بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
سناتور آمریکایی که از گزینه‌های جمهوری‌خواهان برای انتخابات سال ۲۰۱۶ است، می‌گوید رئیس‌جمهور بعدی می‌تواند در برابر اروپایی‌ها ایستاده، توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرده و تحریم‌های بیشتری وضع کند.
کد خبر : ۱۴۵۷۱۱
به گزارشافکارنیوز، در ادامه تهدید‌ها و لفاظی‌های سناتورهای آمریکایی علیه توافق هسته‌ای احتمالی ایران و گروه موسوم به ۱+۵، سناتور مارکو روبیو هم هشدار داد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند توافق را لغو کرده و به صورت یکجانبه تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند.

روبیو که با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت می‌کرد، با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده «نباید محدود» به توافقنامه‌های امضاشده توسط باراک اوباما باشد، گفت: «هرچند چندان ایده‌آل نیست، اما ایالات متحده می‌تواند به صورت یکجانبه تحریم‌های بیشتر و شدیدتری اعمال کند.»

این نماینده آمریکایی یکی از ۴۷ سناتوری است که هفته گذشته به ابتکار تام کاتن سناتور تازه‌کار و جوان کنگره، نامه‌ای را علیه توافق هسته‌ای و خطاب به رهبران ایران نوشتند.

روبیو که از گزینه‌های احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز به شمار می‌رود، همچنین گفت در صورتی که رئیس‌جمهور شود، توافق را لغو می‌کند. وی تصریح کرد تنها توافقی را می‌پذیرد که برنامه غنی‌سازی ایران را به طور کامل برچیند.

وی با بیان اینکه حاضر است در برابر اروپایی‌ها ایستاده و یکجانبه تحریم‌هایی علیه ایران وضع کند، گفت: «زره‌ای شک ندارم که تا ریاست‌جمهوری بعدی، ایران برخی مفاد این توافق را نقض می‌کند. آنوقت چالش ما این خواهد بود که ببنیم آیا جامعه اروپا و متحدانمان در سرتاسر جهان می‌خواهند خود را به ندیدن بزنند و این مسئله را نادیده بگیرند یا اینکه حاضر تحریم‌ها را مجددا اعمال کنند.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای روز یکشنبه در شهر لوزان سوئیس آغاز شده و همچنان نیز با شرکت وزرای خارجه ایران و آمریکا ادامه دارد. در حالی که کاخ سفید می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران الزام‌آور نیست و یک توافق اجرایی است، اما کنگره خواستار رأی دادن به این توافق است و آن را یک «پیمان» می‌‌داند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
ماازتحریم وجنگ نمی ترسیم هرغلطی دلت خواست بکن پرو.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
واسه تو فرقی نمیکنه. مفت می خوری و می خوابی
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
اما من از تحریم و جنگ منتفرم.
ما می خواهیم زندگی کنیم و درست هم زندگی کنیم نه در حول و ولا.
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
اگر رای آورد بکنه.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
حرف مفت زده
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
الکی میگه . . .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
اگر دیوانگی صهیونیستهایی امثال شما در جهان نبود ما از کجا میخواستیم ملاک دیوانه از عاقل را بفهمیم . همین الان هم هر غلطی دلت میخواد بکن
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
افراطی جماعت هم کره هم کور .مثل اینکه نمیبینه نتانیاهو هر روز محبوبیتشو از دست میده وهیچ امیدی برای انتخاب مجددش نیست برای خوش امد هم پیمان دیرینه رویا پردازی می کنه روی ابرا برای جهان قانون جدید می نویسه خدا شفاش بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
هیچ غلطی نمی تواند بکند
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
البته اگر دور بعدی مجلس و ریاست جمهوری اصولگراها بیان سرکار می زنن زیر توافق تا قطعنامه ها را دوباره کاغذ پاره کنند!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
ای جانم
بورس نیوزجان از خرید جا موندی از صبح داری دست و پا میزنیا شیطون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
هیچ غلطی نمی تواند بکند
طاع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
لطفاًحرف زيادي نزنيد. توافق انجام شده ايران و5+1توافق نموده اند.بعد نظامي هسته اي هم ازبيخ دروغ محض هست شما امريكايي ها مطمئن باشيد كه ايران كره شمالي نيست وبه دنبال هيچ سلاح هسته اي نمي باشد(فقط و فقط صلح آميز) يكي از ديدگاه هاي نظام جمهوري اسلامي حرام بودن سلاح هسته است لذا امكان ندارد داشتن صلاح هسته اي براي ديگران را حرام بدانيم ولي براي ما كشور اسلامي حلال باشد ما مي خواهيم شما هم هسته اي نباشيد واگر داريد آنها را ازبين ببريد.يك روزي همين صلاح هاي هسته اي از طريق تروريستها ازشما دزديده مي شود وعليه شما بكار برده خواهد شد بنابر اين هرچه زود تر سعي در از بين بردن ونابود ي آن درسطح دنيا باشيد تنها فشار به ايران كار ساز نخواهد شد. رفع عيوب را ازخود تان شروع كنيد وبه سايرين تعميم دهيد. ايراني آدم روشن ، باغيرت ، صادق وكليه صفات نيك را داراست. اگر واقعاً درصدد نابودي سلاح هاي كشتار جمعي مي باشيد درواقع دنبال صلح درجهان هستيد. پس بياييد يك كميته دوستي ملل متحد تشكيل وعقلا وانديشمندان دنيارا دعوت كنيد «چه ازموافقين وچه از مخالفين» ابتدا كشورهاي دنيارا به عضويت آن درآوريد سپس بارش افكار كنيد وبعد دنبال راه حل مناسب باشيد. لااقل درقرن 21 روزي را بدون كشته شدن يك بيگناه نام گذاري كنيد كه درآن روز فردي درجنگ و يا توسط تروريست كشته نشود. شما همه به دنبال انتقام هستيد اگر به دنبال صلح باشيد راه هايي وجود دارد كه شما حاضر نيستيد يك ساعت فكر تان را به آن سمت سوق دهيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
اقای مارکوروبیو اوباما وکسان دیگری در امریکا هستند که نمی خواهد بتوافق برسند وتحریم ها را لغو کنند ولی انها باین نتیجه رسیده اند این ابزار کشور خود شان را بیشتر از ما فلج کرده حد اقل درایران کسانی هستند حاضرند نان شب خودرا بدهند ولی زیر بار زور نروند برعکس امریکا مردم در رفاه کامل هستند ولی اکنون وضعیت انها دچار مشگل شده فکر نکنید با این کار برای خود رای جمع می کنید بلکه مردم را از خود متنفر می کنید امتحان کنید حال یک نظر سنجی از مردم خود بعمل اورید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
ساده هستید ها !
اینجوری میگن که دهن اسرائیل و نتانیاهو رو ببندن!
وگرنه اگه آمریکا چنین کاری بکنه دیگه کسی به آمریکا بها نمیده !!
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
حرف مفت نزده ! قانونشون اینه ! اما ما هم قوانین خودمون رو داریم . رییس جمهور بعدی توافق رو لغو کنه یعنی استفاده از نیروی نظامی . اکی . امتحان کنن ببینن تل آویو با خاک یکسان میشه یا نمیشه!!
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
بسمه تعالی
این اسرائیل بود و نبودش برای آمریکا فرقی نمیکنه ولی همین کثافت میتونه ما رو از جریان زندگی بندازه بدون اینکه عقبه اصلیش یعنی آمریکا درگیر بشه و یا چیزی رو از دست بده...
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
مگه ما کشته مرده رابطه با امریکاییم که این تازه به دوران رسیده این چرندیات رو بلغور می کنه؟ یکی به این سناتور خوشکل بگه ما تحریمم نباشیم خوش نداریم با شما رابطه داشته باشیم. این همه کشور تو دنیا هست. اصلا تحریم های شما باشه سر جاش خوبه؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
معلوم میشه جاوید شکمت خیلی سیره و از چند آخور میخوری .
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
اینها مواجبی از سر مایه داران صهیونیستی گرفته اند که این اراجیف را بگن . والا خودشان خطرناکتر و جانی تر از همه ی دولنها هستند با اون همه کلاهک اتمی و استفاده اون در جنگ جهانی دوم در ژاپن .
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
سلام: این دولت بهر قیمتی میخواهد توافق حاصل شود واستکبار هم دست اینها را خوانده وتا بتواند چانه زنی میکند.اگر غیرازاین بود اروپا وامریکاتابحال اینقدر موضع خودشان را تغییر نمیدادند.
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
اینجور مواقع به طرف میگن : زرت و پرت المه