بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
مدیر سرمایه گذاری های شرکت تأمین سرمایه عنوان کرد:

سود 26 درصدی صندوق اعتماد آفرین پارسیان بدون پرداخت میان دوره ای

اولین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت با نام صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان از هفته آینده در حالی طی سه روز کاری پذیره نویسی خود را آغاز می کند که نرخ سود پیش بینی شده آن روز شمار 23 درصد اعلام شده است.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۴
نویسنده :
کیوان فر
اولین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت با نام صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان از هفته آینده در حالی طی سه روز کاری پذیره نویسی خود را آغاز می کند که نرخ سود پیش بینی شده آن روز شمار 23 درصد اعلام شده است. اما نکته مهم در رابطه با این صندوق آن است که پرداخت سود به سرمایه گذاران آن در مقاطع میان دوره ای انجام نشده و پرداخت سود آن به صورت سالانه صورت می پذیرد.

به گزارش بورس نیوز، در این صندوق تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیریت آن را برعهده داشته و تأمین سرمایه آرمان بازار گردان صندوق مذکور است.

در همین ارتباط مدیر سرمایه گذاری های شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان از نوع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در اوراق بهادار با درآمد ثابت است که مطابق امیدنامه باید حداقل 70 درصد از دارایی های آن به سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص یابد.

محمودی افزود: سرمایه اولیه این صندوق 500 میلیارد ریال بوده و نرخ سود پیش بینی شده آن 23 درصد روزشمار است که به صورت صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت و قابل معامله از طریق شبکه کارگزاری های عضو فرابورس خرید و فروش می شود.

وی از تعهد پذیره نویسی و بازار گردانی شرکت تأمین سرمایه آرمان سخن گفت و افزود: چنانچه این مجموعه به عنوان بازارگردان نتواند تحت شرایطی خاص منابع لازم را جهت بازار گردانی تأمین کند، خود مدیریت صندوق منابعی را برای این امر در اختیار بازارگردان قرار می دهد تا فرآیند معاملات واحدهای سرمایه گذاری صندوق مذکور به سهولت انجام پذیرد.

وی پیرامون نرخ سود برآوردی این صندوق ادامه داد: نکته مهم در خصوص این صندوق آن است که صندوق مذکور بدون تقسیم سود بوده و سود حاصل از سرمایه گذاری در آن از طریق رشد قیمت هر واحد به دست می آید و با توجه به سرمایه گذاری مجدد سودهای به دست آمده، امکان سودآوری بیشتر از این طریق فراهم می گردد.

این مقام مسئول تأکید کرد: بدین ترتیب در حالی نرخ 23 درصد روزشمار برای سود آن پیش بینی شده که نرخ بازدهی مؤثر آن سالیانه 26 درصد برآورد شده است. گرچه این ارقام هنوز نهایی نشده و امکان دارد سود روزشمار تا 24 درصد و نرخ بازدهی مؤثر آن تا 27 درصد نیز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: تحقق این میزان سود از طریق سرمایه گذاری در بانک با نرخ سود ترجیحی و نیز سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و یا سایر اوراق بهادار دارای درآمد ثابت به راحتی امکان پذیر است.

محمودی در خاتمه از برنامه انتشار اوراق جدید همچون اوراق مشارکت شرکت های فولاد هفت الماس و فولاد خوزستان در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: انتشار اوراق مربوط به لیزینگ پارسیان و شرکت ساختمانی آ.س.پ نیز از جمله برنامه های سال 94 تأمین سرمایه لوتوس پارسیان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر