بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر : ۱۴۵۲۷۳

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار از فیلتر شدن سایتsaham-sms.irطی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمودرضا خواجه نصیری، در خصوص راه اندازی سایتی که اخیراَ اقدام به معامله 11 شرکت (سهامی خاص) خارج از بورس می کند، گفت: بر اساس بند یک ماده 49 قانون بازار اوراق بهادار هر گونه اقدامی مثل بورس، فرابورس، کارگزاری، پردازش اطلاعات مالی، خریدار و فروش سهام مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش خارج از بورس برای شرکت های سهامی خاص و حتی عام موضوع جدیدی نیست، گفت: آنچه امروز مورد توجه سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته طراحی سایتی است که مشابه کارگزاری های رسمی دارای مجوز، اقدام به فعالیت کرده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه اگر خود شرکت ها اقدام به طراحی سایت برای خرید و فروش سهام شرکت هایشان کنند ایرادی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اما از آنجایی که یک گروه به طور شخصی با طراحی سایتی مانند یک کارگزار رسمی اقدام به پردازش اطلاعات و خرید و فروش سهام این دسته از شرکت ها کرده است به دنبال آن هستیم که با پیگیری از مراجع ذیربط این سایت فیلتر شود.

خواجه نصیری در پایان خاطر نشان کرد: روز گذشته مکاتبات لازم با مسوولان ذیربط برای فیلترینگ این سایت انجام پذیرفته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهرام نیوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
اینارم ببندید توروخدا !
شورشو درآوردن
ecocenter.ir
sahmiran.com
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
فیلتر کردن که نشد کار. این همه سایتی که فیلتر شدن کسی نمیره بازشون نمیکنه؟ اگه واقعا این کار خلافه جلوی عواملشو بگیرین و مجازاتشون کنین.