بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون تولید گاز کشور 210 میلیارد متر مکعب است که طبق برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران این رقم در طی سالهای آینده در افق 1404 به 360 میلیارد مترمکعب گاز خواهد رسید.
کد خبر : ۱۴۵۹۳۱
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسن تربتی افزود: در حال حاضر 180 میلیارد متر مکعب گاز تولید می شود که این رقم تا پایان سال به 210 میلیارد متر مکعب خواهد رسید و برنامه شرکت ملی گاز ایران در طی سالهای آینده در افق 1404 این است به 360 میلیارد مترمکعب گاز برسد.

وی خاطرنشان کرد: هم 96درصد شهرها، 62 درصد روستاها و 88درصد کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند و برنامه شرکت این است که بخش خانگی و تجاری را طی 3یا4 سال آینده به طور کامل تحت پوشش قرار دهد.

تربتی تصریح کرد: همچنین برای توسعه صنایع و صادرات برنامه‌ریزی اصولی شکل گرفته است تا بتوانیم گاز ارسالی به صنایع و پتروشیمی و نیروگاهها را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشورهای اروپا،هند،چین، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان گاز ایران هستند به ویژه اروپا مشتاق است که از گاز ایران استفاده کند بنابراین آینده روشنی در انتظار صنعت گاز کشور است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر