بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
محمد یوسفی گفت : قبل از عید این نرخ ها به بالای 7500 تومان در هر کیلوگرم نیز رسیده بود که در سطح خرده فروشی باز هم بیشتر عرضه می شد.
کد خبر : ۱۴۶۵۳۷
به گزارش پارس به نقل از تسنیم،رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش شدید قیمت ها خبر داد و گفت : هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین عمده فروشی تا حدود ۵ هزار تومان هم عرضه می شود.

محمد یوسفی گفت : قبل از عید این نرخ ها به بالای 7500 تومان در هر کیلوگرم نیز رسیده بود که در سطح خرده فروشی باز هم بیشتر عرضه می شد.

وی افزود : به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا و همچنین افزایش عرضه بخشی از گوشت ذخیره سازی شده ، قیمت ها در حال حاضر به ضرر تولیدکننده است و با این روند میزان جوجه کشی برای فصل آینده کاهش خواهد داشت.

یوسفی گفت : با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم از دولت می خواهیم از طریق شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد عرضه و ذخیره سازی آن اقدام کند تا علاوه بر ساماندهی قیمت ها از ضرر تولیدکنندگان نیز جلوگیری شود.

وی تاکید کرد ‌: هدف ما نه گران فروشی است و نه می خواهیم تولید کننده ضرر کند و اگر سیاست های تنظیم بازار بموقع و با هوشمندی اجرا شود می توانیم به ثبات نسبی در تولید و عرضه گوشت مرغ و همچنین تعادل قیمت ها حرکت کنیم.

وی پیش بینی کرد روند کاهش قیمت ها تا آخر فروردین و حتی اوایل اردیبهشت ادامه یابد چون تقاضا کشش این عرضه را ندارد و ادامه این روند به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت : ظرفیت تولید 2 میلیون 100 هزار تن گوشت مرغ در سال را داریم که معمولا ده درصد این میزان مازاد برنیاز داخلی است .

یوسفی افزود : اگر دولت از صادرات این محصول حمایت کند می توانیم به اقتصادی شدن تولید در این صنعت در روندی پایدار امیدوار باشیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
تا ارزون ميشه صداشون در مياد وقتى گرون دست اقدامه !!!!
علی
GERMANY
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
مافیای مرغ هم سودش را کرد!‌۶۰٪ افزایش قیمت بالاخره جیبها را پر کرده است! نوشداری بعد از مرگ سهراب!!!