راضیم چون دوست ندارم پول زحمت کشیه این بنده خدا بره تو جیبم.
یاحق
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
بسمه تعالی
اگه این ۱۰ هزار نفر رو با چند میلیون بیکار جمع بزنی میبینی که عدد و رقم مهمی نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
بورس که نماد بود و کلی اهمیت داشت بین 60 تا 70 درصد قیمت سهام ها افت کرده چه توقعی میشه از این شرکت ها که معلوم نیست چه کسی ، از کجاپول ، از پشت کدوم کوه ........ به شهر اومده یک تازه به دورون رسیده که بجز نک منقارش چیز دیگه ای رو نمی بینه میخواهید شرکتش آباد باشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
انشا الله هرچه زودتر با همت مسولین فتنه سهام فروشی در مشهد جمع شود واقتصاد بهران زده شهر عادی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
شهر که بی قانون بشه
هرکی بلند میشه سهامش را خارج از قانون و ظوابط سازمان بورس به مردم قالب میکنه
جالب اینجاست که قوه قضاییه بدخورد نمیکنه و اجازه میده چنین شرکتهایی مثل قارچ رشد کنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
خدا نگذرد از کسانی که فتنه سهام فروشی را راه انداختند و اقتصاد مشهد را نابود کردند در بازار انگار نه انگار شب عید است
کاظم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
دو مليون سهام تبرک من چند کيلو رب ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟
من رب دويت دارم....نه ديگه سي و دو مليون تومان....
سعید
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
حسین اقا و دوستانشون خوب جی راه انداختن... !!!
خداروشکر از صحبتهای دادستان این بار معلوم بود که حساب پدیده از بقیه شرکتها جداست و به شرایط بهتر داره نزدیک میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
پهلوان اميدوارم خانواده ات وبچه هات رو گرفتار ببيني و هيچ كاري نتوني بكني .ارزو ميكنم هر ١٠٠سال ديگه زنده باشي و سال نو رو با حسرت شروع كني ومحتاج باشي و دستت به اموال خودت نرسه و فقر خونواده ات رو ببيني وجلو اونها سرافكنده باشي تا بدوني چه ظلمي به ما كردي
وحید
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
تیتر خبرتون نشون میده که نصبت به پدیده کینه دارید ولی به اینم فکر کنید شاید اون دنیایم باشه و انجا لازم باشه جواب حرصو جوشی که به مردم وارد کردینو بدین و چه سکته های که زدن
مقصر کیه دادستان که بعد این همه سال امده بدون اینکه تخلفی باشه یا کسی دستگیر بشه حرف زده؟؟؟
مسئولین که میومدن عکس میگرفتنو تعریفو تمجید میکردن و تو افتتاحش بودن؟؟؟
رسانه که شبو روز تبلیغ میکرد؟؟؟
مردم که به این سه مورد نباید اعتماد میکردن؟؟؟
ناشناس
Australia
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
شورش درآوردید تو این مملکت،همش با اعصاب مردم بازی می کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
آقای حمید طمع یک گناه کبیره است وخریداران پدیده اگر حرص وجوش میزنند قابل دلسوزی نیستند مغضوب خداوند هستند
سارا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵
دولت که عرضه نداره مشکلات رو حل کنه. تو رو خدا این مسولین بی سواد و بی سیاست رو از تو کشور و شهرمون جمع کنین. والا هم سرمایه دارا از این شهر کشور بی حساب و کتاب میرن هم جوانانش. خودتونو جمع کنین مسولین بی فکر دست از سر پدیده و تبرک بردارین و بذارین خرید و فروش سهام انجام بشه و چرخه ی پول در کشور راه بیفته. بذارین این یکی دو تا شرکت بزرگ که کارشون تا اینجا رسیده استثنأ به کارشون ادامه بدن. ازشون دستگیری کنید یا سهام خرید و فروش کنن حالا به هر شکلی بورس یا طبق روال قبل نمیدونم. یا بذارین وام بگیرن تا از عقب ماندگی کشور در بیاییم. از این به بعدشو نذارین کسی خرید و فروش سهام غیر قانونی راه بندازه. ولی اون شرکتهایی که الان نیمه ی راه هستن دست از سرشون بردارین. این به نفع همه سهامدار عموم پهلوان و اعضاش و کارمندها و کارگرهاش...
حسین
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
پهلوان به ازای هر یک میلیاردی که آجر روی آجر میگذاشت دو میلیارد صرف تبلیغات صدا وسیما وجراید وسایتها و جشن ها وآتیش بازی و فشفشه و .... میکرد یک پروژه موفق معماری نیازی به این عداها ندارد والله پدیده بازی تبلیغات بود وتبلیغات همه چیزش بود وبی تبلیغات خواهد مرد همانطور که پس از ممنوعیت تبلیغات نیمه جان شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
درود بر آقای بوستانی کارآفرین نمونه که 2000 نفر سالهاست دارن تو کارخانجاتش نون میخورن و تولید میکنند. من ایشون رو از طریق یک واسطه میشناسم انسان بسیار بزرگ منش و درستی است حتی شبکه خراسان یک سال ازش دعوت کرد و تقدیر کرد. ای کاش میگذاشتن این اقا با پول مردم کاراشو توسعه میداد تا به توسعه شهر و کشور کمک میکرد. از تمام سهامداران تبرک که این مطلب رو میخونن میخوام که چون نگذاشتن این اقا با پولها کار کنه سودی بابت خواب پولشون نگیرند چون این پول حاصل دسترنج چند سالشه. بهش اعتماد کنین و بگذارید با سرمایتون طی یک تفاهم کار کنه و بهتون سود مشارکت بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۵
سگ زرد برادر شغال هست


پدیده هم طی اطلاعیه ای اعلام کرده سهامداران پدیده میتوانند به جای پولشان در هتلهای چند ستاره چند شب به سر ببرند و در تنها سالن پاتیناژکشور مقداری تفریح کنند.

و خاطره ای ابدی از ان لحظات داشته باشند