بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات به ایسنا خبر داد

افزایش توان رقابتی صادرکنندگان با لغو تحریم‌ها

کد خبر : ۱۴۶۴۳۶

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها نقل و انتقال پول روان‌تر و تسهیل می‌شود و از طریق سیستم بانکی و گشایش اعتبار، نقل و انتقالات به راحتی صورت می‌گیرد.

به گفته عبدالله حسینی، نبود روابط کارگزاری بانکی، بزرگترین مشکل در شرایط تحریم است که امکان مبادله پول با کشورهای هدف را غیرممکن ساخته است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با صادرات، توان رقابتی صادر‌کنندگان در شرایط بعد از تحریم افزایش می‌یابد به روابط کارگزاری بانکی و مشکلات ناشی از آن و عدم پذیرش ضمانت‌نامه‌های بانکی ایران برای صادرکنندگان در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: عدم ذکر نام شرکت‌های ایرانی در فهرست مناقصات خارجی و الزام صادرکنندگان در مناقصات به استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات اروپایی و آمریکایی و اخذ روادید از دیگر مشکلات این بخش است که با لغو تحریم ها برطرف می‌شود.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در سال گذشته اقلام عمده وارداتی، دانه گندم، وسایط نقلیه، ذرت، برنج، کنجاله سویا و محصولات آهن فولاد بوده و چین، امارات، کره، ترکیه و هند پنج مبدأ عمده صادراتی کشور در 10 ماهه سال گذشته بودند، اظهار کرد: در همین مدت زمان پنج مقصد عمده صادرات چین، عراق، امارات، افغانستان و هند بوده‌اند.

انتهای پیام


اشتراک گذاری :
ارسال نظر