بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر : ۱۴۵۲۸۱
صدای ایران-رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس کل بانک مرکزی درباره مشکلات موسسه مالی و اعتباری میزان، گفت: بنده پس از رایزنی هایی که با رییس کل بانک مرکزی داشتم، آقای سیف این اطمینان خاطر را دادند که موضوعات یاد شده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و این موسسه منابع مالی و مطالبات کافی برای رفع مشکلات احتمالی را در اختیار دارد.

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با "صدای ایران" درباره دیدار اخیر خود با ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی که برای بررسی وضعیت موسسه مالی و اعتباری میزان برگزار شد، اظهار کرد: بنده تا پیش از این گمان می کردم که این موسسه متعلق به قوه قضاییه است و به این دلیل در صحن علنی مجلس به قوه قضاییه تذکر دادم.

وی افزود: بعد از بررسی های لازم متوجه شدم که این موسسه به قوه قضاییه تعلق ندارد و موضوع مذکور هیچ گونه ارتباطی به این قوه ندارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به جزئیات جلسه اش سه شنبه هفته گذشته اش با رییس کل بانک مرکزی، عنوان کرد: در این جلسه آقای دکتر سیف یاد آور شد که تا کنون 60 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به موسسه میزان پرداخت شده تا مشکل مردم حل شود.

وی ادامه داد: بنابر اظهارات آقای سیف، گویا قرار است مبلغی به میزان 70 میلیارد تومان دیگر هم از سوی بانک مرکزی به موسسه مالی و اعتباری میزان پرداخت شود تا بخش دیگر از مشکلات مردم حل شود.

عزیزی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رییس کل بانک مرکزی درباره موسسه مالی و اعتباری میزان، تصریح کرد: بنابر آنچه از سوی آقای سیف مطرح شده از قرار معلوم کل بدهی های این موسسه مالی بین 200 تا 300 میلیارد تومان است که قسمتی از آن پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه در این بین این است که بنابر ارزیابی بانک مرکزی، مطالبات، اموال و در مجموع دارایی های موسسه مالی و اعتباری میزان بیش از 3 هزار میلیارد تومان است که به نظر می رسد مجموع بدهی ها که تقریبا یک دهم دارایی های موسسه یاد شده است، مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآوری کرد: باتوجه به اطمینان خاطری که از سوی بانک مرکزی در خصوص بدهی و دارایی موسسه مالی و اعتباری میزان داده شده است، مردم نباید نگران باشند و باید کمی به این موسسه فرصت بدهند تا اوضاع را سامان دهند.

وی اضافه کرد: مردم فکر نکنند که اتفاق خاصی افتاده است و اگر فرصت وجود داشته باشد، مشکل حل خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: مسلم است که اگر فشار مردم در قبال موسسه میزان زیاد شود، شرایط معمولی نخواهد بود و در این شرایط حتی اگر موسسه بخواهد اموالش را بفروشد، کسی این اموال را نمی خرد و بنایران مردم نباید فشار بی جهت وارد کنند.

عزیزی افزود: من چون موضوع را از نزدیک بررسی کرده ام و اطمینان لازم را در خصوص حل مشکلات موسسه میزان از سوی رییس کل بانک مرکزی به دست آورده ام، این اطمینان را به مردم می دهم که این موسسه منابع مالی و مطالبات کافی برای پرداخت و حل مشکلات مردم دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به جلسه ای که با آقای سیف داشتم و سخنانی که از سوی رییس کل بانک مرکزی درباره حل مشکلات موسسه میزان مطرح شد، در حال حاضر این موسسه بیش از 3 هزار میلیارد تومان دارایی دارد که نزدیک 300 میلیون آن جزو بدهی های این موسسه به شمار می رفته است. با توجه به گزارش اخیر بانک مرکزی اکنون یک سوم بدهی های موسسه میزان پرداخت شده و تنها 200 میلیارد تومان آن باقی مانده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: من به سهام دارن موسسه میزان نیز توصیه می کنم که به مدیران این موسسه فشار نیاورند؛ چراکه باتوجه به مجموع دارایی ها و بدهی اندکی که این موسسه دارد، بعید می دانم مشکلی خاصی در روند کاری و آینده آن بوجود بیاید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میزون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
وای به حال ما با این نمایندگان،بی اطلاع،میگه بدهی موسسه میزان 300میلیارد تومانه،!!!! وای چقدر با سواده!!!! وای چقدر مطلع میباشد!!!!!
عارف حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
واقعا متاسفم برای سخنان سیف بدهی سیصدملیارده که صدتای ان پرداخت شده خیلی طرف ازموضوع پرته