بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
اقتصاد ایران درحال فروپاشی است

هشدار نسبت به نرخ سود بانکی

معاون وزیر اقتصاد گفت: روند فعلی نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث فروپاشی اقتصاد کشور خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۵۴۷۱
محمد پاریزی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ملت با انتقاد از روند کنونی نرخ سود سپرده های بانکی گفت: در صورت ادامه روند کنونی نرخ سود سپرده ها، اقتصاد کشور فرو می پاشد. نرخ سود بازار غیرمتشکل در شرایط فعلی آفت بزرگی برای اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به درخواست رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تفاهم بانک ها برای کاهش نرخ سود اظهارداشت: در حالی که تورم کاهش یافته اگر نرخ سود پایین نیاید هزینه تامین مالی افزایش می یابد و با این شیوه اگر تامین مالی ادامه یابد به فروپاشی اقتصاد کشور منجر خواهد شد.

پاریزی با طرح این سوال که چه کسی می تواند با نرخ سود ۲۵ تا ۲۶ درصدی کسب و کار راه بیندازد؟ افزود: بانک خوب، بانکی است که دارای دو وجه باشد یعنی هم به عنوان بنگاه اقتصادی خوب عمل کند و هم نیاز اقتصادی کشور را پاسخ مناسب دهد.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد ادامه داد: تعدادی از نمایندگان مجلس کمک به نظام بانکی کشور را خواستار هستند و از دولت خواسته اند که لایحه ای را در این خصوص به بانک ها ارائه دهند؛ برهمین اساس پروژه ای با دستور وزیر اقتصاد به عنوان تحول بانکی با کمک نهادهای دانشگاهی و بانک مرکزی در وزارت اقتصاد آغاز شده است.

وی با اشاره به هدفگذاری رشد ۸ درصدی برای اقتصاد کشور گفت: با این هدفگذاری نمی توانیم منابع و هزینه ها را نادیده بگیریم، البته پاسخگویی به تعهدات و متقاضیان ارتباطی به خصوصی یا دولتی بودن بانک ها ندارد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه قرار نیست پول جدیدی وارد اقتصاد کشور شود تصریح کرد: باید با همین منابع فعلی، بانک ها کارایی خود را افزایش دهند.

همچنین علی رستگار مدیرعامل جدید بانک ملت در مراسم معارفه خود گفت:‌ توسعه بانکداری الکترونیکی و ارتقای سطح کیفی خدمات بانک، کاهش مطالبات معوق، افزایش پاسخگویی به مشتریان، افزایش منابع و مصارف بانک بخشی از اقدامات انجام شده است که در ادامه نیز به همراه سایر اهداف بانک توسعه بیشتری خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
GERMANY
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
مردم را که قران صراحتا میفرماید هر کسی ربا بخورد با من در جنگ است وادار به ربا خواری کردید الان انهای که سرمایه داشتند در بانکها سپرده گذاری کرده ودست از تولید و تلاش کشیده اند از عواقب این کارها بترسید
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
بسمه تعالی
میتونید دستوری کم کنید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
اقاجان همین الان دولت اقدام بفروش اوراق مشارکت با سود ببخشید اسکونت بالا می کند چه انتظاری ار بخش خصوصی دارید