بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر : ۱۴۵۴۷۸

مقدماتی طراحی شده تا موضوع به اینجا برسد و عده‌ای عقده گشایی کنند/  اگر کسی حریم ولایت را شکست، باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟

امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نشانه‌هایی از بازگشایی پنجره‌های فتنه در فارس دیده می‌شود

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به اجلاسیه مجلس خبرگان و نیز دیدار اعضای این مجموعه با مقام معظم رهبری اشاره و اظهارداشت: وزیر امور خارجه پیرامون مذاکرات هسته‌ای و فعالیت‌هایی که در این عرصه انجام شده نکاتی را یادآور شد که از مجموع صحبت‌ها، تلاش همگان برای حفظ عزت، استقلال و سربلندی کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای در این اجلاسیه انجام شد، افزود: اگرچه در مورد مشکلات هسته‌ای بحث شد اما از صلابت و ایستادگی بر اصول و آنچه رهبر مطرح کردند نیز صحبت شد و این امید را زنده کرد که سربازان نظام جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده اگر توفیق عقد توافق نامه را هم پیدا نکنند، توانستند منطق قوی و سازنده و اثرگذار جمهوری اسلامی را برای جهانیان تبیین کنند و بهانه‌گیری‌های دشمن را بازگو کنند و امید است که دشمنان نیز بر سر عقل آمده و بدانند با ملت ایران با زبان تحقیر و تهدید نمی توان سخن گفت.

آیت‌الله ایمانی به سخنان فرمانده سپاه در اجلاسیه خبرگان رهبری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه پاسداران نیز با بیان ویژگی‌های نظام در خارج و نیز درون کشور و عرصه‌های مختلف که با سپاه بوده و هست، نکاتی را یادآور شد که نشان دهنده خدمتگزاری این عزیزان هم در عرصه داخل و هم در عرصه خارج و حرکت آنها برای موفقیت نظام است که هم ویژگی پیش‌رونده و پیش‌برنده دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد محیط زیست، اظهار کرد: متأسفانه با دست خود، فضای زندگی خود را نابود می کنیم و در شهر شیراز که روزگاری حدود 80 تا 90 درصد شهر فضای سبز پوشانده بود و مزارع و باغات فراوان بود، امروز به دلیل نبود برنامه ریزی دقیق در سالیان متمادی، فضای سبز و باغات رشدی نداشته و شاهد تغییر کیفیت و تغییر باغ به خانه، مغازه، مرکز تجاری و امثال اینها هستیم، در حالی که می‌توان باغ‌ها را آن‌چنان نگه داشت که هم برای مالک و هم برای جامعه سودآور باشد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به روز 22 اسفند و سالروز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا از این جهت مهم است که مکتب آنها احیا و حفظ شود و به این موضوع بپردازد که برای چه شهید شد و چرا به شهادت رسید؟

وی گفت: این چرا باید در دوران حیات و زندگی مطرح باشد و نسل بعد از شهدا باید این چراها را حفظ کند که با کمال تأسف عده‌ای با تمام وجود تلاش می‌کنند که شهید را به فراموشی بسپارند و مکتب شهدات و مسئله شهدا فراموش، کم رنگ و کم اثر شود حال آنکه چیزی که به ما اعتبار داد خون شهدا بوده و هست.

امام جمعه شیراز با اشاره به وقایع اخیر در شیراز، اظهار کرد: با توجه به دستور تحقیق از مبادی ذی‌ربط، مسائل را باید به شکل مجموعه دید و نباید به‌صورت یک حادثه در یک مقطع برش داده و روی آن حرف زده شود؛ ممکن است حادثه‌ای تلخ اتفاق بیفتد، باید دید چه کسانی فضای این حادثه تلخ را ایجاد کردند و چه عواملی به شکل‌گیری حادثه منتهی شد.

وی با تأکید بر ریشه‌یابی وقایع اخیر در شیراز، افزود: از همه کسانی که دست‌اندرکار تحقیق در این عرصه هستند، می‌خواهند مطالب را ریشه‌یابی کنند و سناریوهایی را که در این ایام طراحی شده، همه آنها را مد نظر قرار دهند و بازگو کنند وگرنه ممکن است به حادثه در یک مقطع توجه شود و به قلب حقیقت و واقعیت منتهی نشود.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در فضای برخی مطبوعات انسان مطالبی می‌بیند که استنباط می‌شود یک نوع عقده‌گشایی و تسویه حساب سیاسی در حال انجام است.

وی افزود: گویا مقدماتی طراحی شده تا به اینجا برسد و عده‌ای عقده گشایی کنند و مسائل سیاسی خود را تعقیب کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که این چنین نیست که قضاوت امروز بدون پاسخ و سخن ما بدون سرانجام باشد. روزی در برابر قضاوت‌هایی که بر اساس برداشت‌های جناحی انجام می گیرد، باید پاسخ‌گو بود.

وی با اشاره به حوادثی که اخیرا و در چند نوبت در شیراز تکرار شده است، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل بارها تذکر دادم که در زمینه بازگشایی پنجره فتنه در استان نشانه‌هایی دیده می‌شود؛ یعنی می‌بینیم و احساس می‌کنم که عده‌ای برای اینکه استان فارس از آرامش و مسائل اصلی دور بدارند، دریچه‌ و پنجره‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند و این خطری است برای استان و متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده‌اند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به مشکلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشک‌سالی، حاشیه‌‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، گفت: این مشکلات شهر است و علاوه بر آن مسائل مختلفی در شهر وجود دارد، آیا واقعا مشکل اینست که هر روز سخنرانی دعوت شود و با‌وجود تذکر شورای تأمین، توجه نکنند؟ مگر این پست چقدر باید بماند؟

وی تأکید کرد: دانشجویان مسموم شده‌اند، هیچ نماینده‌ای بیانیه صادر نمی‌کند؛ اما یک حادثه سیاسی اتفاق می‌افتد، همه مضطرب شده و به کار می‌افتند. اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه اینست که طوفان درو می‌کنید؟ چرا مسائل را برش می‌دهید و مسائل را بریده از گذشته و آینده بررسی می‌کنید؟ چرا قصد دارید دولت را مصادره کنید؟ دولت اعتدال، تدبیر و امید دولت همه مردم است و دولت یک گروه خاص نیست.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: شیراز نیز شیراز دوران طاغوت نیست؛ شیراز حرم سوم اهل بیت (ع) است و اگر روزی دشمنان در شیراز جشن فرهنگ و هنر برگزار کردند، آن خواب سپری شد و الان نزدیک 15 هزار شهید در استان و در شیراز نیز پنج هزار شهید وجود دارد و خون شهدا اجازه نمی‌دهد که مسائل به دوران گذشته برگردد و حرم سوم الزاماتی دارد و باید به این الزامات ملتزم باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
خوب دیگه حالا معلوم شد چه کسانی پشت این قضیه هستند . تو از کجا میدونی آقای مطهری حریم ولایت را شکسته اند ؟ اصلا از کجا میدونی آقا با اینکار شما موافق باشه ؟ هرجا کار اشتباهی میکنید سعی میکنید خودتان را پشت نام آقا پنهان کنید
علی
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
خدایا : به تو پناه میبریم از این انسانی که امام جمعه است و اینگونه داوری میکند و امیدوارم که خدا که بدون جناح بندی مینگرد قضاوت نماید و آن روزی که همین اشخاص همین عکس العمل را با شما مینمایند را دور نیست !
ناشناس
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
این نتیجه دور از ذهن نبود و مشخص بود که کلانتری از مقامی دستور گرفته تا سخنرانی لغو شود و کاری با چماقداران نداشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
ارز راهنمایی و هدایت شماا سباسگذاریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
این هم از دموکراسی ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
یکی از عوامل بی ثباتی استان رو ایشون معرفی کرد . در حقیقت خودش ، خودش رو معرفی کرد
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
چرا برای پیدا کردن مقصر دست و پا میزنیم .... اینهاش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
اینجاست که میشه فرق انسان های با درایت و بی درایت را تشخیص داد حداقل در نوع بیانتون کمی تفکر کنید این بار دوم است که از مسئولین نظام که به شیراز میایند اینگونه برخورد میشود وشرمساری را برای مردم شیراز میذارن
واقعا دستغیب چه بود و اینان چگونه اند
اشکان
AUSTRIA
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
مشخص شد کاریه کیه یعنی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
حالا باز بفرمایید حمله به مطهری کار عمه بنده بوده
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
حاج آقا از شما بعیده مملکت قانون داره اگه کسی قانون و زیر پا گذاشت دستگاه های مربوطه در موردشون تصمیم میگیرن اینکه شما از یه عده چماق بدست حمایت میکنی از فردا همه خودشون رو مجری قانون میدونن.
پارسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
توی مجلس که کشیدنت پایین باید میفهمیدی حد وحدودت رو رعایت نکردی.نه نه من غریبم هم جواب نمیده میخواستن بلایی سرت بیارن میتونستن
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
یعنی چی؟
چکار کرده مگه؟ مطهری حرف حق زده و این خواست علی(ع) است که مومن باید بدون پرده پوشی حرف حق را بزند.
شما این حرفا را میزنید که این اتفاقات میافتد و دارید از اوباش و بی مخها حمایت میکنید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱
پس معلوم شد که موتور سوارها از کی دستور گرفته و به پشتیبانی چه کسانی به مطهری حمله کردند!
جالب است که شهید مطهری در نظام طاغوت آزادانه در حسینیه ارشاد و دانشگاهها سخنرانی میکرد برای ایجاد و تشکیل حکومتی که به نماینده مجلس و پسرش اجازه سخنرانی در دانشگاه که نمیدهند هیچ کتکش میزنند!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
بلاخره کسی که کف گرگی میزنه(مطهری) تو مجلس باید منتظر کف گرگی دیگران هم باشه !!!!
ناشناس
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
آهان !!!!حتمامطهری از پشت تریبون اومد به سمت اونا یا اونا هجوم بردند؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
حالا فهمیدیم چرا کلانتری محاصره شد و پلیس کای نکرد
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
وای بر ما ! عجب استدلالی !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
پس مشخص شد داستان از کجا آب می خورد !

امام جمعه شیراز حامی این افراد هست ؟!!
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد.
"دشمنان جشن فرهنگ و هنر برگزار می کردند"!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
پس مشخص شد کی پشت این قضایاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
حاج آقاشمادرس علی {ع}راپاس نکردی وگرنه این اظهارنظرنمی کردی برونهج البلاغه رامطالعه کنیدشاید ازراهی که رفته ای برگردی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
مسئوليت كوچكترين اتفاقي براي علي مطهري از نظر اكثريت مردم ايران متوجه نظام است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
این چه حمایتی بود؟
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
امام جمعه یک شهر که باید الگو باشد،اعتقادی به قانون ندارد و خود مجری قانون و قاضی هم هست
پیش نماز که ... وای به حال نمازگذار
بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
حاج آقا زمین و باغا رو ببین کیا برج درست کردند؟ بخدا من و فامیلا مون که پول نداریم یه لونه هم درست کنیم!!! یه وقت فکر ت سمت ما نیاد!