بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر : ۱۴۵۳۹۱

مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان با مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) ، پذیره نویسی این صندوق از روز یکشنبه هفته آینده (24 اسفند 1393) آغاز می شود و تا روز سه شنبه مورخ 26 اسفند ماه 93 ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پذیره نویسی این صندوق از طریق کل شبکه کارگزاری های عضو فرابورس ایران و در بازار سوم فرابورس انجام خواهد شد و پس از پایان پذیره نویسی، معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق قابل معامله، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد.

مبلغ اسمی هر واحد این صندوق، 10.000 ریال خواهد بود و سفارشات خرید باید مضربی از 10 واحد باشد.

همچنین محدودیت حجمی هر سفارش خرید 100.000 واحد تعیین شده است.

حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هریک از پذیره نویسان، تعداد 10 واحد است و حداکثر تعداد خرید توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، نامحدود درنظر گرفته شده است.

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و شرکت گروه مالی پارسیان از مؤسسان این صندوق هستند، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر صندوق و تأمین سرمایه آرمان بازارگردان صندوق خواهند بود.

از آنجا که این صندوق در اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کند، دارای سود قابل پیش بینی است و مدیر صندوق بیشترین تلاش را برای تحقق بیشترین سود بکار خواهد بست؛ پیش بینی مدیر برای بازده مؤثر سرمایه گذاری در این صندوق، 26درصد سالانه است.

این صندوق فاقد پرداخت سود دوره ای است و سرمایه گذاران می توانند از محل فروش بخشی از واحدهای سرمایه گذاری خود، سود مورد نیاز را دریافت نمایند.

این صندوق، اولینETFبا درآمد ثابت است که توسط تأمین سرمایه لوتوس پارسیان طراحی شده است و از هفته آینده در فرابورس ایران پذیره نویسی می شود.

از جمله مزایای این صندوق، رفع محدودیت های صندوق های با درآمد ثابتی است که تا کنون مورد معامله قرار گرفته است. از جمله آنکه امکان معامله آنلاین از طریق شبکه کارگزاری فراهم آمده است و به این ترتیب سهولت معامله برای سرمایه گذاران فراهم شده است. همچنین به دلیل فراهم آمدن این امکان، گستره جغرافیایی معامله این صندوق بسیار وسیع است و امکان معامله با کد آنلاین از هر نقطه ای از جهان فراهم است.

همچنین سرمایه گذاران برای صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری این صندوق، تنها یک بار و در زمان دریافت کد معاملاتی، احراز هویت می شوند؛ درحالی که در صندوق های با درآمد ثابت قبلی، برای هر صدور و ابطال، مراجعه حضوری سرمایه گذار برای احراز هویت، الزامی است.

از سوی دیگر، در صندوق های با درآمد ثابت، فاصله زمانی بین واریز پول به حساب صندوق و صدور واحدهای سرمایه گذاری به نام شخص و نیز فاصله زمانی بین ثبت درخواست ابطال واحدها و دریافت پول توسط سرمایه گذار، بسته به تصمیم مدیر بین 2 تا 7 روز کاری بوده است و همین امر جذابیت سرمایه گذاری در این صندوق ها را کاهش داده بود. اما در این نوعETF، این محدودیت رفع شده است و امکان صدور و امکان آنی و دریافت پول در زمانT+1(مطابق معاملات سهام) فراهم آمده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر