بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر : ۱۴۵۷۰۱
کارشناس بازار سرمایه گفت : مسئولان سازمان بورس در هفته های اخیر تلاشهای بسیاری برای تنظیم و شفاف سازی رابطه شرکت های پالایشی و پالایش و پخش کردند اما اهالی پالایش و پخش کوتاه نمی آمدند و حرف خودش را می زدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، طحانی افزود : حرفی که به مذاق شرکتهای پالایشی غیر منطقی می امد این بود که خوراک ماده اولیه پالایشگاه ها پنج درصد پایین تر از نرخ جهانی به آنها داده شود این در حالی بود که قیمت گذاری محصولات آنها از طریق قیمت گذاران دولتی صورت می گرفت.
طحانی افزود : هیچ سرمایه گذار و سهامداری حاضر نیست با این قاعده به سرمایه گذاری خودش ادامه دهد.
کارشناس بازار سرمایه گفت : سازمان بورس برای شفاف سازی رابطه مالی شرکتهای پالایشی تلاشهای زیادی کرد و نمادها پالایشی بعد از هشت ماه بسته بودن ، تصمیم می گیرند تا در این هفته باز شوند.
طحانی تصریح کرد : در پی این تصمیم جلساتی میان شرکت پالایش و پخش و پالایشی ها با سازمان بورس برگزار شد و در آخر مدیران ارشد این شرکتها گفتند هنوز خودمان با ابهامهای زیادی روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه نتیجه این جلسات به بازگشایی نمادهای پالایشی انجامید ، گفت : این سوال پیش می اید که کدام سرمایه گذار می تواند در فاصله 30 تومان ضرر و 50 تومان سود تصمیم بگیرد که سهامش ارزنده است یا خیر ؟
طحانی در ادامه افزود : دوستانی که امروز این نمادها را باز کردند باید بیایند و توضیح بدهند تاکنون مشابه این گونه تصمیم گیری ها در کجای دنیا انجام شده است ؟
وی در ادامه گفت : با رویداد امروز می توان ادعا کرد بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خیلی هیجانی سهامشان را فروختند و از بازار رفتند.

ضبط تلفنی دارد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
خدا جای حق نشسته و امیدوارم به حق این شبهای عزیز به زودی کسانی که این بلا را سر مردم آوردند ، چنان سیلی از آقاابوالفضل ( ع ) بخورند که دیگه با زندگی مردم اینطوری بازی نکنند،آمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
این ها مگر حضرت ابولفضل وخدارا میشناسند اینجوری با مال وجان مردم بازی میکنندبا کادم eps اعلامی کشف قیمت کردند
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
امروز چهارشنبه سوری بوده هیزم نداشتن سرمایه مردم یعنی پالایشیها را گذاشتن وسط آتیش زدند(
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵
اقای زنگنه وطیب نیا یکسال پول ازدواجمو بستین بعدش نصفشو بهم دادین بدون هیچ دلیلی..فقط ارزو میکنم هیچوقت این ظلمو فراموش نکنید...مطمین باشید همیشه دعاتون میکنم..
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸
دیگه دستمو میشکنم و تو این بورس سرمایه کذاری نمیکنم...کور بابای بورسی که همش فساده...
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
خدا براتان نسازه پدر مارا درآوردید
حق طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
بورس نیوز عزیز لطفا پیگیری؟
دولت داره به پست ترین و زشت ترین روش ممکن تورم رو پائین میاره؟!
یکی از روش های کاهش تورم کاهش نقدینگی جامعه است اما به چه قیمتی؟؟ نمونه اون دیروز در بورس اتفاق افتاد سهام پالایشگاهها رو با یک سوم قیمت باز کردن و کلی از سرمایه های مردم بدبخت رو به فنا دادند تا حجم نقدینگی رو کاهش بدن و اقایون مصاحبه کنند که ما با افتخار تورم رو کاهش دادیم؟؟!!
به عنوان مثال پالایشگاهی با ظرفیت پالایشگاه تهران(250000بشکه نفت خام) حدود 3 میلیارد دلار قیمت داره ولی با قیمت سهام دیروز که شد 505 تومان (3860000000 تعداد کل سهام) میشه تقریبا 600 میلیون دلار!!!