بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه آرمان عنوان شد:

پیش بینی بودجه های غیر همگن در گروه بانکی/الویت های سرمایه گذاری در سال 94

رونمایی از شاخص بازدهی قیمت بورس از جمله خواسته قدیمی فعالان بازار سهام بوده و در تحقیقات دانشگاهی نیز به عنوان ابزاری مناسب برای چگونگی روند بازار سهام استفاده خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۴۷۹۱
نویسنده :
محمدآموخته
رونمایی از شاخص بازدهی قیمت بورس از جمله خواسته قدیمی فعالان بازار سهام بوده و در تحقیقات دانشگاهی نیز به عنوان ابزاری مناسب برای چگونگی روند بازار سهام استفاده خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه آغاز روند صعودی در بازار سهام منوط به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای است، اظهار داشت: دستورالعمل اخیر سازمان بورس، مبنی بر کاهش حجم مبنا و استفاده از شاخص بازدهی قیمت سهام شرکت های بورسی می تواند در یک برنامه بلندمدت اثرات قابل توجه و سودمندی را برای بازار سهام در پی داشته باشد.

پرویز فاتح، رفتار حال حاضر بازار سرمایه را بیشتر جنبه روانی دانست و گفت: اکنون وضعیت اقتصادی کشور حاکی از اوضاع مطلوب تری نسبت به داده های اقتصادی این روزهای بازار سهام است به گونه ای که سهامداران با توجه به سابقه تمدید مذاکرات در سوم آذر ماه سال جاری از روش محتاطانه استفاده می نمایند که این امر منجر به نوسانات اخیر بازار سهام شده است.

وی بودجه های اعلام شده صنایع برای سال مالی 94 را در برخی از صنایع غیر همگن توصیف کرد و افزود: در حال حاضر برخی از بانک ها، پیش بینی خود از بودجه سال آینده را برخلاف دیگر بانک ها خوش بینانه لحاظ کرده اند.

فاتح در ادامه بهترین گزارش بودجه سال 94 را مختص به گروه دارویی دانست و یادآور شد: گروه پتروشیمی و فلزات، پیش بینی بودجه سال آینده خود را در حالی بدبینانه اعلام کرده اند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تأمین سرمایه آرمان، پی بر ای حال حاضر بازار سهام را حدود 5 مرتبه عنوان کرد و افزود: اکنون قیمت اکثر سهام شرکت های بورسی به لحاظ اخبار منفی حاصل از مذاکرات هسته ای پیشخور شده است و بورس برای سال 94 نیز علیرغم عدم توافق در مذاکرات هسته ای از پتانسیل بالایی برای افزایش پی بر ای تا محدوده 6 مرتبه را دارد.

وی در پایان خرید سهام گروه برقی را الویت برتر سرمایه گذاری در سال آینده عنوان کرد و افزود: اکنون سهام گروه دارویی و ساختمانی نیز به ترتیب از پتانسیل بالایی برای کسب بازدهی مطلوب برای سهامداران خود به شمار می روند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
هيچ سهمي نبايد خريد نفت اوپك جمعه 43 دلار فروخته شد مذاكرات هم كه رو هوا است چند روز پيش به دوستان گفتم ايران خودرو نخريد 270 تا 280 مي خريدند الان نگاه كنيد چند است حالا اين مردم نادان زامياد دارن مي خرن 148 تومان اگر زامياد نشد 120 تومان حالا نگاه كنيد هيچ وقت اين ملت ادب نمي شوند