بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
در گفتگو با عضو هیأت مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان عنوان شد:

دلایل تعدیل منفی سود/افزایش سرمایه بیش از 140 درصدی "غشان"

شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در عملکرد سال مالی جاری، آخرین سود برآوردی هر سهم خود را یک هزار و 871 ریال اعلام کرده که 67 درصد آن بابت سود ناشی از فروش دارایی بوده است.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۲
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در عملکرد سال مالی جاری، آخرین سود برآوردی هر سهم خود را یک هزار و 871 ریال اعلام کرده که 67 درصد آن بابت سود ناشی از فروش دارایی بوده است.

عضو هیأت مدیره و معاون مالی اقتصادی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه شرکت در سال مالی 94 دستورالعمل افزایش سرمایه بیش از 140 درصدی را اجرایی خواهد کرد، اظهار داشت: سود خالص سال مالی 93 شرکت با سرمایه 81 هزار و 180 میلیون ریالی معادل 151.868 میلیون ریال می باشد که رقم 102.210 میلیون ریال آن ناشی از درآمدهای غیر عملیاتی است. به عبارت بهتر سود عملیاتی سال 93 رقمی معادل 8.922 میلیون ریال می باشد.

از سوی دیگر در برآورد سال 94 "غشان" سود عملیاتی شرکت مبلغی معادل 125.425 میلیون ریال عنوان شده که در نهایت نشان دهنده رشد 41 درصدی سود عملیاتی سال 94 نسبت به سال قبل این مجموعه بورسی است.

جواد زرگرباشی در خصوص بودجه سال 94 و نرخ های برآوردی آن گفت: در صورت مالی سال 94، میزان افزایش نرخ فروش شیر خام و محصولات لبنی "غشان" لحاظ شده، به گونه ای که شرکت در شرایط کنونی به دنبال بهبود وضعیت فروش محصولات تولیدی خود است.

وی با اشاره به اینکه سرانجام کارخانه شماره 2 "غشان" در سال جاری به قیمت 110 میلیارد ریال به فروش رسید، خاطر نشان کرد: بیش از 90 میلیارد ریال سود حاصل از فروش زمین شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در سرفصل درآمد غیر عملیاتی گزارش شده و مبلغ 20 میلیارد دیگر آن نیز ارزش دفتری و مالیات زمین مذکور بوده است.

زرگرباشی در ادامه یادآور شد: جهت برگزاری مجمع سال آینده به لحاظ اعمال افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات، میزان سود تقسیمی هر سهم را 180 پیشنهاد داده ایم تا سرمایه شرکت به میزان 118 میلیارد و 820 میلیون ریال افزایش یابد.

وی در پایان زمان برگزاری مجمع فوق العاده بابت تصمیم گیری پیرامون افزایش سرمایه پس از نهایی شدن و بعد از برگزاری مجمع عادی سالیانه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر