بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر : ۱۴۵۳۳۴

به گزارش سایپا نیوز: اولین سری از مجموعه جلسات دانشجویی با نام زنگ صنعت به همت دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری گروه خودروسازی سایپا در محل دانشکده مهندسی صنایع برگزار و مورد استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفت.

دکتر عشقی رئیس دانشکده مهندسی صنایع در ابتدای جلسه با ابراز خرسندی از میزبانی این گونه نشست ها گفت: امروز میزبان کسانی هستیم که با کوله باری از تجربه در عرصه صنعت کشور در اینجا حضور دارند و قطعا در جهت تبادل نظر و انتقال تجربیات مفید خود به دانشجویان با ما همکاری خواهند کرد. و امیدواریم که برگزاری این جلسات تداوم پیدا کند.

در ادامه این نشست مهندس داود کاغذگران مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا در رابطه با مدیریت منابع انسانی در یک سازمان گفت: بزرگ ترین مشکل ما در صنعت ، عدم ارتباط موثر بین نیروهای سازمانی است و اولین هنر یک مدیر موفق در یک مجموعه برقرار کردن ارتباط مناسب ، تاثیر گذار و دوسویه با پرسنل است.

وی همچنین یکی از راه های موثر مدیریت منابع انسانی و ایجاد رضایت پرسنل را رعایت بعضی اصول دانست و افزود: برای اداره کردن و مدیریت یک مجموعه باید به بعضی اصول دقت کرد. یکی از این موارد ارتقای سیستم رفاهی و انگیزشی در تمام رده های سازمانی است. در این زمینه باید سیستم به نوعی برنامه ریزی شود که مشخص نماید که به کدام پرسنل و در کدام رده سازمانی چه چیزهایی تعلق خواهد گرفت و بر اساس میل شخصی و سلیقه ای کسی ارتقاء پیدا نکند و این امر موجب خواهد شد که پرسنل به جای داشتن دغدغه رقابت بر سر این موارد راندمان کاری خود را افزایش دهند.

کاغذگران یکی از معضلات موجود در سازمان ها را عدم ارتباط تنگاتنگ مدیران و پرسنل دانست و گفت: یک مدیر باید تلاش کند تا چنانچه حقوق مدیران میانی مجموعه تحت امر خود را افزایش می دهد قطعا به همان نسبت حقوق کارگران را نیز افزایش دهد تا موجب نارضایتی و کاهش راندمان و انگیزش کاری پرسنل نشود و بی شک رعایت کرامت انسانی موجب برقراری ارتباط دو سویه با افراد گردد.

وی افزود: یک مدیر موفق اگر هزاران قابلیت اجرایی داشته باشد ، اما نتواند ارتباط دوسویه و مناسبی با افراد مختلف سازمانی و خارج از مجموعه تحت مدیریت خود برقرار نماید هیچ مزیت و سودی برای زیر مجموعه خود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت لیزینگ رایان سایپا در پاسخ به سوال یکی از دانشجویانی که نقش سطح بار علمی پرسنل یک سازمان در رشد و شکوفایی را جویا شده بود گفت: مدیران باید در جذب متخصصین و افرادی که بار علمی بالایی دارند کوشش نموده و بتوانند مانع افت سطح سازمان گردند. سازمان ها باید در کنار جذب افراد مجموعه های یاد گیرنده هم باشند. منابع انسانی متخصص بی شک در تلاش خواهند بود تا بهترین راهکار سیستمی را در جهت پیشبرد اهداف سازمانی به خدمت بگیرند و چنانچه نقایصی در برخی موارد مشاهده نمودند اصلاح نمایند.

کاغذگران در ادامه مدیریت ریسک را یکی از مهمترین موارد در اداره یک سازمان از جانب مدیر دانست و گفت: یک مدیر باید ریسک ها را به خوبی بشناسد . یکی از موارد ضعف در سیستم مدیریتی ،عدم تصمیم گیری به موقع است و مدیریت یعنی تصمیم گیری خوب و اثر گذار در موارد حساس و ضروری در یک مجموعه که قطعا نقش موثری در افزایش راندمان خواهد داشت.

کاغذگران در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که تاثیر تحریم ها بر روی کسب و کار سایپا را جویا شده بود گفت: بالا رفتن نرخ ارز و وضعیت بحران اقتصادی در ایام تحریم ها قطعا بر کسب و کار گروه سایپا تاثیر داشته است ، اما تصمیم گیری به موقع مدیران مانع از آن شده که ضربه شکننده ای به مجموعه بزرگ خودروسازی وارد آید. در دنیای فعلی برنامه ریزی استراتژیک وجود ندارد و مدیران باید تفکر استراتژیکی داشته باشند و بدانند در چه زمانی و چه نوع تصمیمی موجب خروج سازمان از بحران می گردد.

مدیرعامل رایان سایپا مدیریت آی تی را یکی از مباحث تاثیر گذار دانست و افزود: ما باید در سازمان سیستمی فکر کنیم و به جای کار یدی از سیستم مکانیزه استفاده نماییم. ، باید از چیزهایی که اختراع شده است استفاده و آنها را کاربردی کرده و در راستای اهداف دراز مدت سازمانی از آنها بهره جوییم .

وی همچنین در پاسخ به سوال مشترک چند تن از دانشجویان در رابطه با میزان حساسیت در مدیریت نقدینگی دریک سازمان گفت: متاسفانه بعضی از مدیران در یک مجموعه سازمانی نسبت به ارزش زمانی پول هیچگونه احساسی ندارند و این معضل بزرگ موجب شده است تا یک مدیر فکر کند ارزش 100 هزار تومان امروز با سه ماه آینده هیچ فرقی ندارد! و به دنبال وصول طلبکاری های شرکت نبوده و نمی توانند به دلیل کاهش ارزش نقدینگی ، تصمیمات خوب اقتصادی برای سازمان تحت مدیریت خود گرفته و موجب زیان ده شدن آن مجموعه می شوند. در ایران مدیریت بسیار دشوار است و کوچک ترین اشتباه مانع رسیدن به برنامه های سود ده در سازمان می شود.

کاغذگران در پایان این نشست با اشاره به بحث خرید لیزینگی خودرو در دنیا گفت: وقتی خرید و فروش لیزینگی افزایش پیدا می کند ، یعنی اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است. در ایران مردم فکر می کنند که خرید لیزینگی بد است در صورتی که در امریکا 85 درصد و در اروپا چیزی در حدود 70 درصد خرید و فروش خودرو به صورت لیزینگی صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
آقای کاغذگران مردم فکر نمیکنند خرید لیزینگی بده بلکه مردم فکر بازپرداخت نرخ 30 درصدی سود لیزینگو میکنند . تو اروپا و آمریکا با صفر دلار پرداخت خودرو رو تحویل میگیرند و اقساطش رو هم با نرخ 5 درصد سود پرداخت میکنند . اگر راست میگن اجازه بدن خودرو با قیمت چهانی و شرایط جهانی تو کشور توزیع بشه اونوقت ببینید مردم ایران چه استقبالی از خرید لیزینگی میکنن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
آمریکا و اروپا چیشون شبیه ماست؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
سلام دقیقا درست فرمودید ایا درکشوراسلامی بالاخره بهره حرام است یانه ؟؟ نکویید کارمزد است ایا 30% کارمزد میشود؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
پیرو تایید دو نظر اول آنجا کلاهبرداری مثل آب خوردن نیست .
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
لطف کنید ضمیمه این خبرتون درباره جزییات لیزینگ و سود و اقساط شرکتهای خارجی هم بگید
و حق و حقوق خریدار