بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
عباس احمد آخوندی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح کرد: هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی، با وجود تعطیلات طولانی و کاهش نظارت و حفاظت لازم، افراد فرصت طلب و سود جود مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نماید.
کد خبر : ۱۴۵۵۵۵
فارس: وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به دادستان کل کشور با اشاره به تعطیلات نوروزی طولانی و کاهش نظارت‌ها، خواستار جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، افراد فرصت طلب و سود جو که مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی می‌کنند، شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس احمد آخوندی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح کرد: هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی، با وجود تعطیلات طولانی و کاهش نظارت و حفاظت لازم، افراد فرصت طلب و سود جود مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نماید.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به آثارمثبت بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی محترم در سالیان گذشته در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذکور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشکیل جلسه فوق العاده شورای حفظ بیت المال استان‌‌ها دادگستری استان و ضابطین قضایی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، اوامر عالی قضایی صادر و امر به ابلاغ فرمایید.

*هشدار در مورد خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم هشدار داد.

سیدقاسم بی نیاز اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذیصلاح تفکیک می کنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار تشکیل جلسه فوق‌‌العاده شورای حفظ بیت‌المال استان‌‌ها برای تعامل و همکاری دادگستری استان، ضابطین قضایی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه در ایام نوروز شده است.

همچنین یادآوری می‌شود در تعطیلات نوروزی با مسافرت هموطنان به ویژه به مناطق شمال کشور،افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا و یا با کاربری مسکونی و تجاوز به اراضی بیت المال می نمایند ، که بایستی اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عبدالهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
آقای آخوندی این خیمه شب بازی ها رو تموم کنید.مردم را هالو فرض کردید.شوی تبلیغاتی نده.بجای این حرفها برو عکس هوایی سال 1350 را با عکس هوایی الان مقایسه کن.خجالت آوره. ببین چند درصد زمین خواریها و تجاوزات مربوط به ارگانهای دولتی و نیروهای مسلح می باشد.چند درصد مال آقازاده ها می باشد.اگر وجودش داری برو از اونها حق مردم و بیت المال را پس بگیر.نامه و پیغام و پسغام نده