بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
صنعت فنی ومهندسی طی هفته گذشته با رشد قیمتی حدود 9 درصدی همراه شد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع را از آن خود کرد.
کد خبر : ۱۴۵۰۷۶
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی منفی و اندک شاخص کل پایان پذیرفت و نماگر بازار سرمایه از 64 هزار و 51 واحد طی اولین روز معاملاتی هفته در نهایت طی چهارشنبه همان هفته به 64 هزار و 14 واحد رسید..

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت فنی ومهندسی طی هفته گذشته با رشد قیمتی حدود 9 درصدی همراه شد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع را از آن خود کرد.

بعد از آن گروه های هتل و رستوران با تحقق بازدهی مثبت 5.16 درصدی و پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی مثبت 3.53 درصدی در ردیف های دوم و سوم جای گرفتند.

این در حالی است که صنعت محصولات کاغذی طی معاملات پنج روز هفته گذشته بازدهی منفی 9.43 درصدی را به دست آورد و به عنوان کم بازده ترین گروه مطرح شد.

پس از آن گروه های انتشار و چاپ با تحقق بازدهی منفی 6.89 درصدی و نیز کاشی و سرامیک با کسب بازدهی منفی 6.31 درصدی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم کم بازده ترین صنایع قرار گفتند.

براساس اطلاعات موجود از میان 415 مجموعه ای که سهام آنها طی هفته گذشته در بورس و فرابورس معامله می شد، 190 شرکت با افزایش ارزش سهام همراه شدند، 205 مجموعه کاهش قیمت سهام را تجربه کردند و مابقی نمادها به بازدهی مثبت یا منفی دست نیافتند.

به گونه ای که شرکت های بیمه سرمد، نیرو سرمایه، فولاد افزا سپاهان، تکین کو، بسته بندی مشهد، سرمایه گذاری شمال، کربن ایران، ایران گچ، مهندسی فیروزا و زامیاد جزو نمادهایی هستند که بیشترین بازدهی مثبت را محقق ساختند که در میان آنها تنها نمادهای "شکربن"، "رتکو" و "خزامیاد"، در بورس و فرابورس معامله می شوند و معاملات مابقی نمادها در بازار پایه توافقی انجام می شود.

براین اساس "وسرمد" با بازدهی مثبت 36.53 درصدی، "نیرو" با رشد قیمتی 22.77 درصدی و "فافزا" با افزایش ارزش سهام 22.7 درصدی در جایگاه های نخست جدول پربازده ترین سهام قرار گرفتند.

این در حالی است که شرکت های ساختمان اصفهان، خط دریا بندر، ایرانیت، قند بیستون، کارتن مشهد، سموم علف کشی، کاشی سینا، آزمایش، بسته بندی پارس و نیز سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران جزو 10 مجموعه ای بودند که بیشترین افت ارزش سهام طی هفته گذشته را به ثبت رساندند که در میان آنها به جز "کساوه" مابقی نمادها در بازار توافقی فرابورس معامله می شوند.

بطوریکه "ثاصفا" با افت قیمتی 20.34 درصدی، "حبندر" با تحقق بازدهی منفی 20.27 درصدی و در نهایت "سایرا" با کاهش ارزش سهام 15.28 درصدی در جایگاه های اول جدول کم بازده ترین سهام قرار گرفتند.

رتبه نخست نقدشوندگی نیز به بانک صادرات ایران، شرکت های زامیاد و آذرآب اختصاص یافت و در مقابل نیز صرف نظر از صندوق های سرمایه گذاری تجارت شاخص کاردان، شاخص 30 شرکت فیروزه، سرمایه گذاری سپهر کاریزما، سرمایه گذاری صنوین، سرمایه گذاری آساس و سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم، نمادهایی همچون "سرچشمه"، "فافزا" و "ولبهمن" در انتهای جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی پایان پذیرفت که با جابه جایی بیش از سه میلیارد و 851 میلیون سهم طی 249 هزار و 707 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ بیش از هشت هزار و 191 میلیارد ریال رقم زده شد و در میان شرکت های فعال بورسی بانک صادرات ایران با حجم معاملاتی بیش از سه میلیارد و 851 میلیون سهم به عنوان پرگردش ترین سهم و در مقابل شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کلیه سهما نقد شونده هستند دقت کنید اول وقت قیمتی که نوسان گیر برای فروش می گذارد برای تله است که سهام دار را وادار بفروش پایین نماید اگر چهار نفر متحد شوند همان تعداد 100 یا دویست تا را سریع جمع کنند جرات نوسان گیر های فرصت طلب از بین خواهد رفت مخصوصا در سهم های حجم پایین مثل انفرماتی کی ها
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
سلام: وقتی30 سهم بانک صادرات به اندازه یک پفک نیست میخواهید نقد شونده هم نباشد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
بروید دانش خود را زیاد کنید نه جرات خود را