بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد؛

ضرورت بسته شدن روزنه‌های زمین‌خواری

یک حقوقدان گفت: تصرف منابع زیست محیطی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی سبب ثروت اندوزی افراد یا سازمانها می‌شود، که این مسئله به گفته آقای وزیر سبب ایجاد پول کثیف در کشور می‌شود.
کد خبر : ۱۴۵۷۵۵
«نعمت احمدی» در گفتگو باخبرنگار حقوقی قضایی اشگاه خبرنگاران،با اشاره به پدیده زمین خواری، گفت: یکی از پدیده‌های شوم در تاریخ ما مسئله زمین خواری است که متاسفانه طی این مدت به طرق مختلف از طریق افراد، سازمان‌ها و نهادها، مسئله تجاوز به منابع طبیعی کوه‌ها، دره‌ها و حاشیه رودخانه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع اراضی کشاورزی افزون بر تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی یکی ازحلقه های زنجیر اکوسیستم محسوب می‌شود. بنابراین وقتی ما آن را پاره می کنیم، در حقیقت داریم چرخه اکولوژیکی و زیست بوم را دچار اختلال می کنیم که نتیجه اش اصلا خوشایند هیچ کس نیست.

این حقوقدان تصریح کرد: تصرف منابع زیست محیطی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی سبب ثروت اندوزی افراد یا سازمانها می‌شود، که این مسئله به گفته آقای وزیر سبب ایجاد پول کثیف در کشور می‌شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رای مبارزه با فساد باید همه دست به دست هم بدهند و فساد اقتصادی بخصوص در بین مسولان و کسانی که دستی در امور بیت‌المال دارند باید جدی گرفته شود به خاطر همین است که این کار جزو مشکل‌ترین و درعین حال اگر به نتیجه برسد جزو پربرکت‌ترین هاست تا وقتی در جامعه عدالت باشد، تبعیض نباشد نگاه متفاوت به اشخاص و قشرها نباشد و امتیاز‌طلبی‌های زیادی و نابحق و نابجا در جامعه وجود نداشته باشد مردم بر خیلی از ناکامی‌ها صبر می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر