بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
صنایعی همچون تجارت عمده و خرده فروشی وسایط نقلیه موتور با تک نماد "بدکو"، سایر حمل و نقل و نیز لاستیک و پلاستیک از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و در ردیف های نخست جدول کم بازده ترین گروه ها نشستند.
کد خبر : ۱۴۶۳۲۰
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی مثبت پنج درصدی شاخص کل بورس پایان پذیرفت و این نماگر طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته با عبور از دو کانال از 62 هزار و 885 واحد در ابتدای هفته به 65 هزار و 728 واحد طی سه شنبه همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، در حالی طی هفته گذشته اغلب صنایع بورسی تحت تأثیر اخبار مثبت منتشر شده پیرامون مذاکرات هسته ای کشور با رشد قیمتی همراه شدند که گروه حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با کسب بازدهی مثبت 4.96 درصدی در جایگاه نخست جدول پربازده ترین صنایع قرار گرفت.

بعد از آن گروه بانک ها و مؤسسات بانکی و نیز وسایل ارتباطی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

رشد قیمتی 69 درصد از شرکت در هفته دوم فروردین ماه

این در حالی است که صنایعی همچون تجارت عمده و خرده فروشی وسایط نقلیه موتور با تک نماد "بدکو"، سایر حمل و نقل و نیز لاستیک و پلاستیک از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و در ردیف های نخست جدول کم بازده ترین گروه ها نشستند.

رشد قیمتی 69 درصد از شرکت در هفته دوم فروردین ماه

براساس این گزارش، بورس در حالی طی معاملات هفته گذشته بازدهی مثبت 2.47 درصدی را به دست آورد که 290 نماد با رشد قیمتی همراه شدند، معاملات شش مجموعه بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی خاتمه یافت و در نهایت 126 شرکت نیز بازدهی منفی محقق ساختند. بدین ترتیب می توان گفت روند معاملات 69 درصد از شرکت های فعال بورسی طی هفته گذشته در مسیر صعودی دنبال شده است.

براین اساس، سهام شرکت های توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در نماد "بمیلا"، خط دریا بندر در کنار مجموعه پالایشی لاوان، شیراز و تهران بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند که در میان آنها معاملات نمادهای "بمیلا" و "حبندر" در بازار توافقی انجام می شود.

رشد قیمتی 69 درصد از شرکت در هفته دوم فروردین ماه

اما در مقابل مجموعه های سولیران، داروسازی الحاوی و سرمایه گذاری ساختمان نوین با افت قیمتی همراه شدند و در جدول کم بازده ترین شرکت ها قرار گرفتند که معاملات سهام مجموعه های مذکور در بازار توافقی صورت می گیرد.

رشد قیمتی 69 درصد از شرکت در هفته دوم فروردین ماه

براساس اطلاعات موجود، بانک صادرات ایران و شرکت های فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس و پارس خودرو عنوان نقدشونده ترین سهام را به خود اختصاص دادند و در مقابل شرکت های بهمن لیزینگ، نوش مازندران و سیمان سفید نی ریز در انتهای این جدول جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، طی هفته گذشته حجم معاملاتی بیش از سه میلیارد و 515 میلیون سهمی طی 350 هزار و 259 دفعه معامله ارزشی به مبلغ بیش از شش هزار و 809 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان شرکت های فعال بورسی بانک صادرات ایران با حجم معاملاتی بیش از 724 میلیون سهمی به عنوان پرگردش ترین سهم و در مقابل شرکت نوش مازندران به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر