بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
در گفتگو با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید عنوان شد:

فرصت مناسب برای ورود سازمان خصوصی سازی به بازار سرمایه/تداوم روند هیجانی تا یک هفته آتی

در معاملات روز گذشته بازار سهام، هیجان ناشی از تقاضای قابل توجه فعالان بازار سرمایه برای خرید سهام شرکت ها به دلیل تداوم رکود و ریزش های پی در پی قیمت ها طی یکسال اخیر، امری طبیعی به نظر می رسد.
کد خبر : ۱۴۶۳۳۸
نویسنده :
محمدآموخته
در معاملات روز گذشته بازار سهام، هیجان ناشی از تقاضای قابل توجه فعالان بازار سرمایه برای خرید سهام شرکت ها به دلیل تداوم رکود و ریزش های پی در پی قیمت ها طی یکسال اخیر، امری طبیعی به نظر می رسد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به دستور اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی در سال جاری اظهار داشت: با اجرای دستورالعمل بانک مرکزی به منظور کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به همراه جلوگیری از پرداخت سودهای خارج از مقررات توسط بانک ها منجر به سرازیر شدن پول های آزاد شده از سپرده ها به سوی بازار سهام می گردد.

سیاوش وکیلی در توصیه ای به فعالین بازار سهام گفت: هر سهم ارزندگی خاص خود را دارد و سهامداران بایستی براساس تحلیل، خرید سهام را در دستورکار قرار دهند و از ورود به سهام هر شرکتی به دلیل مثبت بودن روند قیمت ها در شرایط کنونی خودداری نمایند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر، پی بر ای سهام شرکت های بورسی به عنوان راهنمای مناسبی جهت خرید برای سهامداران به حساب می آید به گونه ای که اکنون، پی بر ای کمتر از پنج واحدی در سهام شرکت های بورسی، الویت اول افزایش قیمت ها را به خود اختصاص داده است.

وکیلی، در شرایط کنونی بازار سهام از مسئولین بورس خواستار استفاده از ابزارهای موجود به منظور افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت ها و همچنین افزایش دامنه نوسان معاملات شد و افزود: در زمان ریزش قیمت سهم ها، فعالین بورس به دلیل احتمال کاهش مجدد، از خرید سهام شرکت های بورسی امتناع می نمایند و در حال حاضر نیز به دنبال افزایش قیمت ها از فروش سهام پرتفوی خود خوداری می کنند که این امر در هر دو صورت کاهش حجم معاملات را در پی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید با اشاره به اینکه اثرات مثبت ناشی از توافق هسته ای در مدت زمان کوتاهی نمایان نخواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضاهای پیش روی بازار سرمایه، اکنون فرصت مناسبی برای سازمان خصوصی به منظور پوشش تقاضای موجود در بازار است.

وی خواستار رعایت اعتدال در بازار سهام جهت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا شد و گفت: بایستی اجازه داد مکانیزم عرضه و تقاضا تعادل را در بازار ایجاد کند و در غیر این صورت هر گونه اقدامی در بازار سهام بایستی با بررسی و دید کارشناسی انجام گیرد.

وکیلی الویت سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار سهام را به ترتیب صنعت خودرو، بانک و حمل و نقل دانست و گفت: بانک ها از ساز و کار ساده ای نسبت به سایر صنایع فعال در بورس برخوردار می باشند و می توانند با برقراری تعاملات برون گروهی و مبادله با بانک های خارج از کشور موقعیت مناسبی را به دست آورند.

در پایان، وی تداوم هیجان موجود در بازار سهام را تا یک هفته آینده پیش بینی کرد و افزود: در صورت عدم عرضه سهام شرکت های بورسی، امکان حضور سفته بازان در برخی از سهام شرکت های فرابورسی نیز وجود دارد که این امر نیازمند هوشیاری فعالین بازار است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
((گفت: بایستی اجازه داد مکانیزم عرضه و تقاضا تعادل را در بازار ایجاد کند))

اونوقت ببخشید ، وقتی دارید رسما به خصوصی سازی میگید عرضه کنید و بازار را پائین بکشید ، این مکانیزم عرضه و تقاضاست ؟

15 ماه آزارمون دادین ، حالا روز دوم دارین اینطور بیرحمانه عرضه میکنید

فولاد ، غبشهر ، شسپا ، قاسم ،، خجالت ، خجالت
ناشناس
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
اشکالی ندارد با وجود عرضه های اضافی نیز بازار به همین منوال مثبت پیش خواهد رفت اینقدر تقاضا زیاد است که خود من موفق به خرید خیلی از سهام ها نمیشوم مهم حقظ جو حاکم بر بازار اسست
کرج
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
من غبشهر 1460 خریدم
رضا
ROMANIA
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
سلام لطف کنید کارشناسان بی طرف را بیاورید نظر دهند .صنعت خودرو که زیان انباشت دارد ویا بانک ها با سودهای انچنانی وهزار جور اما واگر چه آینده ای می توانند داشته باشند .؟
ناشناس
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
حوب ما با وارد کردن سرمایه و تزریف پول به این صنایع زیان انها را مثبت می کنیم لطفا به جای منفی بافی مثبت فکر کنید البته در این راه دولت باید قدر ما را بداند و قوانینی جدی تصویب کند که از سهام ما صیانت کند
فروتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
و حالا اوقات فضیلت آن است که هر کسی از سهام خود تعریف کند و خلق الله را تحریک به خرید ان کند.
فردا بازار متعادل خواهد شد. نگران نباش کارشناس اعظم. این را تابلو به وضوح فریاد میزد.
خدا کند این احساس درست نباشد تا ما هم به همراه عظما بهره ای ببریم. یقینا امروز و فردا فرصت خروج از برخی سهمهاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
خوب همگی دست به دست هم بدهند بازار را همچنان مثبت نگته دارند همه اش که کار دولت نیست همه درازمدت بیندیشند و هیچ سهامی اصلا دیگر فروش نشود
کرج
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
به همین خیال باش
من که می فروشم میرم
میرم که میرم
علي روحي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
آخه دوست گرامي
اگر عرضه اي نباشد و معامله اي صورت نگيرد شما چطور ميخواهي نوسان بگيري حرف حسابي زده تا بازار رونق بگيرد اونوقت شما ندانسته قضاوت ميكني حقوقي سهم بفروشه بلافاصله سهم هم ميخرد چرا كارشناسي حرف نميزنيد
ناشناس
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کم تر که میشه عرضه کرد دوست عزیز