بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
افزایش نگرانی ها ناشی از تنش های خاورمیانه باعث احتیاط سرمایه گذاران در بستن قراردادهای نفتی و به تبع آن کاهش قیمت نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در معاملات روز جمعه شد.
کد خبر : ۱۴۵۹۲۹

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه مه با 90 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 50 دلار و 53 سنت رسید.


مت اسمیت از شرکت تولید انرژی الکتریکی و مهندسی برق اشنایدر الکتریک که در زمینه مدیریت انرژی تخصص دارد در همین باره می‌گوید روند فزاینده قیمت نفت در بازار جهانی به علت اوضاع و دخالت نظامی عربستان سعودی در این کشور خیلی سریع فروکش کرد.


روز گذشته بعد ازآنکه اعلام شد عربستان در راس ائتلافی نظامی به یمن حمله کرده است و شبه نظامیان حوثی نیز به تلافی ممکن است تنگه باب المندب را ببندند قیمت نفت به یکباره افزایش یافت.


کارشناسان کومرتسبانک می گویند این نگرانی اکنون فروکش کرده است.چون هنگامی که سال گذشته در عراق نیز شبه نظامیان داعش به پیشروی های خود در خاک عراق ادامه می دادند نگرانی ها حاکی از آن بود که مبادا کنترل شاهراه حیاتی نفت این کشور را در اختیار گیرند . همین امر باعث شدبرای مدت کوتاهی قیمت نفت افزایش یابد اما اکنون مشخص شده است فعالیت چنین گروههایی نمی تو اند عرضه نفت را به خطر اندازد.


مت اسمیت در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره افزود در حال حاضر بزرگترین مخاطره ای که برای کاهش قیمت نفت وجود دارد ،چگونگی به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای ایران است. اگر بین ایران و غرب توافقی صورت گیرد قیمت نفت باز هم کاهش خواهد یافت زیرا در این صورت تحریم های ایران برداشته می شود و این کشور می تواند نفت بیشتری به بازار عرضه کند


اشتراک گذاری :
ارسال نظر