بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر : ۱۴۶۴۷۰
در حال حاضر 4 میلیون و 43 هزار مرد و یک میلیون و 709 هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده اند و 337 سهامدار خارجی نیز در این بازار فعال هستند.
پول‌نیوز-مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با ورود بیش از 633 هزار نفر در سال 93 تعداد سهامداران ایرانی به مرز 8 میلیون نفر رسید.

به گزارش گروه کشاورزی و دام‌پروریپول‌نیوز،مطهره مروج افزود: تعداد کدهای صادر شده در پایان سال گذشته به رقم 7 میلیون و 996 هزار و 728 کد رسید که هم اکنون حدود شش میلیون کد در بازار سرمایه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 میلیون و 43 هزار مرد و یک میلیون و 709 هزار زن در بازار سرمایه ایران کد سهامداری دریافت کرده اند و 337 سهامدار خارجی نیز در این بازار فعال هستند.

مدیر امور ناشران سمات درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، گفت: 23 هزار نفر در اسفندماه گذشته از طریق فرابورس خانه دار شدند تا مجموع جمع کل افرادی که از این اوراق از سال 89 استفاده کرده اند به رقم 838 هزار نفر برسد.

مروج درخصوص آخرین فرایند سامانه جدید پس از معاملات، اظهار داشت: مراحل آماده سازی نهایی این سامانه در حال انجام است به طوری که دستورالعمل جدیدی تحت عنوان 'دستورالعمل جامع ثبت هیبریدی دارایی مالی' در دست تدوین است که پس از بازنویسی و بازنگری تمام نیازمندی ها و تغییراتی که باید در تمام فرآیندهای این مدل دیده شود، به تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار برسد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
چرا جمع تعداد مرد ها و زنها، 8 میلیونی که گفته شده نمی شود. یعنی جنسیت بیش از دو میلیون نفر مشخص نیست؟
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
نصف اون کدهای که میفرمایند زن هستن کدهای شخصی کارمندان کارگزاری ها و شرکت و سازمان بورس هستند که به کد مادر زن و خواهر زن و خواهرزاده ......... خرید و فروش میکنن. اتفاقا جالب که گردش کدهای خانومهارو نگاه کنن متوجه میشوید